Ovulatietest na miskraam

Discussie in 'Miskraam' gestart door leonieke, 16 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. leonieke

leonieke Niet meer actief

'Leonieke-ongeduld' heeft weer een vraag...;)

-5 maart vroege miskraam met 5.3 weken.
    -Zwangerschapstest gisteren weer wit (hoera)
    -Vandaag -dag 11 van cyclus- ovulatietest CB digitaal--> smiley

Nu mijn vraag? Zou dit mijn eisprong zijn? Of nog vals positief na miskraam :(?

Wat zijn jullie ervaringen?

2. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Wel snel, maar zou kunnen. Mijn cyclus was 1 a 2 dagen langer dan normale cylus dus mooi gelijk. Ik zou zeggen, gewoon klussen.:D

3. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Mijn LH testen bleven duidelijk zichtbaar, zelfs toen mijn zwangerschapstesten zo goed als negatief waren. Ik heb dus de eerste ronde na curettage geen eisprong kunnen vinden....

4. Flavour

Flavour Niet meer actief

In de eerste ronde na m'n laatste miskraam had ik niets aan ovulatietesten. Ze bleven maar positief, maar met tempen heb ik geen ei kunnen vinden en en was dus ook niet zwanger die maand.

Dat was dus vorige maand, en nu ben ik weer zwanger. Zo snel kan het dus gaan, al vind ik het zelf altijd heel moeilijk om me voor te stellen dat het snel weer raak kan zijn als ik net een miskraam heb gehad :(.

5. leonieke

Ben zojuist bij Vk geweest voor echo. Alles was goed schoon (opluchting) Volgens haar is een ovu test die positief aangeeft betrouwbaar als je lichamelijk klachten weg zijn en zwangerschapstest negatief aangeeft.. Ga er maar vanuit dat ze het juist heeft...

@ suus35, ja is wel een gek idee he? Maar 'gelukkig' was het bij mij nog zo vroeg dat ik er wel heel teleurgesteld over was, maar nog geen echo had gezien en in die zin niet gehecht was...

Maar denk ook dat je uit moet kijken om niet je verdriet over een miskraam met een zwangerschap op te lossen..

x

6. Flavour

Flavour Niet meer actief

Nee, dat is ook tricky, maar ik weet na 4 miskramen eigenlijk nog steeds niet hoe je het verdriet van een miskraam dan wel oplost.
    Bij mij helpt het wel iets om met de toekomst bezig te zijn. Verstand op nul en doorgaan, zeg maar.

Het enige wat je natuurlijk wil is een kind, en ik denk zelfs dat een kind het verdriet van miskramen niet zal wegnemen. Maar daar kan ik nog niet over meepraten.

7. leonieke

Ik ben 'pas' ervaren met 1 miskraam, maar ik kan me heel goed voorstellen dt het voor jou een flinke klus is om alle toestanden echt een plek te geven. Volgens mij kan dat ook nooit door een kindje gecompenseerd worden, maar je gedachten zijn dan wel weer postiever. Dat is ook heel belangrijk!

Heel veel geluk met deze zwangerschap en sterkte met de 1e weken...
    xleo

8. leonieke

-en nu net (dag 12) weer negatief met CB digitaal.
    Lijkt toch op vals positief na miskraam.. :(

9. Flavour

Flavour Niet meer actief

Dank je, ik vind het idd best zwaar weer, de eerste weken. Ik wil blij zijn, maar toch ook weer niet, weet je wel. En ik weet het nog niet eens een week, zucht.

Ik gebruik overigens altijd de ovutesten (en zwangerschapstesten) van Matcare. (Ze hebben een eigen website.) Die zijn heel betrouwbaar en supergoedkoop. Ik neem altijd gewoon de stickjes die je even in een bekertje urine moet houden. Handig als je veel wilt testen, want lekker goedkoop. ;)

Bij mij zijn ze altijd betrouwbaar gebleken. (Op die vals positieve ovutest na miskraam na, dan.)

Na miskraam vind ik temperatuur bijhouden veel betrouwbaarder. Je kunt temp bijhouden op fertilityfriend.com. Dat programmaatje geeft zelf aan wanneer je waarschijnlijk gaat ovuleren.

Suus

10. leonieke

Ik heb geprobeerd met tempen maar ben echt slecht met volhouden :( Ik ben zeer tevreden over Cb digital. Wel wat prijzig, maar simpel en bij mij succesvol.

11. leonieke

Dames, even update:
    Hoera, zowaar eisprong gevonden!

11 dgn na miskraam vals positief (want dag 1 en 2 later negatief)
    12 dgn na miskraam negatief
    13 dgn na miskraam negatief
    14 dgn na miskraam positief
    15 dgn na miskraam positief

Doortesten na miskraam loont! Blij dat ik niet weken hoef af te vragen: wanneer zou het??

xleo

12. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Fijn! Prettigste daarvan is inderdaad dat je een telling aan kan houden en weet wanneer je ongi moet worden. Dat wachten zonder enig idee is vreselijk...

13. Flavour

Flavour Niet meer actief

Fijn!! Dan kun je het nu even gaan loslaten met het idee dat je er alles aan gedaan hebt. Lekker is dat.

Suus

14. leonieke

Ja, heel prettig idee, want nu 'klopt' alles weer!

Natuurlijk ook redelijk precies kunnen vrijen, dus wie weet...

15. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ik ga voor je duimen!

Deel Deze Pagina