Hallo dames, ik heb een vraag ik heb vandaag rond 17u een ovulatietest gedaan maar ik snap er niks van, ik zag meteen een streep maar hij was niet donkerder dan die andere streep, wat kan ik daarvan afleiden? is me ei op komst of moet ik morgen weer even testen, overginds heb ik altijd een cyclus van 28-29 dagen en net vorige maand ben ik 3 dagen eerder ongi geworden ik snap er niks meer van. Ook niet hoe ik nu mijn cyclus opnieuw kan berekenen. Ik zal er een foto van plaatsen en hoor graag wat tips. kan het trouwens aan de urine liggen dat het zo licht is of is dat de HCG waarde die er niet is. ze zijn van de kruidvat?
Oei, Kruidvat zwangerschapstesten zijn goed, maar de ovulatietesten zijn niet zo goed. Ze scheppen vaak onduidelijkheid, omdat ze veelal soms wel 5 dagen achter elkaar een positieve test aangeven. Hoe moet je in dat geval weten wanneer je eisprong is? In jouw geval: deze test is nog niet positief. Het testlijntje is nog veel lichter dan de controlestreep. Een ovutest is pas positief als de testlijn even donker is als de controlestreep of als de testlijn donkerder is dan de controlestreep. Je moet dus morgen en overmorgen sowieso nog even weer gaan testen met middagurine. Ik verwacht (uitgaande van een cyclus van 28 dagen) dat je eisprong sowieso nog moet komen, zo rond dag 13/14/15.
Negatief helaas En het meet geen HCG maar LH Een tweede licht streepje krijgt iedereen, zelfs mannen hebben LH in de urine Bij een naderende eisprong word de teststreep even donker of donkerder dan de C streep Deze ovutesten zijn overigens niet denderend Ik was altijd tevreden over die van zwanger en kids Aanbiedingen - Zwanger & Kids 15 voor 25 dipstick testen
Ps Bij een cyclus van 28 dagen word aangeraden vanaf dag 11 te testen, cyclus van 29 dagen vanaf dag 12, etc Rond 12.00 is de hoeveelheid LH op z'n top
Aaah dank je wel meiden! helemaal top ik heb zeker wat aan jullie tips! Enuh het moest idd LH zijn *Bloos* ik zal morgen weer proberen rond 12u. ik kijk ook altijd naar mijn cervixslijm en dat was nog niet rekbaar. Nogmaals bedankt en hopen dat ze willen helpen die tests.
Bij deze mijn rijtje testen van de kruidvat, dan kun je zien hoe een positieve test eruit moet zien. Ik dacht op 29 april dat hij positief was gezien het verschil met de test van 28 april, echter was hij op 30 april nog veel meer positief. De teststreep moet echt donkerder zijn dan de controlestreep. Ik was dan ook blij dat ik niet gestopt was met testen de 29e zoals de kruidvat aanraadt. Ik heb daarnaast ook de dipstiks van zwanger en kids gebruikt en die waren veel duidelijker. Voor en na lh-piek was er nauwelijks een streep zichtbaar!
Ovu testen van kruidvat vind ik ook erg slecht. Heb ze zelf van Sensitest, vind ze wel fijn. Maar echt donkerder krijg ik ze nooit hoor, terwijl ik wel voel dat m'n eisprong komt. Het is even uitproberen om te zien hoe jouw lh piek verloopt. Succes ermee!