Op dit moment ben ik erg bang dat we door mogen naar ronde 8 heb bruinverlies dus dikke kans dat ik ongesteld ga worden. Ben heel erg aan het twijfelen of ik ovulatietesten wil gaan gebruiken. Ben bang als ik het wel doe er dan nog meer mee bezig ben dan ik nu al doe. We klussen al om de dag. Hebben jullie de tip voor me? En waren jullie er meer mee bezig vanaf het moment dat je bent gaan gebruiken?
Het geeft mij juist erg veel rust. Ik weet waar ik aan toe ben. Ik temperatuur ook nog erbij. Hierdoor weet ik exact de dag van mijn eisprong en hierdoor weet ik ook precies de dag dat ik ongesteld moet worden. Plus het feit dat ik weet dát ik elke maand een eisprong heb! Ook niet onbelangrijk. Ik gebruik goedkope dipstick ovutesten en als hij positief lijkt dan check ik hem nog met de (dure) cb met een smiley.
Mij gaf het ook rust om deze te gebruiken. Zoals Lappie al zegt, je weet waar je aan toe bent. De dipsticks zijn erg goedkoop te krijgen via ebay! En werken net zo goed als die wie in Nederland verkocht worden. Je weet dan ook gelijk of je die LH-piek wel hebt. Wil natuurlijk niet zeggen dat je daardoor sneller zwanger word he, maar je hebt gewoon wat meer duidelijkheid over je cyclus.
Bedankt op dit moment denk ik er toch heel erg aan om ze maar gewoon te bestellen. Ook zeker om te kijken of ik zowiezo een ei heb. Voel hem namelijk niet.
Hoi, Mij geeft het eigenlijk geen rust. Ik geraak er alleen maar opgedraaider door. Ook is het nog meer frustrerender vind ik als je weet dat je op de juiste moment gevreeën hebt en het dan nog niet raak is. Ik gebruik ze omdat ik endometriose heb, en onregelmatig ben. En hier zit om de dag klussen er niet echt in. Dus hoop ik zo sneller zwanger te worden. Groetjes
Ik heb het nog niet een hele maand uitgeprobeerd, deze maand 4x.. geen echte dikke positieve tussen maar mijn ei is wel geweest, ik had 1 dag over geslagen en toen ik waarschijnlijk mijn ei geweest haha! die is normaal 2 dagen later want ik voel hem meestal wel. Ik zou het gewoon een maandje proberen, bestel ze bij e-bay of via marktplaats. doe het vanaf dag 12 ongeveer (ligt er aan hoelang je cyclus is) en ik zou erbij gaan temperaturen zo kun je bij FF je temperatuur bijhouden en kan FF aangeven wanneer jij je ei hebt gehad. Zo krijg je wat meer inzicht in je cyclus, wel zo makkelijk... BTW, ovu testen doe je NIET met ochtend urine.. dat deed ik dus verkeerd...
mij geven ze ook wat meer rust. mijn cyclus wil nog weleens iets veranderen. dus dan vind ik het helemaal prettig om te weten waarneer me ei is geweest.
Het brengt mij ook veel rust juist. Door de testen te gebruiken krijg je juist meer inzicht en ben je er echt juist alleen maar in je vruchtbare periode en omstreeks je nod mee bezig. @baby90: ik gebruik m'n ovutesten juist wel met m'n ochtendurine en had gisteren nog een positieve test. Is dit dan wel betrouwbaar?
Als je wilt weten of je een eisprong hebt, kun je dat alleen te weten komen door te temperaturen. (Of een echo, maar die hebben we meestal niet thuis ) Een ovulatietest laat alleen zien dat je de hormonen aanmaakt die je lijf klaarmaken voor een eisprong. Dat wil niet altijd zeggen dat er ook echt een eisprong is geweest. Een nadeel van temperaturen is weer, dat je pas een paar dagen na je eisprong met zekerheid weet dat je een ei hebt gehad. Dus vraag jezelf af wat je wilt weten. Wil je weten dat je eisprong er waarschijnlijk aan zit te komen zodat je gericht kunt vrijen? Dan zijn ovulatietesten het beste. Wil je weten of je een eisprong hebt gehad em wanneer dat precies is geweest? Dan kun je temperaturen. Of een combinatie van die twee, natuurlijk.
Het gaat er voor nu denk ik even om dat ik weet dat er een ei aan komt. Zie het nu nog niet zitten om te temperaturen. Voor nu denk maar ovulatie testen bestellen bij zwanger en kids.