Hallo allemaal, Een tijdje geleden heb ik hier mijn dillemma voorgelegd dat ik al 32 ben wel een kinderwens heb maar ook volgend jaar zomer met wen opleiding mag neginnen en nog geen vast contract. Nu reageerden jullie met z'n allem dat ik mn hart moest volgen en niet veel moet aantrekken van het werk dillemma. Door jullie erg was ik erg gerust, en doel was in december te starten met "klussen". MAAR.... nu heeft vriendlief mij in augustus ten huwelijk gevraagd, iets waar ik al jaren van droomde, dus meteen alles geregeld voor april 2017. Nu voelen jullie het volgende dillemma al aan komen.... Mocht het meteen raak zijn (wat ik niet verwacht) ben ik 20 weken op mijn trouwdag en de jurk is gekocht. Langer wachten wil ik ook niet omdat er (ook volgens jullie) altijd een reden is om het uit te stellen, en mijn leeftijd gaat tellen. Heb toch wel een beetje angst dat mijn jurk dan niet meer past. Bij de ene zie je amper wat bij de ander een giga buik, uiteraard kan mijn jurk aangepast worden maar ideaal natuurlijk niet. Hoe staan jullie hierin? Hoe denken jillie er over? Daarbij nog een volgende vraag. Hebben jullie ervaring met ovulatietesten en zo ja, heb je het idee dat je toen sneller zwanger was? Groetjes Tippie
Ik zou echt je eigen hart volgen! Je jurk kunnen ze altijd aanpassen😉! M'n schoonzusje trouwt over 5 weken en dan is ze 20 weken zwanger, en elke x wordt haar jurk gewoon aangepast! En ovulatietesten, weet niet of het sneller heeft gewerkt, ik ben ze gelijk gaan gebruiken en we waren in de 1e ronde zwanger, werd een mk en 4 weken na de miskraam gelijk weer zwanger ook gelijk ovulatietesten gebruikt😉! Mij gaf het meer rust om ongv te weten wanneer je het meest vruchtbaar ben!
Ik ben getrouwd toen ik 24 weken zwanger was. Ik had een heel klein buikje en kon nog gewoon in mijn trouwjurk. De achterkant van de jurk was met een rijgkoord dus die geeft ook wel wat ruimte.
Tja, ik sta niet in jouw schoenen, dus maakt het veel uit hoe ik er over denk? Persoonlijk heb ik mijn kinderwens bewust uitgesteld ivm bruiloft omdat ik niet met dikke buik wilde trouwen. Een maand voor bruiloft was de pil op en toen heb ik dus geen nieuwe strips meer gehaald met idee, als het dan meteen raak zou zijn dan ben ik nog maar zeer pril zwanger. Dit laatste is overigens gebeurd , achteraf gezien was ik zo'n 4 wkn zwanger toen ik trouwde, maar daar was ik helemaal niet mee bezig. Heerlijke bruiloft gehad, precies zoals we hadden bedacht. Als ik nu terugkijk heb ik absoluut geen spijt, want ik heb zware zwangerschappen gehad (veel kwaaltjes) die zeker van invloed zouden zijn geweest op die dag. Maar ja. Ik was nog jong (26 jr) en we waren dus nog niet 'begonnen', ik weet niet wat ik gedacht en gevoeld zou hebben als ik ouder was e.d. M.b.t. jurk, hangt beetje af van het model hoe makkelijk het 'aangepast' zou kunnen worden aan een buikje en hoe veel extra geld het zou kosten in 'worst case' scenario. Ik vond mijn jurk veel te duur om het risico te lopen dat ik hem wellicht niet aan zou kunnen ... Volg ook hier je gevoel zou ik zeggen. Het blijft toch een persoonlijke keuze.
