Vraagje aan alle nagelstylisten!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Butterfly1, 15 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Butterfly1

    Butterfly1 Niet meer actief

    Hoi allemaal,

    Mijn beroep is geen nagelstyliste maar meer een uit de hand gelopen hobby. Nu vroeg ik me af of al die acrylvloeistof geuren e.d. wel goed zijn als je zwanger bent. En of je dan geen acrylnagels zelf meer mag dragen of bij een ander mag aanbrengen.
    Misschien dat jullie hier een antwoord op hebben?

    Alvast bedankt.
    Liefs Butterfly1
     
  2. mandy80

    mandy80 Actief lid

    2 apr 2006
    485
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    deventer
    hoihoi,

    mijn vriendin is nagelstylist en heeft tijdens haar zwangerschap gewoon der acrylnageltjes bijgehouden. Zelfs de dag voor haar bevallling nog gauw ff nieuwe set, want anders lag ze er zo kaal bij in het ziekenhuis. Zij zegt, niks aan de hand het mag gewoon.

    groetjes mandy
     
  3. Essiegirly

    Essiegirly Fanatiek lid

    14 mrt 2007
    1.712
    0
    0
    Dordrecht
    Mijn vriendin deed het ook gewoon tijdens haar zwangerschap!
    Maar ze droeg dan wel een kapje ;)
     
  4. Deb26

    Deb26 Bekend lid

    3 okt 2006
    626
    0
    16
    Bij mijn vriendin heeft de verloskundige het juist afgeraden.
     
  5. mamalieske

    mamalieske Fanatiek lid

    14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Ik vind dat de leveranciers er nog niet erg duidelijk in zijn of alle acrylaten al echt veilig zijn, ik vind zelf de liquid erg chemisch ruiken, en het vijlen te veel stoffen om het risico te nemen. Er zijn ook veel allergien bij de stylistes dus het is best een heftig stofje.

    Ik ben dus gestopt met nagelen toen ik zwanger wilde raken, het was voor mij ook geen baan ofzo maar echt voor de fun erbij.
    Misschien dat ik het straks weer op pak na de zwangerschap maar vond vooral al die vloeistoffen in huis niet echt veilig met een kleintje dat straks gaat kruipen enz.
     
  6. cindy21

    cindy21 Fanatiek lid

    11 jun 2007
    1.384
    0
    0
    omgeving oss
    nou ik weet dat de liquid slecht is !
    dat zeggen de verloskundigen!

    bij mijn houden de nagels ook niet toen ik zwanger was..... door de hormonen bleven ze gewoon niet zitten ze vielen er gewoon af!

    maar ik denk dat je dat beter aan de verloskundige kunt vragen k weet niet of er meer over bekend is nu

    succes
     
  7. conny75

    conny75 Fanatiek lid

    18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    ik ben nagelstyliste en ken met 100% zeggen, HET IS NIET SCHADELIJK!

    Ik heb het zelf ook nagevraagd bij de groothandel en leveranciers uit amerika omdat ik zelf ook zwanger wil/wou worden. Het is onderzocht, een vrouw heeft 7 dagen in een niet geventileerde ruimte gewerkt (alle nagelstylstes werken wel geventileerd) en zij had na de 7 dagen nog minder schadelijke stoffen binnen dan dat je op de fiets door de stad rijdt.

    Ik heb twee jaar geleden een gezonde zoon gekregen en zijn nu bezig voor de tweede. Het enige waar je op moet letten is dat als je zwanger bent de nagels eerder luchtrandjes krijgen of helemaal los komen. Dit ivm de hormonen. Heb je een opleiding gedaan als nagelstyliste of waar heb je het geleerd? Tijdens de opleiding wordt dit namelijk ook verteld.

    Meid lekker door nagelen en geniet er van.
     
  8. mamalieske

    mamalieske Fanatiek lid

    14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Dat de nagels eerder loslaten door de hormonen is algemeen bekend dat klopt, mensen in de overgang hebben dat ook.

    Maar eerlijk is eerlijk ik geloof niet dat het gezond is met liquid langere tijd in een afgesloten ruimte te zitten. Het stinkt nl behoorlijk.
    Heb trouwens netjes een opleiding tot styliste gedaan diploma's hangen aan de wand ;)
    Werkte trouwens met ez-flow.
    En die checmische bijlage's die bij de producten zitten zijn soms zo lang dat zelfs een laborant er niets van kan bakken.

    Leveranciers en groothandels verkopen trouwens graag dus of dat nu de juiste mensen zijn om naar te luisteren?
    Mij ging het trouwens om de hoeveelheid stof die je inademt als je gaat vijlen, want hoe goed je afzuiging ook is je krijgt altijd wat binnen.
    En acrylaat stoffen zijn voor niemand gezond om langere tijd in te ademen.

    hier het echemisch rapport van ez flow http://quabieu.com/msds/ezflow/QLSMonomer.pdf
    Als jij er iets van kan bakken...
     
