Hallo meiden, Ik heb heel wat pagina's hier door zitten struinen om zoveel mogelijk informatie te krijgen. Wat me duidelijk is geworden is dat je nergens mee garantie zal hebben!! Nu vraag ik me af wat de meeste van jullie doen? Elke dag klussen net zolang totdat je ovulatietest negatief is? Om de dag? Of echt alleen 1 keer, bij de positieve ovulatietest en daarna dus helemaal niet meer? En dan ben ik nog benieuwd naar of jullie een dochter of zoon hebben gekregen/verwachten?! Nu lees ik en hoor ik van mensen dat je een dochter krijgt als je voor de eisprong klust en een zoon als je erna klust en eigenlijk vraag ik me af wat van die verhalen nu waar is, aangezien er ook een hoop bakerpraatjes zijn?! Neem nu maar eens de Chinese kalender, bij mijn zus klopte dat niet en ik hoor dat die bij veel mensen niet klopt, dus vandaar mijn nieuwsgierigheid, ik verdiep me overal graag wat meer in! ---> Voor de mensen die alleen VOOR de positieve ovutest klussen, hoe weet je dan precies wanneer je moet klussen? Neem aan dat je van te voren niet kan weten wanneer je test positief word, mocht je bv een onregelmatige cyclus hebben!? Ik hoop dat jullie willen reageren op de pol en/of met een reactie! Ik ben benieuwd wat nu voor de meeste het best heeft geholpen, wie weet vergroot dat ook onze kansen dan daarna, al is het voor iedereen natuurlijk anders! Dan zouden we gewoon alle manieren moeten proberen! (A) Alvast bedankt voor het delen van jullie ervaringen! Al doende leert men en ik ben hierin nog niet ervaren!
sorry ik kan je niet helpen heb geen ovu testen gebruikt,maar suc6 ik hoop dat je het antwoord gaat krijgen
Kan er niet de optie bij: (1 keer) de dag ná pos. ovu test ? Kan het nu niet terugkijken, maar volgens mij zijn er nu alleen de opties voor de ovutest, 'tijdens'/met de ovutest (dan zit je dus alsnog voor de eisprong), maar niet erna. Gezien je eisprong meestal nog moet komen na je LH-piek.. of maakt dat hier niet uit?
het is zo dat ze zegen dat als je voor je eisprong klust dat je meer kans op een meisje heb ( vrouwelijk zaad is trager maar leeft langer ) als je na je eisprong klust dan is de kans op een jongetje groot ( mannelijk zaad is sneller maar gaat wel eerder dood ) maar nu komt het op het moment dat je je ovulatie test doet weet je dat je eisprong er aan komt binnen 24 tot 36 uur dus zou je er eigenlijk vanuit gaan dat alle vrouwen die ovulatie testen gebruiken als ze vrijen op de dag dat hij positief is meisjes krijgen en dat is volgens mijn niet zo ... je weet namelijk ook nooit wanneer het eitjes precis springt en wanneer het zaad daarbij is . hoe wij vrijde bij een positieve ovulatie test was op het moment dat hij postieve was en de dag erna nog een keer ... ik kan je niet vertellen of ik nu zwanger ben van een meisje of een jongen !
Ook geen ovutesten gebruikt. Wel 2x via ivf zwanger geworden en eerst jochie daarna meid gehad. En eerder iok 2x iui gehad en werd geinsemineerd 1 dag nadat eigje 19 mm was (hij springt rond de 20mm). En ook toen eerst jochie en daarna een meid. Maakte bij mij dus niets uit qua geslacht.
Hoi meiden, Bedankt voor jullie antwoorden. Oh ik wist helemaal niet dat als je op de dagen van beide positieve ovulatietesten klust, je nog steeds voor je eisprong zit, ik dacht eigenlijk dat TUSSEN beide positieve testen je eitje al springt?! En als je dus tijdens de tweede klust, je dan net even na je eisprong zit ... zie ik ben nogal blanco hierin! Ik hoorde vandaag van iemand dat je het beste al kan klussen de dag voor je eerste positieve ovulatietest, maar je weet toch niet van te voren wanneer ie positief gaat worden?! En over elke dag en om de dag zijn ook de meningen verdeeld, dus dan volgen we hierin maar ons eigen gevoel! Ik vind het spannend allemaal, een groot avontuur en daarom wil ik me er graag wat meer in verdiepen, maar misschien moet ik gewoon proberen vertrouwen te hebben?! Bedankt voor de reacties!!