In de ideale situatie zou ik ook wachten tot na de bruiloft maar er is tot nu toe elke keer wen reden om het uit te stellen. Ik snap se risico's zeer zeker. Maar ik krijg helemaal de zenuwen als ik naar mijn leeftijd kijk. En ik wil heel graag trouwen voordat we kinderen hebben, vandaar dat we snel gepland hebben. Ik wilde daarom al veel werder trouqen maar helaas was vriendlief daar toen nig absoluut niet mee bezig. Ik heb ook een jurk met achter van dat koort/lint om te strikken, maar de taille is wel strak en zeer getailleerd. Daarbij wordt het dus mijn eerste zwangerschap wat over het algemeen minder hard groeit, maar ja, dat geldt miet voor iedereen😬
Hier met ovulatietesten van clearblue was het meteen raak. (En ook bij 3 vriendinnen). Deze raad ik dus wel aan.
Je bent 32.. qua leeftijd zou ik me weinig zorgen maken of je nu start of een paar maandjes later.. Volg je gevoel..
Ik wilde ook best zwanger trouwen. Achteraf zo blij dat ik t NIET gedaan heb. Zie m'n onderschrift. Heb ontzettend genoten van m'n bruiloft en dat was anders niet gelukt..
Is het geen idee om anders gewoon de winkel te bellen waar je de jurk hebt gekocht en te vragen of deze groter gemaakt kan worden indien nodig. Dan weet je dat meteen. En kan je daarna kijken wat je wilt.
Ik zou me ook niet direct druk maken om je leeftijd. Ik ontmoette mijn man pas op m'n 32e, inmiddels getrouwd en twee zoons rijker. Inmiddels 36 en tweede zoon is nog geen 4 weken oud.... Die klok tikt nu ook weer niet zo hard dat je alles dit jaar nog moet doen lijkt me.
IK denk zelf dat je nog wel kan wachten tot na je bruiloft,dat is al snel,nog 4 maanden dus. Je bent echt nog niet te oud dat je klok gaat tikken... die 4 maanden wachten kan dan ook nog wel,voor je het weet is het zover. Kan je daarna aan je kinderwens gaan denken en heb je ook geen zorgen of je jurk past of bijgesteld moet worden. Ik zelf zou 27 weken zwanger zijn geweest op mijn trouwdatum en helaas was die droom een maand eerder compleet in duigen gevallen omdat we onze zwangerschap hebben laten afbreken omdat het niet goed ging met ons mannetje. Geniet nu van de aanloop naar je trouwdatum,en pik daarna jullie kinderwens op
Ik zat vorig jaar ook met die twijfel. In mei 2016 zijn we getrouwd en ik wou ook zo graag zwanger zijn. Maar wat ben ik blij dat we er toen toch niet voor gegaan zijn! Enkele weken na mijn positieve test in juni 2016 bleek ik een mk te hebben. Stel je voor dat dat gebeurd heel dicht bij je huwelijk, ben je verdrietig daardoor en ben je misschien niet zo gelukkig op je trouwdag zoals je normaal wel zou zijn. Nu ben ik al 14 weken zwanger, en ik ben vanaf week 5 serieus misselijk geweest. Stel dat je dat meemaakt op je huwelijksdag... Zo oud ben je toch nog niet, en die 3/4 maanden verschil zullen het ook niet maken, toch Ik had het ook heeel moeilijk om toch niet voor een kindje te gaan voor mijn huwelijk, maar ml hield voet bij stuk. En nu ben ik echt gelukkig daarvoor, want ik had een prachthuwelijk en niet veel later ben ik zwanger Maar... Het blijft natuurlijk wel jouw persoonlijke keuze hé!
Ik wilde heel graag eerst mijn studie afmaken (ben op latere leeftijd gaan omscholen) terwijl ik eigenlijk al twee jaar met een kinderwens rondliep. Nadat ik mijn studie heb behaald ben ik nu nog steeds niet zwanger (3,5 jaar verder). Als ik terug kon in de tijd had ik mijn hart gevolgd. Maar in mijn geval scheelde het twee jaar tijd, bij jou een paar maanden. Dus dat is nog wel te overzien.
Ik mocht niet zwanger worden ipv de jurk, want innemen kan wel maar uitleggen dus niet. Hier kriebelde het ook vreselijk in de zomer en we trouwden in nov, toch maar even gewacht aangezien mijn jurk 2000euro kostte. Het is dus maar net hoe duur je jurk is en het is bijna april.