Hee, Ik heb me zojuist aangemeld op de zwangerschapspagina en ik zit nogal in een dipje met een aantal vragen na mijn eerste miskraam. 10 oktober heb ik een miskraam gehad, het was mijn eerste zwangerschap en ik was bijna 6 weken zwanger. 13 oktober echo gehad en de bevestiging gekregen dat het inderdaad een miskraam was en mijn baarmoeder zo goed als ''leeg'' is. Mijn man en ik zijn erg snel weer begonnen met het proberen om zwanger te worden. Nu is mijn vraag: ik test al 9 dagen met de Clearblue Digital ovulatietest met dubbele hormoonindicator en geeft al 9 dagen Piekvruchtbaarheid aan (binnen 48 uur zou ik mijn eisprong moeten hebben).Maar ik vind het erg vreemd dat ik al 9x tezien krijg dat ik mijn eisprong ga hebben. Heeft iemand van jullie hier de zelfde ervaring mee of weet hier antwoord op? Lieve groetjes
Goedenavond, wat erg vervelend voor jullie dat jullie een miskraam hebben gehad. Veel sterkte toegewenst. Maar wat de ovulatietesten betreft klopt het inderdaad dat deze positief kunnen uitslaan na een miskraam. Na een miskraam duurt het soms een aantal weken voordat het HCG uit het lichaam is. Ovulatietesten kunnen positief reageren op dit hormoon en daardoor een vals positieve uitslag geven. Helaas kan je nu niet afgaan op de ovulatietesten. Nadat de menstruatie is geweest, is het HCG uit het lichaam en kan je de testen weer gebruiken. Succes! Groetjes Monique