Somebody help? :)

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Curiousbaby, 10 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Curiousbaby

10 mrt 2016
    66
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag dames,

Allereerst, heel fijn om jullie verhalen te lezen en te weten dat je niet de enige bent die het ervaart.
    Ten tweede, ik zou graag het volgende willen voorleggen om meer info te krijgen. Mijn man en ik zijn nu al een tijdje aan het proberen voor onze eerste. Nu is het zo dat ik me nooit eerder heb bezig gehouden met menstrueren, ovuleren, zwanger worden etc., dacht het gaat allemaal vanzelf. Nu is het zo dat ik over twee maanden naar het buitenland ga en dus een tijdje niet samen ben met mijn man op de momenten dat we moeten klussen. Dus ik zou graag optimaal gebruik willen maken van die twee maanden.

Ik heb een cyclus van gemiddeld 34 dagen die hoogstens 5a 6 dagen duren (eerste twee dagen gewoon normale hoeveelheid bloed en daarna neemt het meteen af. Is dit normaal? Heeft iemand anders dat hier ook? In de week dat ik zou moeten ovuleren maak ik gebruik van ovulatietesten. De laatste x was die test op een maandag positief en dinsdag gedaan maar helaas geen positief eindresultaat. Als de ovulatietest op maandag positief is wanneer vindt de eisprong plaats? Ik las dat sommige dames het zelfs kunnen voelen wanneer de eisprong is...
    Volgens mijn berekening is de volgende vruchtbare periode van 24-30 mrt. Hoe weet ik wanneer de eisprong is? Wat kan ik allemaal doen om een zwangerschap te bewerkstelligen?

Dank voor jullie hulp alvast!

2. lady29

lady29 Actief lid

30 sep 2013
    269
    2
    18
    Beste curiosbaby,

Het is normaal om een menstruatie te hebben die nog 5 a 6 dagen duurt hoor. Bij mij is het ook de eerste twee dagen heftig en neemt het daarna af. Het is wel belangrijk dat je wel rood verliest tijdens de eerste dagen.

Verder kan je idd gebruik maken van ovulatietesten. Volgens mij vind de ovulatie na een positieve test on tussen de 24 en 36 uur plaats.

Maar ik denk dat het beste is om gewoon om de dag sex te hebben vanaf het moment nadat je menstruatie is afgelopen. Echter blijft het een wonder en moet je net het juist moment treffen. Dat ik zwanger ben geraakt van mijn dochter heb ik maar een keer die maand sex gehad tijdens vruchtbare periode en dat was dus net het juiste moment.

Temp je ook??

Veel succes de komende twee maanden!!

3. Curiousbaby

10 mrt 2016
    66
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel voor je antwoord lady29!! :)

Inderdaad het is echt een wonder want er zijn mensen die het al jaren proberen en er zijn mensen bij wie het in 1 x lukt :)

Ik stelde deze vraag al in een andere topic maar in de betreffende week test je toch maar 1 x positief met een ovulatietest?

Temp doe ik nog niet. Is dat handig en accuraat genoeg?

4. Kersje7

Kersje7 Niet meer actief

Mijn menstruatie verloopt hetzelfde als bij jou zo te lezen. Dit is wel normaal hoor.

Als je ovulatietest positief is, volgt je eisprong binnen 24-36 uur. Het beste moment om te vrijen is zo snel mogelijk nadat je ovutest positief is.

Succes!

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Klopt.

Echter biedt een positieve ovulatietest geen garantie dat je ei ook daadwerkelijk springt. Het geeft alleen een LH-piek weer welke in de meeste gevallen de aanzet geeft tot een eisprong.

Met consequent temperaturen (elke ochtend op hetzelfde tijdstip direct na het ontwaken rectaal) weet je achteraf pas zeker of je echt een eisprong hebt gehad of niet.

Bovendien lees ik een beetje uit jouw OP TS alsof je denkt dat als je je eisprong hebt gevonden en je hebt sex op het juiste moment, dat het dan wel raak MOET zijn. Maar helaas werkt dat zo niet. Je moet altijd nog de mazzel hebben dat het eitje nog bevrucht wordt. Dat is niet iets wat automatisch gebeurt helaas als je op het juiste moment sex hebt.

6. Curiousbaby

10 mrt 2016
    66
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook als je bijv die ochtend of de dag ervoor al hebt geklust? want ik las dat dan de kwaliteit van de zaad minder is? En de dokter raadde aan om in de vruchtbare periode het twee x per week te doen...

