Help!! Negatieve ovulatietesten, iemand ervaring?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Lelie1990, Jul 14, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lelie1990

Lelie1990 Bekend lid

Jun 2, 2014
    583
    0
    0
    Hoi meiden, ik heb dit al een paar keer opgenoemd in verschillende topics maar misschien dat er hier iemand meeleest die er ervaring mee heeft.

Ik ben vanaf dag 11 begonnen met ovulatietesten. De testen waren in het begin heeel licht en begonnen vorig weekend een heel klein beetje op te lopen maar nog lang niet positief. Direct na het weekend (28 uur na de donkerdere test) liepen de testen alweer af en inmiddels zijn de testen OMOwit.. zit vandaag op dag 32.

Vraag me nu eigenlijk af of ik uberhaupt wel een eisprong heb gehad, of hij er nog aankomt en of er misschien hier meiden zijn die dit ook hebben (gehad).

2. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    Dat is zo lastig oordelen.. Ik zie dat je nog maar kort gestopt bent met de pil en een lange eerste cyclus hebt gehad.
    Het kan even duren voordat je cyclus weer op gang komt na de pil.

Een ovulatietest is positief wanneer beide strepen even donker zijn, of de teststreep donkerder is dan de controlestreep. Maar bij sommige meiden wordt de test niet zo donker en hebben toch een eisprong.

Als je ongeveer 14 dagen na je vermoedelijke eisprong ongi wordt (of zwanger bent), dan kun je er vanuit gaan dat je een eisprong gehad hebt. Duurt het langer wanneer je ongi komt, dan zal je ei niet op dat moment gesprongen zijn.

3. Lelie1990

Lelie1990 Bekend lid

Jun 2, 2014
    583
    0
    0
    Ik snap dat het lastig te beoordelen is hoor! Maar dacht misschien is er iemand die ervaring heeft met negatieve ovulatietesten en die toch een eisprong hebben gehad, gewoon om mezelf een beetje gerust te stellen

4. Pomm

Pomm Fanatiek lid

Nov 23, 2010
    4,554
    116
    63
    Ik meet 2 keer per dag, ochtend en avond. Heb namelijk een korte LH piek. (dit was iig voor de zwangerschap van mijn zoontje). Bij mij was hij dus sochtends negatief en savonds positief om vervolgens de volgende ochtend weer negatief te testen.
    Mijn advies. 2 x per dag meten.

5. mamalap

mamalap Niet meer actief

Ik heb juist een mindere ervaring eerste 2 rondes ook erg lang en geen eisprong, dus is zo moeilijk te zeggen.

6. Lelie1990

Lelie1990 Bekend lid

Jun 2, 2014
    583
    0
    0
    Ja ik snap dat het bij iedereen anders is maar jullie reacties zijn fijn om te lezen!

Na die 2 rondes wel normale cyclussen gehad met een eisprong mamalap???

7. Lelie1990

Lelie1990 Bekend lid

Jun 2, 2014
    583
    0
    0
    Bedankt voor je reactie. Het enige wat ik kan doen is rustig afwachten denk ik. Aangezien de testen nu OMOwit zijn is het voor deze maand wel klaar denk ik met testen/eisprong.. wachten maar..

8. summer22

summer22 Fanatiek lid

May 24, 2014
    1,007
    130
    63
    Ik zou het helaas niet weten. Zie wel dat je eerste cyclus lang was. Dus miss nu ook weer. Ik had gisteren pas op dag 28 een positieve ovulatietest.
    Miss toch nog even blijven testen.

9. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Doortesten.

Je vorige cyclus was 50 dagen.
    Bij een cyclus van 50 dagen komt je eisprong tussen dag 32 en dag 40 van je cyclus, gebaseerd op een normale luteale fase van 10 tot 18 dagen.

Mocht je minstens weer zo'n lange cyclus hebben, dan is de kans dus enorm groot dat je eisprong nog komt!!!

Door blijven gaan met ovutesten dus, minstens tot en met dag 41.

Succes!

10. mamalap

mamalap Niet meer actief

Ja!! Na 5 maanden eindelijk een eisprong (zie handtekening). Ik ben ook stug door blijven testen.

11. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Nadat ik gestopt ben met de pil had ik ook een zeer onregelmatige cyclus (zie onderschrift). Achteraf gezien denk ik dat er ook cyclussen tussen zaten waarbij ik geen eisprong heb gehad.
    De laatste cyclussen heb ik mijn cyclus meer door en doe ik ovutesten en jahoor, nu heb ik hem gespot.
    Dus ik denk dat je na het stoppen met de pil ook wat cyclussen kan hebben zonder eisprong. Je lijf moet het nog allemaal een beetje oppakken. Maar in zou in iedergeval door blijven testen inderdaad.

Share This Page