Ovulatietest (Testpoint) ene dag heel anders dan de andere...?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Ann80, Jul 26, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamamirri22

Jul 21, 2009
    96
    0
    0
    NULL
    NULL
    als je in verwachting bent blijven de ovulatietests ook positief, maar ik denk dat je misschien een late eisprong hebt?

2. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Mamamirrie Ovulatietesten blijven niet de gehele cyclus positief, als je zwanger bent. Pas als er HCG in je lichaam zit, kan een ovulatietest daarop reageren. HCG begint duidelijk te stijgen na de innesteling en die vindt pas 7-10 dagen na je eisprong plaats. Voor die tijd kan je ovulatietest dus niet positief daardoor aangeven. Rond je NOD zou het wel kunnen, maar met een positieve ov-test is nog geen zwangerschap gegarandeerd.

3. marjand

marjand VIP lid

Jul 13, 2009
    9,728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland
    Hey dames,

ik heb vanmorgen mijn eisprong gevoeld en vanmiddag toen ik uit mijn werk kwam getest....die was positief hoelang heb ik nu de tijd om mijn eitje te bevruchten???

Even goor praatje ik lijk wel een slak, slijm loopt er zo'n beetje uit van onderen..... (goor praatje he, maar ik had je gewaarschuwd:D)

4. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Een eicel is maar gedurende een paar uren na de eisprong te bevruchten. Je kunt daarom het beste de dag voor de eisprong klussen, zodat er een voorraad zaadjes op wacht staat als de eicel voorbij komt! :)

5. marjand

marjand VIP lid

Jul 13, 2009
    9,728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland

eergisteren nog 2 keer geklust en hoop zo mijn mannetje nog even wakker te krijgen......;)

6. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Zaadcellen leven gemiddeld 2-3 dagen, dus dan ben je zeker op tijd geweest!

7. marjand

marjand VIP lid

Jul 13, 2009
    9,728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland
    Nou afwachten dan maar.... vanmorgen ook nog even voor de zekerheid een klusje gedaan..... we zullen wel zien rond de 16de....

Hoop een hoop rose in augustus.

Share This Page