Hallo allemaal, Ik heb ook ff een vraagje: Ik wil deze maand beginnen met ovutesten maar weet nu niet zo goed op welk moment van de dag ik dat het beste kan doen. Ik weet dat ochtendurine bij zwangerschapstesten het beste is, maar in de bijsluiter van de ovutest staat dat je beter 's middags kunt testen. Je moet er wel rekening mee houden dat je de laatste 4 uur weinig/niets gedronken hebt. En dat terwijl ik juist veel moet drinken omdat dat goed voor mij is. Welke optie kan ik nu het beste kiezen? Einde van de middag of toch 's ochtends (want dan heb ik in ieder geval langer dan 4 ur niets gedronken)?
Ik heb geloof ik een foutje gemaakt Het is niet zo dat je 4 uur niet mag drinken, maar 4 uur daarvoor beter niet naar de wc kunt gaan ivm de LH concentratie in de urine. Sorry hoor. Stomme muts ben ik toch ook
Ik hoorde al eerder dat je beter in de middag de testen kunt gebruiken. Maar ik gebruik de persona en ik moet smorgens testen Dus eerlijk gezegd weet ik het niet?
het maakt in principe niet zo heel veel uit behalve dan dat je beter niet kunt testen met de 1 en 2e ochtend urine.... doe je het gewoon 's middags of voor het eten of voor je naar bed gaat???? succes meid
omdat iedereen altijd al LH in haar urine heeft, en als jij de hele nacht geslapen hebt, is de concentratie daarvan het hoogste, en zou je wel eens positief kunnen testen terwijl het niet je lh piek is en je eisprong er dus ook niet aankomt. als je later test nadat je al een paar keer geplast hebt, en je test dan positief is het zo dat je je lh piek gemeten hebt, vandaar beter niet met ochtendurine...
ow.. nou dat weer geeft ie bij mij misschien positief aan terwijl er niks aan de hand is. Ik test steeds smorgens, maar steeds kwam er geen positieve test uit maar afgelopen dinsdag en woensdag ochtend wel. Pff vervelend dat ik dit nou weer moet lezen, was al zo ontmoedigend omdat ik vanavond al de hele tijd een raar gevoel had in me buik. en denk dat het nou misschien mij ei is, terwijl toch vanmorgen mijn temp met 0,2 omhoog is gegaan we wachten wel af, goed geklust iig de afgelopen dagen
het ligt er ook maar net aan welke test jij hebt meid, de meeste dipsticktesten kun je beter in de middag doen, maar er zijn volgens mij zijn dat de persona die juist wel weer met ochtendurine moeten, maar dat weet ik niet zeker... als jij dinsdag en woensdag een positieve test hebt gehad en daarvoor niks en donderdag niks, kun je er wel vanuitgaan dat je dan heus je piek wel hebt getest, maar lees ff goed de gebruiksaanwijzing van jouw ovu testen om het zeker te weten, dan doe je het in het vervolg toch wat later in de ochtend, begin van de middag ofzo?? succes
heb net effe gekeken op de site van CB: Op welk tijdstip van de dag moet ik de Clearblue Ovulatietest uitvoeren? Je kunt op elk moment van de dag de test uitvoeren, maar je moet de test wel elke dag op hetzelfde tijdstip uitvoeren. Zorg dat het urinemonster niet is verdund, plas dus ten minste 4 uur voor de test niet meer. staat niet dat je het beter niet smorgens kan doen....
nou dan zal het met die van cb niet uitmaken meid, en heb je gewoon je lh piek gemeten de meeste testen waarbij je beter niet je ochtendurine kunt gebruiken zijn de wat goedkoper tests (dipstick, midstream tests etc) groetjes
Klopt, ik heb nu de midstream tests besteld, die zijn idd goedkoper, en daar staat dus bij dat je beter niet 's ochtends kunt testen @Meliske, ik denk ook dat jij je geen zorgen hoeft te maken hoor. Aangezien jij een duurdere test van CB hebt gebruikt en het er niet bij staat, zal je vast wel goed je ei gemeten hebben. En je geeft aan goed geklust te hebben, dus afwachten en duimen maar. Ik duim met je mee hoor
ik ben vd week naar de huisarts geweest en die zei juist weer dat ik moest stoppen met de ovulatietests omdat ze zo onbetrouwbaar zouden zijn. Volgens hem zou je ook nog 2 dagen na je eisprong die piek kunnen hebben en dan ben je te laat.... hier raak je gelukkig heel niet van in de war... (ik stop er maar wel weer mee, scheelt weer 30 euro per maand)
he, ik moest van de gyn beginnen met ovu testen, maar ik moet er 2 per dag doen, dacht eerst nog wat een onzin is dat, maar dit is om wat moo net schreef te voorkomen, had vrijdag rond 12 uur een negatieve test en bij gyn controle een ei van 16,5 mm, en savonds rond 7 uur had ik een positieve test. als je er 2 per dag doet zie je dus precies t begin van je piek en ben je niet te laat, als ik er maar 1 per dag had gedaan had ik dus 12 uur te laat geweest, en vanaf een positieve test mocht ik ermee stoppen. heel verhaal geworden hoop dat t nog een beetje duidelijk overkomt o, ja en meliske ik heb ook die van cb gebruikt en gaf sochtend gewoon nega en savond posi, dus maakt met die niet uit, zijn alleen indd wel duur. lieffs radna