Moet ik het testen opgeven?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Vlinderr, 29 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Hoi Meiden,

Even kort mijn voorgeschiedenis.. ik heb PCOS (gehad) en d.m.v. IUI zwanger geraakt van mijn dochter. Nu willen we voor een tweede kindje, en ben uit mezelf ongesteld geworden, normale hoeveelheid en normale duur (wat ik nog nooit van mijn leven eerder zo gehad heb). ik heb dus besloten te tesen met ovulatie testen. Ik weet dat het met PCOS minder/niet betrouwbaar is, en gezien de uitslagen vrees ik dat ik beter kan stoppen met testen. wat vinden jullie?

12 maart ongi geworden en 21 maart (CD 10) begonnen met testen.
    Wo 21 maart - negatief
    do 22 maart - negatief
    vr 23 maart - negatief
    za 24 maart - positief (pijnlijke borsten en slijm)
    zo 24 maart - positief (voor mijn gevoel 's morgens de eisprong
    gevoeld)
    ma 25 maart - positief (nog positiever dan de twee dagen ervoor)
    di 26 maart - negatief
    wo 27 maart - negatief (maar positiever dan de dag ervoor)
    do 28 maart (vandaag) - positief

Ik snap er niks meer van! :( waar kan ik nu van op aan?!... Ik had een goede hoop op afgelopen zondag/maandag, maar ik ben het ineens kwijt!!

2. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

Heb je rond de 24e of 25e gemeenschap gehad?

Heb je foto's van de testen?
    Heb je elke dag rond dezelfde tijd getest? En was dat 's ochtends of 's middags.

Mijn schoonzusje heeft ook PCOS, heeft jammer genoeg een miskraam gehad, maar de cyclus daarop was heel netjes! Dus ik denk dat het kan.

3. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Temperatuur je ook? Ik heb ook (milde) PCOS en had soms ook meerdere pieken in een cyclus. Temperaturen gaf mij wel echt inzicht in wanneer de eisprong was geweest. Ik weet dat het bij PCOS zo kan zijn dat je eisprong eerst een soort "aanzet" maakt maar nog niet echt doorzet en dan later pas echt komt, misschien is dat bij jou nu ook zo? Ik zou een berg goedkope ovulatietesten inslaan (dipsticks van matcare of Z&K) en een temp-kaartje bijhouden. Hoe lang is je cyclus normaal gesproken?

4. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    We hebben de 24e en 26e geklust. vanavond weer aan de bak..

Ik heb wel foto's van de testen, maar door het indrogen zijn ze minder dik... gelijk na het testen zijn de testen feller/duidelijker.

Ik heb idd geen vaste tijd van testen. meestel 's middags of 's avonds, vandaag een keer 's ochtends. (overigens niet met ochtend urine). Is het noodzakelijk om op dezelfde tijden te testen, dan?

Ik temp. niet, maar misschien wel een idee om te doen. doe je dat 's morgens wanneer je uit bed komt? en gaat de temp dan juist omhoog of omlaag bij een eisprong?

Ik heb nog nooit een cyclus gehad voor mijn zwangerschap. dat begint nu ineens te komen... ik ben 28 dec. gestopt met de pil en 12 mrt ongi geworden. Maar dat is dus echt voor het eerst. de gyn vertelde dat na de bevalling de PCOS wel gewoon weg/over kan zijn. aangezien ik normaal ongesteld ben geworden (ook al duurde dat even) heb ik een kleine hoop dat ik nu een normale cyclus ga krijgen/heb.

5. Kylie1986

Dat zou zeker goed kunnen.
    Ik heb zelf nooit echt ovutesten gebruikt, maar ik denk dat je die van vandaag niet echt als betrouwbaar kan beschouwen.
    Ben wel erg benieuwd naar de foto's :)

6. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Dit zijn de maar een paar testen.. ik moet de rest nog op de foto zetten. maar de strepen waren duidelijk donkerder nadat ik net getest had. deze zijn ingedroogd.

