Wanneer testen ivm rare cyclus

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Beebiej, Jun 15, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Beebiej

Beebiej Actief lid

Mar 2, 2010
    402
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meiden, ik heb inmiddels een hele stapel Wondfo ovulatietesten
    in huis, maar nu is mijn vraag wanneer moet ik nou gaan testen :D

Altijd een cyclus van 27 dagen gehad, maar sinds we echt
    bezig zijn is deze veranderd, eenerlaatste was 32 dagen, en de
    laatste 30. Op welke dag moet ik nu gaan beginnen met testen?

Wat doen jullie overigens met de testen? Bewaren jullie die om per
    dat te kunnen vergelijken?

Groetjes!

2. kweb

kweb Fanatiek lid

Oct 14, 2008
    2,010
    0
    0
    Administratief medewerker
    Nieuwegein
    #2 kweb, Jun 15, 2010
    Last edited: Jun 15, 2010
    Hoi beebiej,

Je geeft aan altijd een cyclus van 27 dagen te hebben gehad. Gebruikte je anticonceptie want met gebruik van de pil is het vrij logisch dat je altijd dezelfde cyclus hebt omdat deze geregeld wordt door hormonen.

Hoe lang zijn jullie nu voor het echie bezig? Vaak is het zo dat als vrouwen van bijv de pil afstappen, je even moet vogelen hoe je cyclus is.

Voor het gebruik van ovutesten ga je dan altijd uit van je korstse cyclus (dit om je ei niet te missen) en als je zw.test gaat doen dan uitgaan van je langste cyclus (dit om niet teleurgesteld te worden wanneer je te vroeg zou testen)

Maar bij de meeste ovutesten zit wel een tabelletje waarop staat wanneer je het beste kan gaan testen. Ik heb bijv een cyclus van gemiddeld zo`n 30 dagen en ik moet dan beginnen op dag 13. Vanaf die dag elke dag om dezelfde tijd testen (niet met ochtendurine). Ik bewaarde mijn testen altijd tot ik een posi test had. Maak jezelf niet gek; de test is echt pas posi als beide strepen even donker zijn of de teststreep donkerder. In tegenstelling tot zw.testen want daarbij is elke 2e streep geldig, hoe licht of onduidelijk ook.
    Ikzelf teste altijd door nog 1 dag na mijn posi test door. De dag erna issie alweer nega, dus zo wist ik zeker wanneer mijn posi test ook echt posi was. Soms kun je ook 2 dagen een posi test hebben, da ligt er net aan hoelang je LH piek is.

Nou, ik hoop dat je hier wat mee kan.
    Veel suc6

3. Beebiej

Beebiej Actief lid

Mar 2, 2010
    402
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat lief dat je zo uitgebreid antwoord.

Ik slik al jaren geen pil meer dus daar kan het niet aan liggen, dus ik moet gewoon van 27 uitgaan.

4. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

Feb 17, 2010
    3,632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Hoi hoi!:D
    Weet je mischien ook waarom niet met ochtend urine?

5. Beebiej

Beebiej Actief lid

Mar 2, 2010
    402
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat weet ik dan weer, je schijnt 's nachts meer LH aan
    te maken of iets dergelijks.

6. kweb

kweb Fanatiek lid

Oct 14, 2008
    2,010
    0
    0
    Administratief medewerker
    Nieuwegein
    Helemaal juist beebiej,

Heb het voor een uitgebreide uitleg even opgezocht op de site van sensitest:

Bij ovulatietesten wordt aangeraden om niet met ochtendurine te testen. Dit komt omdat het lichaam 's nachts hormonen (LH) aanmaakt die de ovulatie in gang zetten. In de ochtendurine komt dit hormoon dus ook veel voor. Indien je dan test met ovulatietesten die juist gevoelig zijn voor het LH hormoon, zou je wellicht te snel een LH piek meten, terwijl die er nog niet is. Er zijn gynaecologen die adviseren de LH piek te meten tussen 10 en 16 uur. Daarnaast kun je het beste gedurende 2 uur niet drinken voordat je urine opvangt voor de test.

Ik deed het pas als ik thuis kwam uit mn werk, rond een uur of half 6. Die komt denk ik niet zo heel nauw, want ik kon altijd mijn piek vinden.

En tuurlijk geen probleem om wat extra uitleg te geven, zeker als je net begint. Ik heb al bijna 2 jaar achter de rug, maar ik ben ook zo begonnen ;) Maar idd in jouw geval als je al jaren van de pil bent, lekker van 27 dagen uitgaan. Je kan beter een dag extra testen dan je ei missen. Toen ik begon met ovutesten, deed ik ze om de dag hahahaha toen had ik gelukkig ook de hulp van ervaren meiden hier :)

@Dikke buik, voor jou ook spannend he...nog 3 dagen voor je mag testen. Hoe is je gevoel erover??

7. jozien

jozien Actief lid

May 25, 2010
    282
    0
    0
    Zorgcoordinator bij mensen met een verstandelijke
    gelderland
    hoi hoi,

ik heb een hele onregelmatige cyclus. Van 28 tot 32 dagen maar ook mijn eisprong wisselt van dag 19 tot dag 23 erg late eisprong dus ook. Als je eisprong laat is moet je toch ook veel later testen op een zwangerschap of niet?
    wij zijn nu 7 maanden bezig dus de pil moet zo onderhand wel uit mijn systeem zijn.
    Ingewikkeld allemaal die cyclussen.:)

Share This Page