Ovulatietest weer positief op dag 21 ?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Scarabee, 3 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Hoi Dames,

Bijna 3 jaar aan het proberen zw. te raken, maar dit had ik nog niet meegemaakt...

Vorige week heb ik een positieve ovulatietest gehad op dag 14 en 15. (15 was knal). Ik heb een temperatuurstijging gehad, en FF geeft ook duidelijk m'n eisprong aan op dag 16. Ik heb toen ook echt een eisprong gevoeld.

Nu vandaag, dag 21: Ik voelde m'n linkereierstok drukken, dus ik dacht 'hey dit is vreemd', doe ik een ovulatietest, positief :(

Ik heb meer dan een week veel vruchtbaar slijm gehad, maar vanaf dag 17 weer normale afscheiding.

Nu heb ik vorige maand Puregon gebruikt, en had ik 5 follikels. Ik heb beetje last van m'n eierstok gehouden, mijn gewicht kwam ook in 2 dagen 6 kilo aan, maar de gynaecoloog vond het niet nodig om te controleren of mijn eierstokken goed schoon waren.

Toevallig bij de intake voor IVF was gebleken dat er van de 5 follikels, nog 1 vochtblaasje zat, en 1 follikel nog intact.

Ik vraag mij nu af,.. aangezien ik weet dat als je PCOS hebt, je vals positieve ovulatietestjes kunt krijgen, kan ik nu PCOS hebben of een cyste ?

Of lijkt dit er meer op dat ik gewoon een tweede eisprong krijg ?

Ik heb een zwangerschapstest gedaan ook net ( je weet maar nooit) maar deze was negatief.

Wie o wie heeft hier ervaring mee ?

Ik heb trouwens goede cyclussen van gemiddeld 28 dagen.

2. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Lijkt bijna dat je eerste eisprong moment niet door heeft gezet...

Ik zou morgen meteen je arts bellen voor een echo..dan weet je het zeker!

cyste kan trouwens idd hormonen af geven die een test positeif uit laten slaan...dus zeker het checken waard, stel je voor dat er een zit en hij barst...dat doet pijn en is ook gevaarlijk ook!! :(

3. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Vreemd wel, want mijn temperatuur is wel omhoog gegaan..

Ja, ik had het al een paar x gevraagd maar zij vind het onnodig, en mocht ik echt pijn hebben kon ik via de huisarts weer bij hun terecht komen. (ben doorverwezen naar IVF dus zij vinden dat ik 'uitbehandeld' ben bij hun) Vind ik zelf wel een vreemde gang van zaken, maar oke.

Zal gewoon weer contact opnemen idd.

4. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Euhm ze is toch je gyn? Als jij een probleem hebt wat in die regio ligt, en niet met zwanger worden te maken heeft...pijn...dan zou ik idd ff je HA bellen, uitleggen en dan vragen om een verwijsbrief zodat er een echo gemaakt word. (mijn HA heeft trouwens ook een echo apparaat, dus misschien kunnen die ook wel ff kijken)

5. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Ja t voelt voor mij als ovulatiepijn, drukkende pijn links. Daarom deed ik nog een testje. Ik voel ook eigenlijk de hele tijd zo'n vaag getril. Dat had ik vorige maand voor t eerst omdat er daar teveel follikels zaten. Dat getril is dus niet meer opgehouden en wordt nu weer erger.

Ik heb inmiddels mijn gyn een mail gestuurd met uitleg. Ben benieuwd wat ze gaat doen, dat hoor ik dan morgen wel.

Ik hoop dat het gewoon een tweede eisprong is, of idd een verlate... heb echt geen zin in nog meer gedoe zeg maar.

Bedankt voor je reactie in ieder geval !!
    Herken jij de pijn en dat getril toevallig ?

6. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Maarre.... volgens mij kan je temperatuur niet stijgen als je geen eisprong hebt.. want het geellichaam wat overblijft van de eisprong geeft het progesteron af waardoor je temperatuur stijgt.... Hmmm

7. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Het zou eventueel een dubbele eisprong kunnen zijn.

8. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Ik kreeg dus net een mailtje dat ze niet een echo kan maken, omdat ik bij hun uit behandeling ben. Blijf het vreemd vinden, want die 5 follikels kreeg ik uit een behandeling bij HUN. Waarom controleren ze niet even de boel voordat ze je weg sturen.

Ook zei ze dat een cyste niet voor een positieve ovulatietest kan zorgen.. Waarom ik pijn heb heeft ze geen idee van.

9. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Nou, dan even naar de ha om je te laten doorverwijzen naar een (andere?) gynaecoloog. Klachten zijn ernaar.
    Maar denk dat een dubbele eisprong ook een goede verklaring kan zijn.

Overigens kan een ovulatietest bij mijn weten wél positief worden door een cycste, maar goed...

10. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Bel je HA....als je een doorverwijzing hebt van hem/haar dan moeten ze je helpen op de gynaecologische afdeling...

IVF is nog niet gestart, die doen ook niets voor je zonder intake...Het is nasleep van behandeling door jouw eigen gyn, daar moeten ze nazorg op doen hoor....

Enneuh..mijn vriendin heeft heel veel cystes (grote ook) en endometriose....en die heeft ook wel eens een positieve test gehad hoor! Haar FSH was dan zo hoog dat de test gewoon positief was....kul dus dat ze daar niet op reageren, want mijn LH is ook altijd hoog en mijn ovulatie testen zijn altijd positief door de PCO.....

Deel Deze Pagina