Sorry als het een domme vraag is en dit is een algemene vraag, niet over mij.. Maar goed.. Ik vroeg mij af, stel je hebt een vroege miskraam, zonder dat je het weet... Is dit mogelijk? Stel je probeert zwanger te raken, en je innesteling is wel gelukt en pas op je verwachte NOD ga je testen.. Is het mogelijk dat in die tussentijd een 'miskraam' krijgt?! Want stel dat de innesteling wel was gelukt, maar kan het in die tussentijd zo zijn dat de zwangerschap is verbroken? Als dat het geval is, en je menstrueert weer en stel het is heel anders, ikan je dat een vroege miskraam noemen? Als ja... Is het dan zo dat je volgende cyclus gewoon helemaal normaal is? Heb je gewoon je eisprong op tijd of mis je de eerst volgende eisprong?
Hoi Miss 2015, Ja dat kan zeker gebeuren. Sterker nog, het schijnt dat 50% van de bevruchte eicellen niet of niet goed innestelt. Dit zijn dan eigenlijk vroege miskramen. Je merkt er niets van want je menstruatie is gewoon op tijd en normaal. En omdat je nog geen zwangerschap kon meten noem je het natuurlijk ook niet zo. Ik denk dat je officieel van een miskraam spreekt, wanneer je over tijd bent, een positieve test hebt en dan het kindje verliest. Daarna is je cyclus meestal weer normaal. Maar als je al langer zwanger was, kan je lijf even in de war zijn voordat je weer een normale cyclus krijgt. Zijn je vragen zo allemaal beantwoord?
Ja hoor, bedankt♥️ Dus ook al gebeurt dit, met die vroege miskramen.. Dan is je eisprong gewoon op tijd toch
Je kunt aan een lichtere menstruatie welke gewoon op tijd is niet zomaar een vroege miskraam aflezen! Soms zijn menstruaties namelijk gewoon zonder reden lichter dan anders. En zwaardere menstruaties dan anders zouden ook op een vroege miskraam kunnen duiden. De intensiteit van menstruaties zegt dus helemaal totaal niks! Aan je menstruatie kun je dus niet aflezen of de innesteling verkeerd is gegaan of niet. Zonder (licht) positieve zwangerschapstest spreek je eigenlijk ook niet van een vroege miskraam.
Ik zou zelf pas van een miskraam uitgaan na een duidelijk positieve test. Wijlen professor Haspels zei al tegen mijn moeder dat 70 tot 80 % van de bevruchtingen niet uitdraait op een goede zwangerschap. Maar om nou elke bevruchting die het niet red al een miskraam te noemen...
Tuurlijk noem je die niet allemaal zo. Maar officieel is het dat wel toch? Zoals ik hierboven al zei: Ik denk dat je het pas een miskraam noemt als je over tijd bent, een positieve test hebt gehad en het gaat mis. In ieder geval is dat wel wat ik aanhoud.
Maar tegenwoordig test iedereen toch al voor ze ongesteld moeten worden positief, en dan worden ze gewoon op die dag of 2 dagen later ongesteld. Dit noemen ze dan ook een miskraam....