  9. conny75

    conny75 Fanatiek lid

    18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Hoi

    Ik heb het toen aan meedere leveranciers en produkties nagevraagd en ze zeiden allemaal het zelfde. Natuurlijk is het niet goed om niet goed geventileerd te gaan werken en dan is het inderdaad eerder de stof als de liquid die niet goed zijn en irritaties kan geven. Ik heb les gehad van drie amerikanen, misschien ken je ze Tom Holcomb en Tom Bascik, beide meervoudig wereldkampioen en ontwikkelaars van het merk Entity. En die hebben mij ook verzekerd dat het niet schadelijk is. Wat hun wel hebben mee gemaakt is dat zwangeren vrouwen de geur niet konden verdragen (entity heeft trouwens een veel mindere geur als EZflow) omdat hun reuk sterker wordt tijdens de zwangerschap.

    Ik vind het rapport inderdaad wel wat ingewikkeld maar er staat niet in de het schadelijk is voor een zwangere vrouw. Misschien kun je eens op het forum kijken van voor en door, daar zijn alleen maar nagelstylistes.

    Sorry dat ik vroeg of je een opleiding heb gehad, had het misschien even anders kunnen vragen :oops: (sorry mijn hormonen gaan up en down door mijn lichaam) . Maar je weet wel wat ik bedoel, helaas werken er nog steeds een aantal dames zonder goede opleiding en denken ik kan nagels lakken dus kan ik ook acrylnagels zetten.

    Meid geniet lekker van het prachtige beroep en als je gevoel zegd dat je het niet moet doen dan zou ik geen nagels meer zetten tot na de bevalling. Je eigen gevoel is het belangrijkste.

    knuffel conny
     
  10. conny75

    conny75 Fanatiek lid

    18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Mamalieske, whahahaha sorry ik zie nu pas dat het niet butterfly1 was die terug reageerde. Ik dacht dat zij een antwoord terug had gegeven. Die rare hormonen ook, als mijn kop niet vast zat lag die de hele dag op mijn kussen. Sorry :oops: :oops: :oops:

    knuffel
    conny
     
  11. MissyZuilen

    MissyZuilen VIP lid

    14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Geld voor gelnagels hetzelfde?
    Ik doe het niet zelf, maar laat het bij me doen. Mag ik daar gewoon mee doorgaan straks als ik zwanger ben? Want wil wel graag me mooie nagels houden.
     
  12. Ireen79

    Ireen79 Actief lid

    4 jun 2007
    109
    0
    0
  13. conny75

    conny75 Fanatiek lid

    18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Mama zuilen, je kan je nagels gewoon lekker laten zetten hoor, er is niets aan de hand. Het gaat er meer over als je als nagelstyliste werkt en je bent er de hele dag mee bezig.

    lekker laten doen, je eigen gewoon lekker laten verwennen door je nagelstyliste

    knuffel
    conny
     
  14. Niet meer actief

    zo dames bedankt voor de info.
    ik doe als hobby gelnagels zetten ( heb daar wel een cursus voor gevolgd bij florance nails) ben er niet elke dag mee bezig maar toch.
    xxx miss butterfly
     
  15. Iris

    Iris Fanatiek lid

    7 apr 2006
    2.371
    0
    0
    Receptioniste bij een modebedrijf
    Oostzaan
    Ik vind het wel verschrikkelijk stinken en ruik toch een soort vluchtige stoffen, bijv aceton en nagellak.
    Je mag toch ook niet schilderen tijdens je zwangerschap.

    Ik kan me niet voorstellen dat het niet schadelijk zou zijn, maar het zal wel.

    Ik word bovendien ook kotsmisselijk van dat soort geuren nu..is ook niet voor niks denk ik dan.

    Bovendien kunstnagels en een klein babytje gaan niet samen in mijn optiek.

    Het staat wel heel mooi, ik heb ze ook jaren gehad.
     
  16. diaantjuh

    diaantjuh Lid

    16 jul 2007
    66
    0
    0
    woonbegeleidster
    breda
    ik zet zelf nagels en heb het pas nagevragd omdat wij bezig zijn voor een kindje.
    acryl kan absoluut geen kwaad, beter is het altijd wel om een kapje te dragen i.v.m de hoeveelheid stof van het veilen.
    bij gelnagels ligt het eraan welk merk je gebruikt, vroeger werden er door alle merken een primergel gebruikt. als er dan gevijlt werd kwamen er schadelijke stoffen vrij.
    tegenwoordig hebben bijna geen merken die primergel meer en is het dus niet meer schadelijk.

    wat betreft het nagels hebben kan zowel gel als acryl geen kwaad, het enige is dat ze door de hormonen wel kunnen loslaten.

    hopelijk heb je hier wat aan.
     
  17. Butterfly1

    Butterfly1 Niet meer actief

    Bedankt allemaal voor de lieve reacties.
    Ik heb geen curcus gevolgd maar zoals ik al zei is het een uit de hand gelopen hobby. Als ik iets zie dan doe ik het namenlijk vlekkeloos na. Ik doe het inmiddels al een tijdje en de bedoeling was om het alleen voor mezelf te gebruiken maarja van het een kwam het ander. Ben blij te horen dat het geen kwaad kan want het stink toch echt behoorlijk hahaha. Nogmaals bedankt!

    Liefs Butterfly1
     

Deel Deze Pagina