test eerste 14 dagen ongeldig?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door maruieb87, 30 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maruieb87

maruieb87 Lid

30 mrt 2015
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi!

Mijn vriend en ik proberen om zwanger te worden, en nu ben ik al 10 dagen over tijd!
    Vanochtend 2 testen gedaan, maar beide zijn ze negatief.
    zojuist belde ik de huisarts op met de mededeling en hij vertelde dat de eerste 14 dagen een test ongeldig is en dat ik het over een paar dagen nogmaals moet proberen.

Ik heb er eigenlijk nooit van gehoord en jullie?
    Testen jullie gelijk positief?

Liefs!

2. Jellybean79

Jellybean79 Bekend lid

28 aug 2014
    508
    1
    16
    Dat klinkt apart; als jij tenminste getest hebt na de NOD :)
    Vanaf de bevruchting lijkt me inderdaad logisch dat een test ongeldig is, maar ná NOD zou dat volgens mij niet kloppen.

Weet je je eisprong en NOD? Want als je 10 dagen over tijd bent zoals je nu aangeeft, zou hij indien gelukt wel een streep moeten geven...

Succes in ieder geval hoor!

3. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Wat een gekke uitspraak! Bedoeld de HA niet de eerste 14 dagen na de eerste dag van je menstruatie?

Hoe is je cyclus en wanneer was de eerste dag van je laatste menstruatie?

4. Jellybean79

Jellybean79 Bekend lid

28 aug 2014
    508
    1
    16
    PS; als het raak is, test je positief op zijn vroegst rond de 9 DPO, dus 9 dagen na je ovulatie... gemiddeld ligt dat wat later, dus rond als ik het goed heb 12 DPO.
    Het is dus wel handig te weten wanneer je je ovulatie hebt gehad...

5. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Je huisarts bedoelt dat je de eerste twee weken na je eisprong niet kunt testen. Dan is een zwangerschapstest inderdaad onbetrouwbaar.

Jij schrijft dat je over tijd bent. Over tijd betekent dat je na je verwachte menstruatiedatum zit. Je menstruatiedatum is 10-18 dagen na je eisprong. Als je over tijd bent, kun je wel een test doen.

Hou je er rekening mee dat je ook niet zwanger kunt zijn, ook al ben je over tijd? Het kan zijn dat je geen of pas veel later een eisprong hebt gehad en dan schuift je menstruatiedatum ook op. Heb je wel goed getimed met je eisprong, dan heb je 20% kans op een zwangerschap. Dus het is helaas niet zo dat je automatisch meteen positief test.

Succes!

6. maruieb87

maruieb87 Lid

30 mrt 2015
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kan de klok erop gelijk zetten en dat had 21 maart moeten zijn. Ben nu dus 10 dagen verder.. Ik was vrij duidelijk tegen de arts, maar ik snap er niets meer van nu ;). Ik moet nog 4 dagen wachten en anders langs komen om te kijken wat er dan is..

7. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Ben je onlangs gestopt met de pil? Dan kan het zijn dat je cyclus nog niet regelmatig is en dat je daarom nog geen menstruatie gehad hebt

8. jijenikke

jijenikke Niet meer actief

Hoi, ik kon eerder de klok er ook jaren op gelijk zetten dat ik dag 28 ongesteld werd. Totdat het ineens 33 dagen duurde. Ook ik dacht dat ik zwanger was en testte negatief, totdat ik ongesteld werd. Hoeveel dagen duurt je cyclus normaal gesproken?

9. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Vreemde uitspraak als het om 14 dagen vanaf je NOD gaat.
    Zou sowieso over een aantal dagen nog een keer testen(met een ander merk test) als je nog steeds niet ongesteld bent.

Deel Deze Pagina