Even een vraag van een groentje hier, als het op ovulatietesten aankomt. Ik hoop dat iemand me kan helpen. Vandaag zit ik op dag 4 van mijn cyclus (3 dagen spotting vooraf niet meegeteld). Normaal is mijn cyclus rond de 28 dagen, heb ik rond de vermoedelijke eisprong - ergens in de buurt van het midden van de cyclus ofzo - wat PMS en voel ik me zodra de menstruatie doorbreekt weer kiplekker. Nu dus niet! Ik had de voorlaatste cyclus een cyclus van 31 dagen en de afgelopen keer ineens een van 25. Nu zal ik ongeveer rond de laatste dag menstruatie zitten en voel ik me bweghhhh en heb ik zeurende pijn rond mijn eierstokken en steken onderin. Ik heb nu dus een ovulatietest gedaan en ik zie dat ie negatief is, maar ik vind m toch behoorlijk donker voor dag 4! Kan ik daaruit de conclusie trekken dat het ei eraan komt? Of betekent dit gewoon helemaal niks? En is mijn cyclus gewoon in de war omdat ik geen machine ben en ook 'al' 37
Hij is inderdaad behoorlijk donker al voor dag 4! Maar dit is dus de eerste ronde dat je die testen doet? Want dan weet je niet hoe het anders zou gaan. Hij is nog niet positief iig. En soms lopen ze op maar bij andere vrouwen (bij mij bijv) is hij de ene dag donker, dan weer licht, dan weer donkerder, dan weer heel licht en dan in eens positief! Dus het hoeft niets te zeggen maar ik zou dus wel even doortesten vanaf nu!
Hij is idd donker voor dag 4, maar het kan zomaar zijn dat hij morgen weer afloopt. Het enige dat je kunt doen is iedere dag testen totdat je een positieve test hebt. En dan weet je eigenlijk nog niet zeker dat je ei eraan komt. Over het algemeen is het zo dat 24 tot 48 uur na een positieve test je eisprong is, maar soms is het pas later en heb je 2 positieve testen in je cyclus. Maar deze test zegt dus eigenlijk niet zo veel behalve dat er best wat LH in je urine zit. Maar ik zou door blijven testen tot je een positieve test hebt.
Dank voor de reacties Ik blijf doortesten en ga ook maar weer temperaturen om een beetje inzicht te krijgen. Wil er niet teveel mee bezig zijn (yeah right... ovutesten op dag 4 ), maar zou fijn zijn als we een beetje op het goede moment vrijen. Ik las dat Kruidvat ook niet de meest betrouwbare ovulatietesten heeft?
Ik gebruik altijd die van zwanger en kids. En dan als ik echt denk ei te hebben gebruik ik die van cb met zo'n smiley. Werkt prima! Over die van kruidvat weet ik helaas niks, ik heb die nooit.
Bij mij persoonlijk werkte de kruidvat test goed maar er zijn ervaringen hier dat die heel vaak echt donkere strepen geeft waardoor het wat verwarrend is. Ik ben toen zelf gezien kosten overgestapt naar de zwanger&kids ovulatietesten en die zijn dus echt heel erg fijn. Gewoon de dipstick
Volgens mij verschillen de ovu testen van ieder merk per persoon. Je moet er dus zelf achter zien te komen welke voor jou het beste werken (waar je een mooie donkere streep mee krijgt).
Ik heb geen ervaring met dit merk ovu-testen Ik teste met Sensitest, en ik had vanaf de 1ste testdag altijd een donkere streep. Vond dit heel verwarrend. Mijn ei uiteindelijk toch wel gevonden op dag 23/24 Dus ik denk dat die van jou nog wel donkerder kunnen
Ik had ook altijd een streep en als hij positief was was hij het donkerst. ik gebruikte die vsn sensitest. Een vriendin van mij had geen streep en als positieve test een streepje zo ongeveer als mijn standaard streepje. Er kan dus veel verschil inzitten. Als je een maand of 2/3 test op meerdere dagen zie je vaak wel een patroon en de verschillen. Dan kun je z.n. later veel gerichter testen en minder vaak.
Klopt. In het lichaam van elke vrouw is de gehele cyclus LH aanwezig waarop een ovulatietest met een licht tweede streepje kan reageren. Daarom is een ovulatietest ook pas positief als beide streepjes minstens even donker zijn. Verder schommelt LH de gehele cyclus (dan weer een lichter, dan weer een donkerder streepje). Ovulatietesten hoeven absoluut niet op te lopen naar een piek. Vaak knalt een ovulatietest bij aan vanuit het niets.
Dankjewel voor het delen van jullie ervaringen en de uitleg. Het wordt er een stuk duidelijker en logischer van.