Eisprong en ovulatietest

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Maanlicht, 14 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maanlicht

Maanlicht Lid

3 nov 2006
    82
    0
    0
    Ik heb vandaag een positieve ovulatietest gehad (een half uurtje geleden).

Nu vraag ik me af wanneer is nu dan mijn eisprong? Op de bijsluiter staat binnen 20 tot 48 uur. Maar moet ik dan vanaf nu rekenen of misschien vanaf vanmiddag al? Als ik morgen weer zo'n test doe is die dan weer positief als ik mijn ei nog niet heb gehad?

Normaal merk ik aan mijn afscheiding wanneer ik vruchtbaar ben maar dat heb ik dus nu niet. Morgen is het 2 weken geleden dat mijn menstruatie begon, zou ik morgen dan mijn eisprong hebben?

Ik zie door de bomen even het bos niet meer eigenlijk. Ik heb er maar een apart topic van gemaakt omdat ik niet wil inbreken in iemand anders zijn topic over een ovulatietest. :oops:

2. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    Ik ben ook deze maand met ovutesten begonnen, dus kan je niet echt helpen, maar kan wel vertellen hoe ik ermee om ga...

Ik had na 7 dagen afgelopen dinsdag eindelijk een positieve test en toevallig hadden we net ook die avond ervoor ( s morgens getest) geklust. Wat ik begrijp is het zowei zo dat je eitje plus min 48 uur " leeft" dat lijkt mij dus ook de reden wat de pos ovu test geld voor 48 uur...

Ik heb expres de volgende ochtend niet meer getest omdat ik dan misschien juist weer onzeker zou worden.Wel hebben we woensdagochtend ( zeer vroeg dat krijg je als je slecht slaapt) nog eens extra geklust.

Dus al met al hebben we zeg 8 uur voor de positieve test en zon 20 na de positieve test geklust ( toevallig die voor).
    Dus het lijkt mij op tijd zeg maar...

Het was voor mij deze ronde zelfs 17 dagen na mijn ongi dat ik mijn ei had.

WAt ik begreep uit de bijsluiter is dat de stof die de test nodig heeft emt je ei sprong vrij komt, dus een pos test geeft aan dat je eisprong net geweest is, lijkt mij..

3. Blondie

Blondie Fanatiek lid

22 sep 2006
    2.138
    11
    38
    hoi hoi..

ga er maar vanuit dat ie tussen nu en 2 dagen komt.

precies weet je het nooit (tenzij je em voelt..)

Dus druk aan de klus!

Liefs, Paula

Deel Deze Pagina