ovulatietest lichter dan gisteren, wat zegt dat?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Linnaea, May 10, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

Apr 20, 2015
    3,443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Zie titel. Heb ik mijn eisprong dan al gemist, of zegt het helemaal niets en kan ik gewoon morgen opnieuw proberen?

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    55,042
    15,636
    113
    Nabij Utrecht
    Was hij eerder positief? Dan is je lh piek idd geweest.
    Was de eerdere test nog niet positief dan zegt het nog niks. Lh streepjes heb je de hele cyclus door ;) en kunnen varieren in kleursterkte.

3. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

Apr 20, 2015
    3,443
    27
    38
    Nee hij is nog niet positief geweest. Gisteren de eerste test gedaan, vandaag de tweede.

Was dus echt even onzeker, heb vaak een korte cyclus maar als ik hem nu al gemist had zou het wel heel kort zijn.

4. Jemima

Jemima Bekend lid

Mar 7, 2015
    783
    5
    18
    Utrecht
    Je eitje springt pas een of twee dagen na je piek (positieve test) dus je ei zou je sowieso nog niet gemist hebben.
    Maar ik had dat ook, blijkbaar toch net een dipje in de lh waardes, maar had uiteindelijk toch een positieve.

Waarachijnlijk dus gewoon een schommeling, nog even doortesten als ik jou was!

5. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

Apr 20, 2015
    3,443
    27
    38
    En nog een vraagje (sorry, helemaal nieuw in de wereld van de ovulatietesten):

Kan een ovulatietest vals negatief zijn bij kleine plasjes (heb ik altijd ivm zeer gevoelige blaas)? Ik merk vrijwel iedere maand volgens mij wanneer mijn eisprong is. Alle symptomen die ik dan altijd herken heb ik nu ook. Toch is de ovulatietest duidelijk negatief. Denk dat mijn lichaam me aan het pesten is maar gek word ik ervan.

6. Jemima

Jemima Bekend lid

Mar 7, 2015
    783
    5
    18
    Utrecht
    Opzich maakt de concentratie van je urine niet uit (ik ben ook nog nieuw hier mee hoor) maar wel belangrijk dat je het test rond het middag uur - tussen 12 en 1 uur. Dan is de lh concentratie het hoogst. Het kan dus wel zijn dat je een lijntje ziet rond 12 uur maar dat je savonds een witte test hebt. Maar of ze ook vals positief kunnen testen weet ik niet..

7. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

Apr 20, 2015
    3,443
    27
    38
    Nee ik bedoel vals negatief, niet vals positief. Dus dat de test negatief is maar die eisprong er wel aan zit te komen.

Ik heb gisteren om 14:00 getest en vandaag om 14:15. Morgen wat eerder doen dus?

Niell likes this.
  8. Jemima

Jemima Bekend lid

Mar 7, 2015
    783
    5
    18
    Utrecht
    Ik zou inderdaad iets eerder testen, maar je ei spring echt pas na een positieve test. Dus hij knalt en dan wordt ie vrijwel meteen al weer minder duidelijk de dag daarna. Omdat je ei 24-48 uur na je positieve test springt, klopt het wel dat je ei springt terwijl je test misschien al weer wit is.
    Volgorde is eerst de piek (en afbouw) en dan pas de eisprong. Dus denk niet dat je je zorgen hoeft te maken over vals negatief. Als ik je goed begrijp klopt het wat je beschrijft.

9. Jemima

Jemima Bekend lid

Mar 7, 2015
    783
    5
    18
    Utrecht
    Kijk, dit is mijn verloop van vorige maand waarbij de tweede foto de positieve test was. Vrijwel meteen daarna zag ik de streep al afnemen en dat was voor mn ei. Ik had een laat ei (vermoedelijk pas 72 uur na mijn piek) en toen was mn streepje al weg

Attached Files:

10. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

Apr 20, 2015
    3,443
    27
    38
    Dit zijn die van mij. Bovenste van gisteren, onderste van vandaag. Beide hele lichte streepjes terwijl mijn lichaam me dus óf voor de gek houdt, óf vertelt dat die eisprong heel dichtbij is.

Ik snap niets van mijn lijf soms.

Ik zit nu op dag 10 van de cyclus, dat is ook wel de dag waarop ik die eisprong normaal gesproken kan verwachten (meestal tussen dag 10 en dag 12 gekeken naar vorige maanden). Dus wat ik niet snap is waarom die testen dan zo licht zijn.

11. Jemima

Jemima Bekend lid

Mar 7, 2015
    783
    5
    18
    Utrecht
    Hm ik zie het.. Dan durf ik het je ook niet te zeggen!

12. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

Apr 20, 2015
    3,443
    27
    38
    Dit is die van net (12:30). Nóg lichter dan die van gisteren.

Ik zit nu op dag 11 van mijn cyclus. De kortste cyclus is bij mij 21 dagen, de langste 26 dagen. Het gemiddelde van de vorige twee was 24. Ik begrijp er niets van, verwacht dat ei toch echt wel vandaag, morgen of uiterlijk overmorgen als ie laat is. In al die gevallen had die test nu toch wel positief moeten geven?

13. Jemima

Jemima Bekend lid

Mar 7, 2015
    783
    5
    18
    Utrecht
    Toen ik een cyclus van 26 dagen had ik pas met 14 dagen een positieve ovulatie test. Misschien toch nog eventjes een paar dagen doortesten? Misschien voel je je eitje groeien en komt ie deze maand ietsje later?

Ik weet het ook niet zo goed..

Share This Page