7. Curiousbaby

10 mrt 2016
    66
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat heb ik me echt nooit gerealiseerd! Ging er altijd vanuit dat je een eisprong hebt als je gewoon regelmatig ongesteld wordt.

Wanneer zou ik dan het beste kunnen beginnen met temp opnemen?

8. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    2x per week vind ik wel wat weinig in je vruchtbare periode. Ik zou het zodra de test positief is 3 dagen achter elkaar doen beginnend op de dag van je positieve test. Als je het die ochtend net gedaan hebt telt die gewoon als de keer op de dag van de positieve ovulatietest. In principe kun je elke dag seks hebben in de vruchtbare periode zo lang er geen sprake is van verminderde zaadkwaliteit bij je mannetje. Dit zou dan bekend zijn door onderzoeken of dingen in de voorgeschiedenis. Als er sprake is van verminderde zaadkwaliteit raad men aan om het om de dag te doen. Vaker dan 1x per dag is idd niet goed.

Temperaturen:
    elke dag om hetzelfde tijdstip voor je opstaat en rectaal. Het is pas betrouwbaar als je het vanaf het begin van je menstruatie doet. Als je een account aanmaakt op fertility friend kun je alles invoeren en wordt er een grafiek voor je gemaakt en op basis van jou ingevoerde gegevens je eisprong voor je opgespoord

9. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    nog even op je vraag over hoelang je positief test. In principe is dit 1 a 2 dagen. Je kunt aan de ovulatietest niet zien of je eitje al gesprongen is. Het maakt ook geen verschil in vruchtbaarheid of je meerdere dagen positief test of niet. Je eitje springt in principe binnen 24-48 uur na de positieve test.

Tempen is accurater dan ovulatietesten alleen zie je je eisprong pas achteraf en je maakt de meeste kans op zwangerschap als je seks hebt voor je eisprong. Een combinatie van beide is dus best handig. De ovulatietest spoort de piek op en met je temperatuur bevestig je of die wel of niet gesprongen is

10. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    ik zie net je reactie in een ander topic, maar een ovulatietest is pas positief als beide streepjes even donker of de teststreep donkerde is dan de controle streep! Sommige hebben geen streepjes sommige hebben de hele cyclus streepjes. Bij sommige lopen de testen op en bij sommige knalt de test ineens uit het niets. Testen tot je een streepje ziet is dus totaal niet betrouwbaar!!! Je moet echt doortesten totdat je een positieve ovulatietest hebt.

11. lady29

lady29 Actief lid

30 sep 2013
    269
    2
    18
    Bij de ovulatietest moeten de strepen minimaal even donker zijn om als positief te mogen worden beschouwd.
    Met betrekking tot hoe vaak sex, zoals hierboven beschreven zolang de man geen problemen heeft met de zaadkwaliteit maakt het in principe niet uit hoe vaak je sex hebt. Dit zal dan geen invloed hebben op de hoeveelheid en kwaliteit van de cellen.
    Daarnaast moet het dan nog lukken dat de eicel word bevrucht en daarna moet de bevruchte eicel natuurlijk ook nog goed innestellen.

En verder natuurlijk lekker genieten van het klussen. En dan nog een tip, probeer klaar te komen nadat je man dit heeft gedaan. Zo trekt je baarmoeder goed samen.

12. Curiousbaby

10 mrt 2016
    66
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ooo oke! Dat had ik me niet gerealiseerd ik dacht als de t streep te zien is dan is het positief! Maar dus doortesten tot beide streepjes even donker zijn, got it! Thanks!

13. Curiousbaby

10 mrt 2016
    66
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanks voor de tip! Best handig 😉

14. Curiousbaby

10 mrt 2016
    66
    0
    0
    NULL
    NULL
    kan ik er ook mee beginnen op de tweede dag dat ik menstrueer? Heb geen thermometer liggen thuis... Is het dan nog wel betrouwbaar?

15. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    ja dat kan ook nog wel. Het gaat erom dat je niet pas halverwege je cyclus begint. Als je vanaf het begin begint zie je duidelijk je temp wat lager worden en dan weer oplopen. Sommige vrouwen beginnen ook pas na de menstruatie, maar die zijn vaak al wat langer bezig en weten dus hun kaartje wat beter te interpreteren. Als je net begint is het beter om het vanaf het begin te doen zodat je een goed compleet beeld krijgt. Maar 1 dagje kan geen kwaad

16. Curiousbaby

10 mrt 2016
    66
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke fijn, ga morgen meteen een thermometer halen en aan de slag! Alhoewel ik wel denk dat ik een eisprong heb want ervaar wel altijd krampen tijdens de week dat ik ovuleer :)

Deel Deze Pagina