Uh ik snap de poll niet helemaal. Wij klussen gewoon wanneer we willen. Meestal als ik een posi ovutest heb. En ach, toen ik zwanger werd van mijn dochter hadden we ook niet super geklust. Nog voor mijn positieve ovutest geloof ik. En was toch gelukt.
Wil alleen maar even kwijt: Geniet van elkaar anders is het echt niet leuk meer . en dat moet het zeker wel blijven.
Bedankt voor de reacties meiden!! We gaan gewoon goed ons best! PS: Sorry,mocht de poll niet duidelijk zijn!
Nou van dat gezegde klopt dus heulemaal niks.. Ik heb sex gehad 2 dagen voor mn ei en daarna niet meer.. En heb toch echt een klein knulletje in zn bedje liggen hoor
Ik zou het niet weten bij ons is het spontaan gegaan 1 gemeenschap gehad de 30 december 31 december voelde ik erge steken (waarschijnlijk eiersprong) en 18 januari teste ik positief geslachjt is nog onbekend....
Bij mijn oudste na mijn ei geklust, is idd een jongen Bij mijn jongste ruim voor mijn ei, toch weer een jongen Ik denk dat de kans wel ietwat vergroot maar niet veel.
Geen ovutesten. Bij de eerste dacht ik 'nou nu ongeveer' en dan deden we het op die dag. Dat duurde 2 rondes. Bij deze had ik een app die mijn cyclus bijhield en toen hebben we het 2 dagen ervoor en op de dag zelf gedaan, want ik dacht dat zaad wel even bleef leven. Dit was in 1 keer raak Ik heb een dochter.
Eerste zoon ; op cyclusdag 10,12 en 14 geklust. dag 14 had ik n positieve ovutest. Tweede zoon; op cyclusdag 10,13,16 en 17 geklust. dag 18 een positieve ovutest. Derde kindje; op cyclusdag 14,17,20 en 22 geklust. dag 21 een positieve ovutest. geslacht nog onbekend
Bedankt voor jullie reacties! Fijn dat jullie de ervaringen met mij willen delen! Ik merk wel dat de gezegdes dus niet opgaan, het is gewoon 'geluk' hebben en ook raakt helaas niet iedereen zomaar even zwanger, was dat maar waar!!! Met ovutesten vergroot je misschien de kans, maar ook dat werkt niet bij iedereen, maar ik wil alles geprobeerd hebben!
Wij zijn nog maar net bezig, dus wij klussen gewoon als we zin hebben. (door het stoppen met de pil heb ik veel meer zin, en vriendlief maakt hier dankbaar gebruik van) en we zien wel. Het maakt mij ook niet uit of een het jongen of meisje zou worden dus daar ga ik niet op letten.
De vorige ronde had ik een positieve ovulatietest en heb ik op de dag van de ovulatietest geklust en ook een aantal dagen ervoor. Ik ben ongesteld geworden, dus jammer genoeg niet "raak". Terwijl ik toch goed hoop had! Maar ja, ronde 1, had er al weinig rekening mee gehouden. Toch ga ik het deze ronde helemaal anders doen! Ik ga minder letten op evt ovulaties e.d., maar meer genieten en plezier hebben. Merk dat ik veel te gericht was op het klussen om te klussen en niet klussen omdat je elkaar lief vindt Niet dat vriendje daar verder mee zat, maar gevoelsmatig voor mij...liever niet! Je weet toch wel wanneer je ovulatie ongeveer is, denk ik. En ja, een jongen of meisje, zo ver ik weet kan je dat moeilijk zelf bepalen Ik vind het overigens wel een leuke gedachte!
Wij zitten nu in de 1e ronde voor een 2e kindje en we klussen gewoon wanneer we zin hebben! Het moet geen "moetje"worden want denk dat dat averechts werkt. Maar ik snap wel heel goed dat je dat doet als het al wat langer duurt! Heb ook geen ervaring met ovutesten. Bij onze zoon was ik de 2e ronde zwanger en we deden het ongeveer 3x in de week! Nu weet ik wel ongeveer wanneer ik mijn eisprong heb omdat ik dit altijd voel, en aankomend weekend is mijn eisprong. En toevallig maakte mijn man me vanmorgen wakker voor een rollebol momentje hahah! Dus hij is er ook wel mee bezig, maar nogmaals probeer er ook van te genieten want uiteindelijk draait het daar ook om.
Te erg er op gericht zijn is idd niet verstandig, maar zo moeilijk om het uit te zetten! Ik hoop dat het heel snel raak mag zijn, voor ons maar ook voor ieder ander die zwanger wil worden en wat het word ... gezondheid is veel belangrijker ik was meer benieuwd wat er zou kloppen van al die praatjes omtrent het geslacht en wanneer klussen!?