ovulatietest versus zwangerschapstest, advies nodig!

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door chrony, 19 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chrony

chrony Lid

27 dec 2009
    45
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ik heb jullie advies nodig. Ik zit vandaag 10 dagen na de pregnyl 5000 injectie. Ik kon het vanmorgen niet laten om een ovulatietest te doen (sensitest). Deze gaf duidelijk positief aan.

Toen begon ik te twijfelen, misschien nog van de pregnyl, of misschien een prille zwangerschap.

Een paar uur later heb ik een CB zwangerschapstest gedaan (digitaal met indicator) en deze gaf "niet zwanger" aan.

Hoe kan het dan dat de ovulatietest positief is? Wat denken jullie? Is er nog kans dat ik toch zwanger ben?

Alvast bedankt!

2. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Ik durf hier geen antwoord op te geven, maar lees wel even mee want dit is een goeie vraag! :)

3. Kyna

Kyna Lid

10 jun 2012
    46
    0
    0
    Het kan zijn de je je Lh-piek (en je dus rond je eisprong zit) heb bereikt en je dus niet zwanger bent

4. chrony

chrony Lid

27 dec 2009
    45
    0
    6
    NULL
    NULL
    Maar ik heb 10 dagen geleden een pregyl injectie gehad, hierdoor springt het eitje. Dus mijn eisprong heb ik 8 dagen geleden al gehad.

5. Kensho

Kensho Niet meer actief

Misschien dat de urine van de CB test niet erg geconcentreerd was.

Ik durf niks te zeggen over de positieve ovutest hoor. Ik hoop echt dat het betekent dat er iets zit, maar ik heb geen verstand van Pregnyl en niet van ovutesten en hoe die op hcg reageren. ;)

Ik zou morgenochtend nog een testje wagen, een zwangerschapstest dan.

En je kan de vraag over Pregnyl eens bij "Vruchtbaarheidsbehandelingen" plaatsen. Misschien kunnen zij je helpen met berekenen wanneer Pregnyl uit je lichaam moet zijn.

6. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.982
    15.610
    113
    Nabij Utrecht
    Pregnyl is hcg... Een zw test reageerd op een bepaalde hoeveelheid hcg.
    Een ovu test kan ook reageren op hcg en dan posi zijn. echter gebleken is dat ovu testen op een kleinere aanwezigheid van hcg al reageerd dan een zw test en dus ook sneller posi is.

Je hebt 2 opties
    1) er zit nog wat rest hcg/pregnyl in je lichaam waar de ovu test op reageert. Omdat je dan niet zwanger bent is de hoeveelheid hcg te laag om door een zwtest waargenomen te worden, maar nog hoog genoeg voor de ovutest.

2) je bent echt zwanger (pregnyl al verdwenen) en de hcg die de ovutest heeft gevonden is van een hele prille zwangerschap, maar nog te laag voor een zw test.

Als je 8 dagen geleden je ei had test je wel enorm vroeg!!!!

Deel Deze Pagina