Test moment?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Mikarun, Jan 2, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mikarun

Mikarun Actief lid

Jan 27, 2014
    422
    77
    28
    Zwolle
    Na ondertussen alweer aardig wat rondes achter me te hebben gelaten, wil ik toch eens ovulatie testen gaan gebruiken. Ik dacht altijd dat ik mijn cyclus aardig goed kende, maar ik begin ondertussen toch te twijfelen....
    Nu vroeg ik mij af wat nou eigenlijk het beste moment op de dag is om te testen? Wat geeft bij jullie het beste resultaat?
    En hoe bewaren jullie de testen? ;)
    De laatste cyclussen duurden bij mij tussen de 40 en de 43 dagen, dus wilde morgen gaan beginnen met testen (zit nu op dag 17).

2. scheetjuh

scheetjuh Actief lid

Apr 12, 2009
    430
    1
    16
    Misschien iedere dag je temp bij houden ?
    Dat schijnt ook goed te werken?

3. Mama2017

Mama2017 Actief lid

Nov 30, 2016
    409
    109
    43
    Female
    Ik begon op dag 15....

Op dag 25 positieve test. Dus eisprong op dag 26/27.

4. Doornstruikje

Doornstruikje Bekend lid

Oct 18, 2014
    978
    0
    16
    Regio Alkmaar
    Over het algemeen is het het handigste moment zo rond 12 à 13 uur. Moet je wel daarvoor 2 uur niets drinken...
    Als je testen echt flink donkerder worden dan kan je 's avonds rond 20:00 nog een keer testen om je lh piek niet te missen.
    Ik bewaarde mijn testen meestal onder elkaar op een wc papiertje.

5. Lindavvv

Lindavvv Fanatiek lid

Sep 8, 2016
    1,414
    1,272
    113
    Female
    Drenthe
    Oh ik lees even mee.... maar hoe testen jullie dan op je werk als je tijdens de middag test?

6. Mhov

Mhov Bekend lid

Mar 1, 2015
    645
    5
    18
    NULL
    NULL

Ik werk in de zorg, overal plastic bekertjes..
    Dus vang het op in een bekertje op de wc, dan de dipstick (van z&k) gebruiken.
    Testje terug in de verpakking en ff wachten met aflezen.

7. Mikarun

Mikarun Actief lid

Jan 27, 2014
    422
    77
    28
    Zwolle
    Op het werk testen gaat niet lukken vrees ik.... Te veel ogen onderweg van mijn tas naar de wc.
    Ochtend urine was niet handig dacht ik toch voor zulke testen?

8. nessa88

nessa88 Bekend lid

Sep 3, 2010
    891
    57
    28
    Den Haag
    als je losse testjes gebruikt (dus zonder zo'n plastic omhulseltje) kunnen ze prima in je broekzak zodat het niemand opvalt ;)
    Zelf doe ik ze altijd in de avond rond half 7 want dan kom ik thuis en heb hem tot nu toe nog niet gemist met testen. Ochtend schijnt inderdaad minder betrouwbaar te zijn. Dus ik zou gaan voor of in de middag of zo vroeg mogelijk op de avond.

Succes!

9. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Ik test altijd rond de lunch.

10. Lindavvv

Lindavvv Fanatiek lid

Sep 8, 2016
    1,414
    1,272
    113
    Female
    Drenthe
    Oooh dus niet met ochtend urine! Dat is echt weer nieuw haha, wat is er toch veel te leren. Lijkt me heel lastig om op t werk te testen, maar direct bij thuiskomst kan wel....zo'n 18.00 uur?!

11. Dobbertje26

Dobbertje26 Actief lid

Dec 7, 2016
    104
    24
    18
    Female
    Ik ben nu deze cyclus met ovulatie testen van Z&K.
    Ben begonnen op dag 11, en volgens mij had ik mijn piek gisteren op dag 14. wat in theorie zou beteken dat ik vandaag of morgen mijn ovulatie heb. Echter vandaag weer een test gedaan en deze was wat lichter dan gisteren. Is dat normaal. Had verwacht dat die piek langer aan zou houden..... Iemand een idee...:(
    Test zelf om 19.00u. Dan weet ik eigenlijk altijd zeker dat ik thuis ben.
    Soms net even eerder of later als het echt niet anders kan. Zat gisteren bijv in de bioscoop... dus dat was niet zo handig :p. Toen om 5u getest.

Is ook allemaal nieuw voor mij. Dus ik zie het wel, kunnen iig vanavond wel even klussen :D

12. Marlau

Marlau Fanatiek lid

Jun 2, 2015
    1,972
    1,191
    113
    Ik test zelf altijd nadat ik m'n dochter in bed heb gelegd om 19u. Ik test in het weekend of als ik vrij ben wel overdag. Ik heb m'n piek nog nooit gemist op deze manier, maar dat moet je zelf ervaren.

13. Dobbertje26

Dobbertje26 Actief lid

Dec 7, 2016
    104
    24
    18
    Female
    Hoe ziet jou piek eruit? Is dat een dag of heb je dan meerdere dagen een donkere streep. Bij mij was deze dus echt net zo donker als de controle streep gisteren en vandaag alweer lichter.

:) Sorry geen verstand van!

Share This Page