Vraagje innesteling

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Sophie1997, 12 jan 2025.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sophie1997

6 nov 2024
    39
    2
    8
    Vrouw
    Heey,

ik heb een lichte vorm van pcos, daardoor is het best lastig om mijn eisprong te bepalen. Ook heb ik een onregelmatige menstruatie. De eerste was netjes 27, maar de laatste was 42 dagen. Mijn gynaecoloog zei dat ik met een cyclus van 42 dagen ik het vanaf dag 24 t/m 28 gemeenschap moest hebben, want eisprong is bijna altijd wel 14 dagen voor de volgende menstruatie (tuurlijk dit kan altijd iets afwijken, dat weet ik) mijn vriend en ik hebben die dagen ruim genomen en om de dag gemeenschap gehad.
    ik zou, als mijn cyclus weer 42 dagen is, volgende week zo (19-1) ongesteld moeten worden.
    ik voel me sinds gisteren wat anders.. ik heb gedurende meerdere momenten van de dag een soort van stekende pijn links onder. Zou dit een eventuele innesteling kunnen zijn?

2. GezelligZwangerWorden

10 jan 2023
    936
    779
    93
    Vrouw
    Het zou kunnen, echter kunnen het ook veel andere dingen zijn. Toen wij aan het proberen waren voelde ik ook enorm veel symptomen en elke maand weer anders, dus verwacht er niet teveel van. Maar wie weet! Steekjes kunnen inderdaad een indicatie zijn voor een innestelling. Er zit niks anders op dan te wachten of te testen. Testen is nog wel een beetje vroeg en wordt afgeraden omdat er dan nog veel kans is dat het vroeg fout gaat, maar ik testte vanaf 9 dpo positief en dat zou voor jou dan morgen zijn.

Overigens is het wel makkelijk om te zeggen dat ovulatie rond dag 24-28 is. Het kan ook zijn dat je lf bijvoorbeeld korter is, of je een keer een kortere cyclus hebt. Misschien is ovulatietesten een goed idee?

Succes en ik duim voor je.

3. Wensje92

Wensje92 Fanatiek lid

8 jan 2021
    1.478
    1.187
    113
    Vrouw
    Pijntjes kunnen van alles zijn.
    En kunnen verband houden met je cyclus of hier helemaal buiten staan (darmen bijvoorbeeld)
    Ook kan het ‘tussen je oren zitten’ en is er dus helemaal niks aan de hand behalve je lichaam wat je voor de gek houdt.

Eén zwangerschap test heeft ook nog niet zoveel zin, want als het innesteling zou zijn, duurt het ook nog even voor je HCG aanmaakt.

42 dagen is ook je langste cyclus geweest?
    Denk dat je beste kan proberen om daarna pas te testen.
    Maar kan natuurlijk ook zomaar dat je cyclus dit keer nog wat langer is, en de pijntjes van de ovulatie komen…

er zit dus niet zoveel anders op. Dan nog even afwachten.
    Spannend!

houd ons op de hoogte;)

4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Die pijntjes kunnen van alles zijn.
    Ook zelfs nu pas de eisprong.

Ik zou gewoon de 20e even testen.

En evt denken of tempen voor jou een idee is om te bekijken wanneer je ei is en hoe lang je lf is, want die is veel minder vaak 14 dagen dan dat men denkt

Deel Deze Pagina