Zwangerschapstest, wanneer?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door SharonR, 21 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SharonR

SharonR Actief lid

17 jan 2012
    468
    0
    0
    Dames,

Vriendinnetje van me is aan de pil en heeft onveilig gevreeën (drie dagen de pil vergeten in een week en geen ander voorbehoedsmiddel gebruikt) Nu één week geleden. Ze is twee dagen overtijd, maar weet niet vanaf wanneer je een zwangerschapstest kan doen. Hierin staat namelijk de eerste dag van je laatste menstruatie, maar dat is toch helemaal niet betrouwbaar met de pil, omdat deze kunstmatig is?

Mijn vraag is dus... Hoeveel dagen na de conceptie kan je een zwangerschapstest doen?

Alvast bedankt!

2. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    gemiddeld 14 dagen, maar 17 dagen staat volgens mij in de meeste bijsluiters. Het is wel een warrig verhaal trouwens..

ze is vorige week dus de laatste stripweek 3 pillen vergeten?
    En heeft dus die dagen onveilig gevreeen?
    En ze zit nu in de stopweek en is naar haar mening overtijd? Is de stopweek al voorbij dan?

3. SuusD

SuusD Fanatiek lid

8 jan 2013
    3.004
    3
    38
    ik zou over een week testen omdat je nu al over tijd bent :)

4. SharonR

SharonR Actief lid

17 jan 2012
    468
    0
    0
    Goede vraag.. Ik weet het eigenlijk niet zo goed. Alleen dat ze een dag of acht geleden seks heeft gehad en eergisteren ongesteld had moeten worden.

5. DotjePK

DotjePK Bekend lid

11 nov 2012
    959
    0
    0
    Hilversum
    Als ze overtijd is gewoon testen.....

6. SharonR

SharonR Actief lid

17 jan 2012
    468
    0
    0
    Ze heeft gisteren een test gedaan en deze is negatief. Volgende week nog een keer testen voor de zekerheid. Bedankt voor de reacties.

Deel Deze Pagina