kunnen kwaaltjes ook van de ovulatie zijn?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door peetje24, 3 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    hoi allemaal,

voel me wel een beetje belachelijk met deze vraag aangezien er veel mensen zijn die al een behoorlijke tijd bezig zijn met zwanger raken, maar goed stel hem toch.

Ik ben ongeveer half januari gestopt met de pil. Heb 2 jaar de mirena spiraal gehad en daarna 2,5 maand de pil zonder stopperiode. ik kreeg mijn bloeding na het stoppen met de pil van 17 t/m 21 januari. Ik heb dus totaal geen idee hoe lang mijn cyclus is en wanneer mijn ovulatie is. Gemiddeld hebben mijn man en ik elke 2 a 3 dagen sex. Nu heb ik sinds afgelopen zondagavond 30 jan. allerlei kwaaltjes: buikpijn, steken onder in de buik, pijnlijke tepels, vlagen van misselijkheid (niet 's morgens maar overdag en 's avonds in bed)

zijn dit kwaaltjes van de ovulatie of kan dit al wijzen op iets anders? Ik gok zelf op de ovulatie.

2. Hartje1

Hartje1 Bekend lid

7 okt 2006
    894
    0
    0
    Hoi Peetje,
    Geen een vraag hier is stom hoor! Je kunt hier alles vragen.
    Ik heb vorige week ook iets dergelijks geschreven kijk maar hier:
    http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... ht=hartje1
    grote kans dat dit dus mijn eisprong was. Het kan ook ontpillingsverschijnselen zijn, heb ik ook heel veel last van gehad. Als je even bij dit forum rondkijkt zul je een aantal topics hierover terugvinden. Mocht je het zeker willen weten, kun je altijd een testje doen.
    Heel veel succes ermee!

3. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    wat moet ik me voorstellen bij ontpillingsverschijnselen? ik heb zelf gelezen dat alle hormonen van de pil eigenlijk meteen uit je lichaam zijn, maar nietalles wta je op internet vind is waar dus... :(

Ik ga me steeds afvragen of ik dingen niet ga verbeelden. Ik ben deze week namelijk extreem chagerijnig. en ik vond een geurding in huis ineens enorm stinken. maar het kan natuurlijk ook zijn dat je omdat je er zoveel mee bezig bent alles gaat verbinden aan misschien zwanger zijn. dingen waar je normaal niet eens op zou letten. pfff ik ben geen echt geduld mens voor dit soort dingen

4. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    klopt het ook dat tijdens dat ik de mirena had, ik wel een normale cyclus had. want volgens mij blijf je daarbij je normale cyclus houden. dus dan zou ik met 2 maanden pil en daarvoor mirena mmisschien snel weer mijn natuurlijke cyclus kunnen oppikken?

5. Hartje1

Hartje1 Bekend lid

7 okt 2006
    894
    0
    0
    Hoi Peetje
    Toen je de pil slikte had je geen natuurlijke cyclus, de ongi die je had zijn onttrekkengsbloedingen.
    Op het moment dat je met de pil stopt veranderd er iets in je hormoonhuishouding, omdat je van te voren hormonen hebt geslikt om maar niet zwanger te worden. Deze veranderingen in je lichaam worden ook wel ontpillingsverschijnselen genoemd. De een zegt dat dat niet kan de ander wel. Ik heb zelf ondervonden dat dat heel goed kan. Die ontpillingsverschijnselen zijn de kwaaltjes die je nu tegenkomt. Kwaaltjes die lijken op zwangerschapskwaaltjes terwijl je niet zwanger bent. Bij mij was het zo erg dat mensen om me heen mij al vroegen of ik toch niet zeker wist of ik niet zwanger was. Niet dus!
    Het ontpillen kan een half jaar duren, maar ik hoop voor je dat je er idd met 2 maanden vanaf bent.
    Volgens mij wil het ontpillen ook niet zeggen dat je op dat moment niet zwanger kan worden, dus dat is misschien weer een lichtpuntje.
    Kijk hier op het forum maar eens rond. Je kunt ook de zoekfunctie gebruiken en dan ontpillen intikken. Je komt dan wrsl heel veel topics hierover tegen.

Kijk ook eens bij vruchtbaarheid en de kansen per maand, dan zie je ook dat het eerder uitzondering dan regel is dat je snel zwanger bent. Sorry, ik wil je niet ontmoedigen, ik hoop natuurlijk voor je dat je snel zwnager bent. Gewoon lekker genieten van al dat geklus en als het je tijd is wordt je echt wel zwanger hoor.

Succes ermee
    Hartje1

6. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    dank je, het is gewoon allemaal verwarrend, alles wat je voelt kan iets anders betekenen. aangezien ik niet weet wat mijn cyclus is ga ik testen als ik 6 weken na pil stop nog niet ongesteld ben geworden. voor de zekerheid

7. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Ontpillen duurde bij mij bijna een jaar. Ondertussen was ik aan een hormoonvrij spiraal, dus ik kan niets zinnigs zeggen over het tijdstip dat zwanger worden kan lukken. Er zijn natuurlijk ook gevallen bekend van meiden die zwanger zijn geworden tijdens de pil.

De pijntjes die je voelt kunnen horen bij het weer op gang komen van een normale cyclus. Dit ben je gewoon niet (meer) gewend. Ik moest er erg aan wennen dat de ongi weer zo lang duurde (7 dagen) en dat er pijnlijke krampen bij kwamen. Ook de eisprong kon ik, naarmate het regelmatiger werd, duidelijk voelen. Dat was ook een buikpijn-gevoel.

Testen voor de zekerheid is nooit verkeerd. Dan weet je waar je aan toe bent en kun je aanvullende maatregelen nemen, mocht je zwanger zijn (foliumzuur, e.d.) Zo niet, wen weer aan je lichaam en probeer je cyclus te kennen. Dat kan helpen bij het zwanger raken. Toen ik mijn spiraal verwijderde, was poging 1 voldoende (maar ik besef dat ik ook veel geluk heb gehad hiermee).

Succes aan iedereen.

8. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    hoi hartje en juud,

bedankt voor jullie antwoorden. Het was natuurlijk makkelijker geweest als ik na het verwijderen van mijn hormoonspiraaltje niet meer aan de pil gegaan was. die 2 maanden pil kunnen dus toch wat hormoonverschuivingen teweeg brengen? Ik ga het gewoon afwachten. Ik zit nu al 8 dagen met kramp, buikspierpijn en pijnlijke tepels, en af ent oe misselijk. bah het ergste voor een mens is niet weten waar je aan toe bent.

Deel Deze Pagina