Dubieuze zwangerschapstest..

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door krissebis, 23 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. krissebis

krissebis Nieuw lid

8 mrt 2012
    1
    0
    0
    Secretaresse
    Goeiemorgen allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en zal mezelf even kort voorstellen.
    Ik ben Krissebis, 21 jaar en getrouwd. In januari ben ik moeder geworden van een prachtig voldragen dochtertje. Helaas is zij geheel onverwacht een klein aantal uurtjes voor de bevalling ineens overleden en hebben wij meteen afscheid van haar moeten nemen. Hoewel ons verdriet enorm is, zijn wij mega trots en gelukkig met de geboorte van ons lieve meisje. Wij zouden wel heel graag heel snel een tweede kindje willen krijgen. En ik weet ook wel dat ik dat niet voor het zeggen heb, maar bij onze eerste was het ook zo gepiept en nu zijn we ook meteen weer aan het klussen gegaan! (was een week na de bevalling alweer volledig hersteld).

Nu dus mijn vraag. Ik heb nu een klein paar weekjes echt het gevoel dat ik zwanger ben. Net als bij onze dochter toen. De eerste testen waren positief omdat ik nog het HCG hormoon van onze dochter droeg. Na een aantal weken heb ik een hele negatieve test gehad, wat dus betekende dat het hormoon van haar uit mn lichaam was. In de 2 weken daarna ben ik weer positief gaan testen. Wij blij positief na echt negatief betekend zwanger! :) Nu wil het feit dat ik 2 dagen na mijn laatste positieve test bloed begon te verliezen. Oud bloed wel teverstaan, 2 dagen en het was niet mega veel. Dus ik dacht aan een innesteling. Heb de HA gebeld en die gaf aan dat er dus geen stukje placenta meer was achtergebleven omdat ik een negatieve test had gehad en echt zwanger ben (was?!) en dat we moesten afwachten. Nou so far so good was al vrij snel dat beetje bloeden dus over. Nu dacht ik gister, goh toch is even kijken of ik nog positief test. Heb kruidvattesten gehaald (2 voor €10 ofzo) en ik gisterochtend met ochtend urine aan de test. Test was meteen een zichtbaar plusje. Wilde al opgewekt naar mn man roepen dat het nog positief was maar dacht nog heel even voor de zekerheid kijken. Enfin na 2 minuten was het kruisje een minnetje geworden. Vond ik heel raar dus vanochtend weer gedaan. Precies hetzelfde verhaal. Eerst een vrij duidelijk zichtbaar plusje en na 2 minuten weer een minnetje. In de bijsluiter staat dat als het een plusje is dit na al een minuut zichtbaar kan zijn. Hij was meteen plus maar even daarna meteen min. Nu ben ik heel erg in de war. Wat moet ik nou geloven? Ik voel me echt zwanger. Heb lekker last van misselijkheid (nog niet moeten overgeven) heb mega zere borsten en tepels, mn buik is wat opgezet en ben moe. Precies hetzelfde als bij onze dochter. (kwam daar na 4 weken zwanger achter).

Het is een heel verhaal geworden maar heeft iemand hier ervaring mee en kan me geruststellen zowel posi als nega?

Hoor het graag, bedankt voor de reacties alvast!

2. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    ik raad je aan om de testen van kruidvat te gebruiken 2 voor 5 euro .
    die plustesten zijn meestal bagger en onderduidelijk( van elk merk zijn ze bagger vind ik)

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Kan dat alleen maar beamen.

Plustesten scheppen vaak een hoop onduidelijkheid.

Koop dus alsjeblieft zo'n gewone streepjestest als Kruidvat 2 voor 5 euro, of een Clearblue Digitaal die aangeeft zwanger of niet zwanger.

4. Romper

Romper Bekend lid

3 feb 2012
    506
    0
    16
    NULL
    NULL
    Persoonlijk zeg ik; neem een digitale test van Clear Blue (let wel op dat je de juiste koopt, want ook Clear Blue heeft er met plusjes). Die goedkope testen van Kruidvat met streepjes werken best wel lastig(vind ik).
    En de test van Clear Blue geeft gewoonweg de meeste zekerheid: zwanger of niet zwanger. Suc6!

5. miss1987

miss1987 Nieuw lid

23 mrt 2012
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    goedemorgen mensen

ff een vraagje!! ik heb gister morgen en vanmorgen een test gedaan, en hier kwamen 2 streepjes in beeld ( 2e streepje wat lichter ) en toen was ik zo nieuwsgierig, en kreeg de CB met aflezen hoeveel weken bij de post, en heb deze gedaan ( na ong 4 x plassen ) en deze was negatief!!! ben ik nu wel of niet zwanger?????

6. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Misschien te verdunde urine gebruikt?
    CB Digitaal heeft trouwens ook wat meer HCG nodig.
    Heb je een foto van je testen en kun je die hier plaatsen?

7. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Ik zou gewoon even je bloed laten testen want zo blijf je in onzekerheid zitten

8. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    Een licht streepje is in principe zwanger. Je hebt vast vrij vroeg getest. De clearblue is niet heel gevoelig en kan best nog niet zwanger aangeven.

Deel Deze Pagina