7. Kylie1986

Ik vind ze nu ook duidelijk zat hoor!

Misschien zijn er meer dames met ervaring op het gebied van ovutesten en pcos?

8. Ikhebjelief

Ikhebjelief Fanatiek lid

1 apr 2010
    2.044
    0
    0
    Hoi hoi
    Ik heb ook PCO, en ik teste werkelijk alleen maar positiefmet de smileys van CB
    Succes meis!

9. ilja27

ilja27 Fanatiek lid

21 jan 2010
    1.555
    1
    36
    Ik kan je niet helpen.
    Maar wil je wel even heel veel succes wensen.

10. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Volgens mij zijn dit de extra gevoelige van sensitest?

11. Pindaatje

Pindaatje Niet meer actief

Ik vind eigenlijk alleen de onderste in de buurt komen. Hij mag zelfs nog wel een tikkie donkerder hoor!

Dit was mijn positieve ovutest, waarbij ik toen ook zwanger ben geraakt:

12. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Had je ook posi testen ondanks dat je bijv. al een eisprong gehad had?? vervelend he, die PCO! :(;)

13. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

de 24e was je ovutest al positief, maar 25e was je piek op zijn hoogst ( dit was de donkerste test van allemaal) hij is dus maximaal 12 uur na de test van de 25e gesprongen, dus ik gok de 25e dat hij is gesprongen en niet de 24e zoals jij zegt, want dan zou hij de 25e in kleur moeten afnemen ipv nog meer knallen

heb je ook de foto van vandaag (28e)? is hij wel echt positief?

14. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Ik zal straks wanneer dochterlief in bed ligt nog wel een paar foto's maken van de overige testen..

15. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Ja klopt.. zit eraan te denken om twee soorten aan te schaffen.

16. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Zulke testen heb ik niet gehad.. wel gelijk aan de controlelijn, niet dikker dan dat. Maar dat hoeft toch ook niet per definitie?

17. Joos1978

Joos1978 Actief lid

23 mrt 2012
    278
    0
    0
    Werk: crisisopvang. Passie: muziek en de mens. Wen
    in Twente
    Hoi,

ik ben begonnen met de sensitesten midstream...daarbij ook de dipstick gaan gebruiken en daar veel helderheid door gekregen.
    Kon duidelijk verschil zien tussen dik en dikker bij de midstream en tegelijk de dip erbij gepakt (minder gevoelig, dus meer ja of nee en niet echt tussenin als bij de midstream) en toen was deze ook duidelijk op zijn sterkst.
    Temp er ook bij, kan steun geven en inzicht in hoe het bij je werkt.
    Ik heb trouwens ook een piek in temp gehad nog voor de LH piek.
    Dus dacht dat ik m'n eisprong gemist had...
    Later toch duidelijk een LH piek en 2 dagen later een grotere sprong van de temp in de hoogte...
    Tempen is wel steun voor mij.

Succes!

18. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Ik zal me ook es gaan verdiepen in tempen.. lijkt me wel een goed idee om er naast te doen.

Hierbij de foto van de laatste test..vanavonf 19.45 uur.

19. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Hier mijn testen t/m vandaag (de eerste twee staan er niet op, maar waren negatief). Wat vinden jullie ervan??? (De test van vanavond, tweede foto, is nog niet ingedroogd, dus nog wat feller dan de anderen)

20. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Sorry dat ik zo onzeker ben/ door dram.. :) maar ik voel trouwens de hele dag door een soort ongesteldheidsgevoel, soms in de hele onderbuik, soms iets meer richting mijn eierstok. dat heb ik al een paar dagen, maar vandaag weer iets erger. Niet constant, maar wel de hele dag door. Zal dit een innesteling kunnen zijn, of een teken van een naderende eisprong??
    Nogmaals sorry... ik hoop dat jullie hier ervaring mee hebben en me wat duidelijkheid kunnen geven. :):):)

Deel Deze Pagina