Ovulatietest VS zwangerschapstest

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door mrjn85, 18 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mrjn85

mrjn85 Niet meer actief

Hallo!

Ik ben vandaag 2 dagen over tijd ;)

Ik heb vanochtend een zwangerschapstest en een ovulatietest gebruikt. De ovulatietest omdat ik gelezen heb dat je deze als vroege zwangerschapstest kan gebruiken:

Kun je een ovulatietest als zwangerschapstest gebruiken?

Nu is mijn ovulatietest positief en mijn zwangerschapstest negatief. Heeft iemand hier ervaring mee?

Groetjes!

2. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Weet je je eisprong zeker?

Als je namelijk écht 2d overtijd bent, dan zou eigenlijk elke zwangerschapstest positief moeten testen. Een 'vroege' test doe je een aantal dagen voor NOD, niet erna. Ovulatietesten kunnen je hele cyclus een streepje geven, zo heb ik begrepen.

Welke merken testen heb je gebruikt?

3. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    Ik had nog ovulatie testen over.. Dus even 1 gedaan maar die is verre van positief. . Dus denk dat niet altijd opgaat.

Hoop dat je snel een positieve zwangerschapstest in je handen hebt

4. mrjn85

mrjn85 Niet meer actief

Ik weet niet wanneer ik mijn ovulatie heb gehad. Ik heb de afgelopen 3 maanden mijn temperatuur bijgehouden en ovulatietesten gebruikt. Daarin was zichtbaar dat ik regelmatige cyclus heb. Ben elke maand stipt op dag 26 ongesteld en mijn ovulatie vindt vaak op dag 10 plaats. Ben nu bijna een half jaar gestopt met de pil

5. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    De afgelopen 3mnd bijgehouden, maar deze niet?

Tsja, ik zou er toch vanuit gaan dat je niet zwanger bent. Maar zolang je ongi niet doorkomt zit er niks anders op dan afwachten en om de dag ff testen.

6. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Heb je de ovulatietest met ochtend urine gedaan? zo niet dan zou ik zeggen veel plezier met klussen

7. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Heb ook gelezen maar toch zijn het 2 verschillende dingen
    Dus ik zou oper niet op vertrouwen

8. Scarlett1985

Scarlett1985 Fanatiek lid

5 jul 2014
    1.420
    0
    36
    Ik heb altijd een streepje op mijn ovulatie test, welke dag van de maand het ook is.

9. Jinxx

Jinxx Fanatiek lid

12 jan 2014
    2.019
    1.023
    113
    Ik heb ook altijd een streepje op mijn ovulatietest... Maar, toen ik zwanger bleek was mijn ovulatietest ook echt positief, net als bij een LH- piek. Dus afhankelijk van hoe donker je ovulatietest is,zou je best zwanger kunnen zijn. Een ovulatietest geeft alleen geen garantie dus als je zeker wil weten of je zwanger bent zul je toch echt een zwangerschapstest moeten doen. Als die zegt negatief zul je dus ook (nog) niet zwanger zijn.

10. mrjn85

mrjn85 Niet meer actief

Ik heb mijn temperatuur niet mee bijgehouden, omdat ik er niet meer op deze manier mee bezig wilde zijn. Ik kon het niet loslaten en de hele dag dacht ik maar aan één ding en dat was zwanger worden. Ik werd helemaal gek van mezelf. Ik heb toen besloten om alles aan de kant te gooien en het op me af te laten komen. Totdat ik ongesteld werd...

Ik heb de zwangersschaptest en ovulatietest met ochtendurine getest. Daarnaast heb ik de ovulatietest gisteren ook gebruikt in de avonduren. Beide was het knal positief.

Ik weet bij zeker dat ik mijn eisprong al gehad heb. Ik merk dat heel duidelijk aan mezelf. Rond die periode heb ik maar in 1 ding zin en denk dat de meeste mensen wel weten waarin ;) Dus ik kan daar niet omheen. Daarnaast doen mijn tempels erg zeer. Ik kan niet zonder shirt naar bed gaan, omdat het te gevoelig is. Het zou naar mijn mening raar zijn om dit verschijnsel te krijgen rond je eisprong. Dit komt meestal tegen de tijd dat je ongesteld wordt of zwanger bent.

Ik las op internet dat er aangeraden wordt om pas te testen als je 4 dagen over tijd bent. Omdat het voor kan komen dat je nog niet voldoende hormonen aanmaakt. Ik moet dus nog maar even geduldig afwachten vrees ik :(

11. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Toch zou ik er rekening mee houden dat het echt je eisprong is. Ik heb weleens een hele cyclus last van mijn borsten gehad en toch echt niet zwanger voor de zekerheid klussen het kan nooit kwaad toch

12. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Dus je bent niet zwanger, anders zou je zwangerschapstest ook positief zijn he..

13. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Een ovulatietest is geen zwangerschapstest. Op basis van een ovulatietest kun je dus absoluut niet zeggen dat je zwanger bent. Daar heb je dus toch echt een positieve zwangerschapstest voor nodig.

Ik zou het risico niet nemen hoor door te denken dat je wel zwanger bent. Straks is het wel je eisprong en loop je die door niet te klussen mooi mis!

14. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    TS,wat wil je nou eigenlijk horen?Test is negatief,dus nu niet zwanger.En pas 4 dagen na nod kunnen testen?Wat een onzin...Een test is op NOD 99,9 procent betrouwbaar...Dit betekent dat bij 1 op de 1000 vrouwen de uitslag op nod niet klopt...en gebruik een test gewoon waarvoor die bedoeld is.

15. moppie 1279

moppie 1279 Bekend lid

4 dec 2008
    886
    0
    16
    in de detail handel
    ergens in het noorden
    Ik heb net gelezen dat het wel mogelijo kan zijn dat een ovu test positief kan zijn als je zwanger bent ..ik zit nu 2 dagen voor mijn nod gister was de zw test nog wit en net dacht ik ach ik heb nog een ovu test dus kijken wat hij doet

Heel licht streepje.... Ja een ovutests is geen zwtest dat weten we wel
    Maar er is wel een klein beetje hoop .....

16. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Als je nou toch leest dat een ovu-test gedurende de hele cyclus een streepje geeft, waarom doe je jezelf dit dan aan? Sowieso... De enige gevallen waarbij een ovu op een zwangerschap reageerden was het met een knaller. Lichte streepjes zijn echt echt echt niet hoopgevend.

17. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    dit dus, een lichte streep is normaal. dat is je hele cyclus...

18. moppie 1279

moppie 1279 Bekend lid

4 dec 2008
    886
    0
    16
    in de detail handel
    ergens in het noorden
    Zondag had ik een omo witte ovu test
    En jullie hebben gelijk een ovu test is geen
    Zwtest maar als ik op een site kon die de vk heeft gedeeld
    Waar dat in staat is het toch niet vreemd dat je een klein klein beetje
    Hoop krijgt...

19. moppie 1279

moppie 1279 Bekend lid

4 dec 2008
    886
    0
    16
    in de detail handel
    ergens in het noorden
    Mrjn 85 hoe gaat ie nu ? Wanneer ga je weer testen?

20. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Ik vind dat wel vreemd...je kunt zelf toch ook nadenken?
    En meid, dit staat echt niet op een site van een vk!

Deel Deze Pagina