Help! Ik snap er niks meer van!

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Tioman, Aug 2, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tioman

Tioman Actief lid

Nov 27, 2016
    442
    700
    93
    Hoi meiden,

Ik heb dringend behoefte aan jullie advies! Want ik snap er momenteel helemaal niks meer van! Kan een zwangerschapstest positief zijn doordat je je ovulatie hebt?

30 mei heb ik mijn derde miskraam gehad. 14 juni ging ik voor controle naar de gynaecoloog. Hier werd een echo gemaakt en daarop was te zien dat alles schoon was en dat ik ieder moment de eisprong zou kunnen krijgen. Deze eisprong heeft volgens mij alleen niet doorgezet want de ovulatietesten bleven negatief. Maar ik werd ook niet ongesteld!

In juli ben ik de hele maand met mijn man op vakantie geweest. Toen heb ik bewust geen ovulatietesten meegenomen omdat ik er niet meer mee bezig wilde zijn. Ik werd echter maar niet ongesteld... Vorige week heb ik op vakantie een zwangerschapstest gekocht maar deze was hartstikke negatief..

Nu zijn we afgelopen maandag teruggekomen van vakantie. Ik heb toen savonds een ovulatietest gedaan en deze was bijna positief! Dus wij zijn aan de "klus" gegaan. Gisteren nog een bijna positieve ovulatietest en vanmorgen weer.. Ik heb vanmorgen tegen beter weten in een zwangerschapstest gedaan.. En deze is positief! Hoe kan dat?

Kan een zwangerschapstest reageren op je eisprong?? Ik begrijp er niks meer van... :(

2. Tioman

Tioman Actief lid

Nov 27, 2016
    442
    700
    93
    Hier is een foto van de testen. De bovenste is een ovulatietest en de onderste een zwangerschapstest. Ze zijn beiden van de action.

3. NieTa

NieTa Bekend lid

Jun 26, 2017
    584
    259
    63
    Female
    Een zwangerschapstest kan reageren op een eisprong, maar dit is vaak met een licht streepje.
    Andersom kan ook een bijna positieve ovulatietest kan ook bij een zwangerschap.

Het zou ook omdat je niet weet wanneer en of je een eisprong gehad hebt goed kunnen dat je toch weer zwanger bent.

Heb je een foto?

4. NieTa

NieTa Bekend lid

Jun 26, 2017
    584
    259
    63
    Female
    Als ik dit zie zou ik toch echt denken dat je zwanger bent.

5. Anouk

Anouk Fanatiek lid

Nov 17, 2010
    1,379
    836
    113
    Female
    Management Assistente
    Gelderland
    Ik zou inderdaad gokken op een zwangerschap.

6. Stretchfield

Stretchfield Bekend lid

Jun 3, 2015
    603
    108
    43
    Bij me reageerde de zwagerschap op me ei met een tuurstreep. Dus ik zou zeggen zwangerschap. Wellicht was je op je vakantie gewoon net dag te vroeg met testen. Enige manier om er achter te komen is een echo of bloedprikken denk ik. Of uiteraard een aantal dagen wachten en dan weer een test doen.

7. Tioman

Tioman Actief lid

Nov 27, 2016
    442
    700
    93
    Ik kan het me haast niet voorstellen! Ik heb aan niets gemerkt in mijn vakantie dat ik een eisprong zou kunnen hebben! Ik dacht dat ik inmiddels wel een expert was in het kennen van mijn eigen lichaam... :S

8. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

Sep 4, 2016
    7,734
    3,516
    113
    Je hoeft ook helemaal niet te merken dat je een eisprong hebt ;)

Over een paar dagen nog eens testen.
    Dan zou je zwangerschapstest donkerder moeten zijn.

Maar ook ik vind hem te donker om te reageren op een eisprong.

9. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,981
    15,609
    113
    Nabij Utrecht
    Ik zeg hartstikke zwanger.
    Je zal zo'n 2 wkn geleden je eisprong hebben gehad... de test vorige week was daarom nog negatief (zo rond 7 dpo) en nu rond 14 dpo (gezien het streepje) en dus hartstikke positief!!

Gefeliciteerd!

10. Chris2015

Chris2015 Lid

Jun 3, 2017
    12
    15
    3
    Female
    Ik zeg ook hartstikke zwanger ik heb ook wel eens getest met een ovulatietest toen ik zwanger was die was toen ook zo donker

11. Tioman

Tioman Actief lid

Nov 27, 2016
    442
    700
    93
    Wauw! Dit komt echt als een verrassing! Normaal leef ik toe naar het moment dat ik eindelijk kan gaan testen en nu is het zo omschakelen! Ik kan het nog steeds moeilijk geloven. Ik ga straks naar de winkel om een ander merk zwangerschapstest te kopen.:oops:

12. Tioman

Tioman Actief lid

Nov 27, 2016
    442
    700
    93
    Ik heb net de gynaecoloog gebeld. En ik kan straks bloed laten prikken om te zien hoe lang ik zwanger ben. Ze hebben daar dan vanmiddag al de uitslag van. Ik ben zo zenuwachtig! Straks blijkt misschien wel dat het gewoon van de ovulatie is! Wat zou ik me dan stom voelen!

13. Sammie2017

Sammie2017 Fanatiek lid

Feb 14, 2014
    1,030
    10
    38
    Wow snap dat het een verassing is! Test ziet er super mooi uit!

14. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

Sep 4, 2016
    7,734
    3,516
    113
    Nee is niet van je ovulatie hoor!
    Fijn dat je vandaag al de uitslag krijgt.

15. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Zo'n streep krijg je echt niet van je ovulatie. Je bent zwanger.

16. meisje1977

meisje1977 VIP lid

Mar 1, 2013
    8,108
    472
    83
    nou sluit mij bij de rest aan ik denk ook gewoon zwanger

17. Amelie

Amelie Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    3,652
    3,240
    113
    Female
    Noord-Holland
    Volgens mij ben jij gewoon hartstikke zwanger!! Gefeliciteerd!

18. Anouk

Anouk Fanatiek lid

Nov 17, 2010
    1,379
    836
    113
    Female
    Management Assistente
    Gelderland
    Denk echt niet dat dit van een ovulatie is hoor. Heb weleens 2 dipsticks naast elkaar gelegd en op hetzelfde moment getest.
    Ovulatie test gaf een streeep en zwangerschapstest bleef Omo wit.

Super fijn dat je zo snel de uitslag krijgt. Ben heel benieuwd!!

19. Amelie

Amelie Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    3,652
    3,240
    113
    Female
    Noord-Holland
    Ik kan me echt niet voorstellen dat dit je ovulatie is hoor. Spannend! Laat je het weten?

20. Miepjezenuwacht

Jul 4, 2016
    85
    6
    8
    Oeh spannend! Maar zwanger ben je zeker aan de testen te zien. Gefeliciteerd!

Share This Page