Ovulatietest ook gebruiken voor zwangerschapstest

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by oogappel, Jun 1, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ichtus

ichtus VIP lid

Mar 5, 2007
    14,841
    1
    38
    gelderland(noord)
    de ovutest die ik vandaag gedaan heb was nl net zoals die van marije alleen dan net andersom.. controle streep was donkerder dan teststreep.. maar wel superduidelijk.. en ik heb zeker mijn ei al gehad..ik heb echt NUL ervaring met ovutesten dus kan er ook niet zoveel mee vandaar dat ik nu dus ff kom meelezen...

2. ichtus

ichtus VIP lid

Mar 5, 2007
    14,841
    1
    38
    gelderland(noord)
    en dan vraag je je af... waarojm doe je dan een ovu test.. nou omdat ik voor de vergelijking met dinnetje die hopelijk zwanger is.. ook een dipstick test heb gedaan (zw.test) van sensitest.. en verhip.. er stond een licht streepje.. dus vandaar dat ik dacht.. kom ik knal er met dezelfde urine een ovutest tegen aan.. je weet maar nooit.. (ik zit overigens nog ruim voor NOD.. ).. nou ja.. niet echt boeiend, maar dan is t een beetje duidelijk hoe en wat..

3. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    Werkelijk waar geen idee, ik dacht vorige week mij ei gehad te hebben.
    Ik heb nu al vanaf zaterdag zo'n zeurende pijn/krampen in mijn onderbuik....herken het van de zwangerschap of een naderende ongesteldheid.
    Ik dacht ach ik heb nog een ovu-test liggen en zowaar test ik gewoon dik positief...ik weet het dus echt niet.
    Blijven de klachten aanhouden dan test ik zsm een zw.test.

4. ichtus

ichtus VIP lid

Mar 5, 2007
    14,841
    1
    38
    gelderland(noord)
    oh zo.. nou t klinkt iig wel goed.. toch??.. ik herken die krampen e.d. wel, maar goed dat heb ik ook wel s vaker.. had vorige wk mijn ei.. ik voel m en had vruchtbaar slijm daarvoor.. ook nog op de juiste dag dus dat kann niet missen.. nu had ik gisteravond echt vreselijke ongikrampen.. das nu over trouwens.. innesteling??

nou ja.. misschien is het wel helemaal niks...als het zo is zou ik het stiekem toch wel leuk vinden.. is het niet zo dan is het ook goed.. de officiele lezen is dat we er niet mee bezig zijn en ook niet meer voor gaan.. een knip zit deze maand in de planning.. dus mocht t zo zijn dan is het wel een kadootje zo op t laatste moment.. ;)

5. julia6

julia6 Fanatiek lid

Feb 6, 2008
    3,639
    0
    0
    Gelderland
    En Dees? Weet je al meer? :)

6. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    Haha, nou heel toevallig net getest.....en de CB gaf aan niet zwanger.
    Dus ik denk dat ik een verlate eisprong heb en heel toevallig dus gisteren positief testte met de sensitest.

7. julia6

julia6 Fanatiek lid

Feb 6, 2008
    3,639
    0
    0
    Gelderland
    @Dees, wat jammer!! Of vind je het eigenlijk wel prima zo? Had je je er stiekem op verheugd of ben je er nuchter onder?

8. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

Feb 25, 2008
    1,485
    2
    0
    wat jammer! Maar had je vorige week dan ook al een positieve ovulatietest of niet?

9. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    @julia; Ik vind het eigenlijk wel prima zo, en als het wel zo was geweest was ik ook heus wel blij geweest hoor :D

@florida; Heb niet getest vorige week maar voelde het wel (dacht ik) aan mijn lichaam. De bekende trekjes onderin de buik etc.
    Misschien heb ik er dan toch naast gezeten met mijn gedachte :)

10. julia6

julia6 Fanatiek lid

Feb 6, 2008
    3,639
    0
    0
    Gelderland
    Gelukkig Dees, dan maar even lekker genieten van jullie mannetje, hij is nog maar klein zie ik, dus tijd zat, toch? (klinkt makkelijk, dat weet ik, zo bedoel ik het niet)

11. noena

noena Fanatiek lid

Nov 4, 2007
    1,114
    0
    0
    bij mijn 1e had ik ook eens met een ovu test getest, en die was ook posi net als de zw test..

maar bij deze zwangerschap was dat niet zo

12. joyce26

joyce26 Fanatiek lid

Sep 13, 2006
    1,332
    0
    0
    huismama
    op de grens van nederland/belgie
    hallo meiden,
    mag ik even inbreken?
    ik weet zeker dat ik de 25ste en 26ste een posi ovu test had (was van sensitest) maar nou vond ik nog 4 kv ovu testen en voor de gein en mede dankzij dit topic maar een testje gedaan met dit als resultaat hoe kan dit of ligt het gewoon aan de kv ovu testen?? dit omdat er vele negatieve verhalen over bekend zijn.
    groetjes en liefs joyce

13. Jane1981

Jane1981 VIP lid

Sep 21, 2008
    7,451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Sorry dat ik inbreek, maar ik heb naar mijn weten mij ei vorige week gehad en dit was mijn ovu test van vandaag:
    View attachment 75963

14. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    @Jane en Joyce; De ovu-testen van het KV staan er helaas bij vele van ons hier om bekend dat ze meerdere dagen achtereenvolgend positief zijn.
    Ik zou je willen adviseren om over te stappen op testen van bijv. sensitest of matcare :)

15. Jane1981

Jane1981 VIP lid

Sep 21, 2008
    7,451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Dees85, zie banner ;) was even benieuwd wat een ovu test zei omdat ik al meer dan een week slijm verlies heb..

16. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    @Jane; Maar je zei dat je vorige week al je ei had gehad....nu dus ook een verlate eisprong?
    Maar daarentegen geloof ik die ovu-testen van het KV niet meer....:)

17. Jane1981

Jane1981 VIP lid

Sep 21, 2008
    7,451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Ja heb mij ei gehad volgens mij rond de 25e, althans zo voelde het en zag het er ook uit..

18. joyce26

joyce26 Fanatiek lid

Sep 13, 2006
    1,332
    0
    0
    huismama
    @dees ik heb met ovu testen van sensitest getest en de 25 ste was die tegen positief aan zal even kijken of ik nog foto heb
    groetjes en liefs joyce

19. joyce26

joyce26 Fanatiek lid

Sep 13, 2006
    1,332
    0
    0
    huismama
    bij deze foto van ovu test van sensitest je ziet em steeds donkerder worden de bovenste is van de 25ste en de 26ste was die ook nog zo
    groetjes en liefs joyce

20. Marije1980

Marije1980 Fanatiek lid

Mar 14, 2007
    3,785
    15
    38
    Twente
    he Dees, jammer dat ie negatief was (toch wel stiekem jammer...). Krijg je toch je ei een dezer dagen. Maar kan me voorstellen dat je niet heel erg teleurgesteld bent! Geniet lekker van je mannetje!!

@kv ovulatietesten: ik zie ook vaak dat veel vrouwen hier veel te veel positief mee testen. Ik vertrouw ze niet.

Share This Page