Hallo meiden , Ik heb pcos dus slik clomid en heb echo's om m'n cyclus bij te houden. Vanaf dinsdag zei de gyn dat m'n ei kon springen . Vanaf toen hebben we dus iedere avond seks gehad . Dat is best een opgave met een man die 4 uur Snachts op moet en dus normaal 7 uur naar bed wilt en een zoontje die steeds pas laat slaapt . Nu had ik gister ochtend (8 uur) een knal ovulatietest ! En die avond ervoor bijna positief maar niet zo knal . Vanochtend was hij nog steeds positief . We hebben het gister avond gedaan maar het was echt totaal niet meer leuk en echt verplicht en teveel dagen achter elkaar geweest . Kan het zijn dat ik mijn ovulatie al gehad heb of mijn eitje al gesprongen is en nu dus rond zweeft , en ik nog wel positief test . Of is hij dan gelijk negatief ? Moeten we het nu nog een keer doen voor het geval m'n eisprong toch pas morgenochtend is, of kan ik ervan uit gaan dat het nu wel goed zit kwa zaadjes en de eisprong ? Normaal zou ik er niet zo spastische over doen maar ik wordt zo enorm ziek van clomid , dat ik alleen maar zwart zie en sta te trillen van de duizeligheid . Ik wil zo graag van die medicijnen af . Alvast bedankt voor de reacties !
Lastig hé, ik herken het gevoel van onze rondes met Clomid. Ik gebruikte geen ovulatietesten en ook niet in verdiept dus ik kan daar niets over zeggen. Ik hield mijn cyclus bij zodat ik een beetje beeld kreeg wanneer eitje ongeveer sprong als follikel op dag x zoveel mm was (groeit dan ongeveer 2 mm per dag) en menstruatie na x dagen kwam. Wij boften want in ronde 4 was het raak. Op zich blijft zaad vaak nog even leven en jullie hebben het gisteravond nog gedaan... Mocht je nog een ronde ingaan is het misschien een idee om het om de dag doen als eitje rijp is. Meningen zijn verdeeld over wat beter werkt (elke dag of om de dag). Succes!
Dat had ik deze ronde ook. Ook voor het eerst met ovulatietesten omdat ik geen echo's meer krijg. Maar ze waren vanaf vorige week zaterdag al positief. Gister voor het eerst niet meer. Denk dat vannacht mijn ei pas gesprongen is. Mijn fa zei dat het eitje waarschijnlijk lang doorgroeit en dat je testen daarom lang positief aangeven.