Ovulatietest - Lichte urine

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door MamaDeluxe5, 15 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaDeluxe5

MamaDeluxe5 Fanatiek lid

26 sep 2014
    1.304
    0
    0
    Hoi dames,

Misschien een wat rare vraag, maar ik doe elke maand netjes mijn ovulatietesten, vorige maanden was mijn 2 liter water drinken op een dag er een beetje bij ingeschoten, waardoor geconcentreerde urine opvangen geen probleem was.

Nu dus wel, ik drink zoveel en nu kan ik wel gedurende 2 uur niks drinken, maar dan is mijn urine bij lange na niet zo geconcentreerd als de vorige maanden.

Zou dit heel erg uitmaken, of is het LH hormoon, zo hoog dat deze ook te meten is in minder geconcentreerde urine?

Tja.. waar ik me al niet druk om kan maken :D:cool:

2. manutje

manutje Actief lid

15 sep 2014
    309
    0
    16
    Vrouw
    Verhuur medewerker 24 uur
    Noord Brabant
    Dat vroeg ik me eigen nu ook af, of het iets doet met het resultaat als je al teveel water heb gedronken? Blijf even met jou meelezen ;)

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Eigenlijk mag je 4 uren niet plassen en niet teveel drinken, voordat je een ovulatietest doet. Als je urine niet geconcentreerd genoeg is, beinvloedt dat het resultaat. Er zit dan niet genoeg LH in je urine om een betrouwbare test te hebben.

4. MamaDeluxe5

MamaDeluxe5 Fanatiek lid

26 sep 2014
    1.304
    0
    0
    Dank je wel! Ik dacht dus 2 uur.

5. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Bij mij komt een knaller er altijd wel doorheen, ook al is mijn urine heel licht.

In de dagen ervoor kan het soms wel verschillen, maar zodra ie knalt dan knalt ie goed zeg maar.
    4 uur niet plassen red ik sowieso nooit.

6. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik gebruikte altijd de streepjes-ovulatietesten van CB. Volgens mij stond in die bijsluiter vier uren. Ik deed de testen altijd 's avonds na het eten. Dan probeerde ik vanaf een uur of 15 niet meer te plassen en hooguit twee glazen drinken te nemen. Maar het is inderdaad wel lang, soms stond je op knappen. :)

7. Tijgertje1991

Tijgertje1991 Actief lid

25 jan 2012
    133
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik denk dat het ook per merk verschilt. Ik gebruik de dipsticks van Zwanger&kids en daar staat in de gebruiksaanwijzing dat 2uur niet drinken voor de test voldoende is. Welk merk gebruik je? Anders de gebruiksaanwijzing er even bij pakken.

Ik heb trouwens meerdere keren vertelt gekregen dat je wel gewoon mag plassen tussen door. Zolang je maar genoeg urine heb voor je test.

8. MamaDeluxe5

MamaDeluxe5 Fanatiek lid

26 sep 2014
    1.304
    0
    0
    Die van Zwanger & Kids :D

Vandaar ook mijn '2 uur'

Deel Deze Pagina