Dit is mijn eerste ronde waarbij ik gebruik wil maken van ovulatietesten. Heb ongeveer een idee van hoe het werkt maar sommige dingen zijn nog niet helemaal duidelijk. Vandaag eerste test gedaan en het tweede streepje was veel lichter nog. DAt betekent toch dat mijn ei nog lang niet op springen staat of kan het toch onverwachts gebeuren? Ik heb begrepen dat wanneer de streep net zo dik is of dikker dat je dan het meest vruchtbaar ben. Zakt de dikte van de streep geleidelijk af wanneer de eisprong is geweest of blijft het zo tot je weer ongesteld wordt? Als het afzakt dan weet je dat je niet meer zo intensief bezig hoeft te zijn met klussen en dat vind ik wel fijn Ik heb action ovulatietesten. Zijn die wel betrouwbaar. Zo zie je maar, alleen maar nog bezig met testen, klussen en eisprongen. Hoop dat het snel raak is zodat ik ook nog aan andere dingen kan denken
Ik hoor over de Action testen niet al te goeie berichten, ik gebruik zelf die van Sensitest of Zwanger&kids, ook heel voordelig en fijn in gebruik. Ja de streep moet net zo dik of dikker zijn dan de controlestreep, dan is ie positief. Bij sommige testen zie altijd voor-en na je piek een heel licht streepje maar dat komt omdat bij sommige vrouwen er altijd LH wordt gemeten. Maar het is wel de bedoeling dat ie na de piek (en dus het teken dat je ei in aantocht is) afneemt. Heb je een regelmatige cyclus? En ik zelf temperatuur ook naast het gebruik van ov testen, zo kun je je cyclus goed bepalen.
Ik heb ook altijd de ovulatietesten gebruikt van de action en die werken prima! Alleen zwangerschapstesten hebben een indroger. Maar jaaa ik test vanaf dag 14 1x per dag want heb meestap dag 19 mn ei. En als ik zie dat t streepje donkerder word dan doe ik het 2x. Bij mij zakt het streepje gauw af na n positieve test. Maar heb ook wel eens 2 dagen positieve test gehad. En als je een positieve test hebt dan moet je niet stoppen met klussen ook niet als ie paar uur daarna weer negatief is want je ei komt pas 24 tot 48 uur na positieve test .hoop dat je het een beetje snapt haha
Ik heb geen goede ervaringen met die van de Action, maar de meningen zijn er gewoon over verdeeld.. Ik gebruik ook die van Sensitest of Zwanger&Kids..
Als je testen weer lichter worden na de knaller, dan wil dat niet zeggen dat je eitje al is gesprongen. Je ei springt ongeveer 24-36u na het begin van de piek. Dus het kan zijn dat je test weer negatief is als je eitje springt. Dat hoeft overigens niet, ik had meestal 2 dagen een positieve test. Dus als je een positieve test hebt, dan zou ik zeker die dag en de dag erna klussen. Verder kan een test mooi oplopen, maar ook ineens vanuit het niets knallen. Dus een lichte test zegt niet per definitie dat er niets gebeurt. Een dag later kan het ineens anders zijn Succes!
Ik gebruikte altijd goedkope tests, bijvoorbeeld van KV - maar daar hoor je wisselende verhalen over. Wanneer de streep wat dikker werd ging ik over naar CB (die met dat gezichtje). Bij mij heeft het geholpen zonder te veel dure tests te verspillen. Wellicht is dit een optie! Succes, ik hoop dat het snel mag lukken.