Heb vanochtend ook een CB Digital testje gedaan en kreeg een smiley Heel gek, maar mijn man en ik stonden echt helemaal te juichen..eindelijk mijn ei gevonden! Dat voelt goed! Gisteren geklust en vanavond ook! Wat ik me dan wel afvraag: hoe weet ik nou wanneer ik een zwangerschaptestje mag doen? en moet ik bij de volgende ronde (ik ga er gewoon van uit dat het niet in 1x lukt) het gemiddelde nemen van 28 dagen en de aantal dagen van deze cyclus als ik dan weer mijn ei zoek? en hoe lang kunnen we het beste 'doorklussen'? Ik zal gewoon door blijven testen totdan het lijntje weer lichter word.
Oh nou! Fijn om te weten dat ze beiden kloppen dan Wat vind je zelf fijner ? CB of Sensitest ? Je mag zelf weten wanneer je een zwangerschapstestje doet Sommige vrouwen testen 10 of 11 DPO (dagen na ovulatie) al positief, maar sommigen ook pas na 13 of 14 dagen en soms zelfs nog later. Waarom zou je een gemiddelde nemen van 28 dagen ? Je cyclus gaat waarschijnlijk langer worden.. Maar omdat je niet weet hoe je cyclussen gaan lopen of eventueel veranderen, zou ik gewoon op cyclusdag 11 al beginnen met ovulatietestjes. (1 per dag is voldoende dan). Ik zou zeker nog 3-4 dagen doorklussen, je kunt beter het zekere voor het onzekere nemen. En hou je afscheiding in de gaten, daar kan je vaak aan zien of je ei al gesprongen is. Was je ook nog van plan te gaan tempen ?
28 dagen omdat ik vorige maand een cyclus had van 28 dagen. Maar beginnen met testen rond dag 11 lijkt me ook wel een goed plan! Qua afscheiding merk ik nog niets, heb eigenlijk nauwelijks wat.. Over 10 dagen ga ik zeker testen, ben niet echt zo'n geduldig type zoals je misschien gemerkt hebt @Slunae: Hoe sta jij er op dit moment voor?
Gisteren na het klussen enorme steken gevoeld net onder mijn buik, bijna ondraaglijk, zoveel pijn! Hele nacht ging het maar door, heb dus nauwelijks geslapen hierdoor. Eerste keer dat ik dit voel, ben benieuwd wat dat te betekenen heeft...
Hoi Damens, ben nu na 4 maandan ook begonnen met CB ovulatie testen. maar lees dus dat ik het steeds verkeerd doe, (in de ochtend). zit nu op dag 17 dus misschien is er nog een beetje hoop voor mij. heb normaal altijd een cyclus gehad rond de 28, de laatste keer was hij dus 31 dagen en wilde dus ook mijn vruchtbare dagen weten. had na 14 dagen wel afscheiding maar hebben niet geklust want we hebben het zo druk gehad en dan is mijn vriend vaak heel moe en wil slapen. ik denk dat het verstandiger is om na mijn werk (17.00) te testen en gewoon maar om de twee te klussen. heeft er iemand nog tips voor mij.
Hoi, Ik heb heel erg veel ervaring met ovulatietesten en misschien hebben jullie iets aan mijn ervaringen. Mijn ovulatietesten waren in het begin ook steeds negatief, maar volgens de gynaecoloog had je echt bijna altijd een eisprong als je regelmatig (met iets van 7 dagen spreiding) ongesteld was. Ik heb dus maar heel veel gelezen over de werking van ovulatietesten en het bepalen van je vruchtbare dagen. Mijn ervaringen zijn: - ik vond de Clearblue ovu-testen de beste. Aan de niet digitale kun je het beste zien hoe het met de hormonen gaat. Als de linkerlijn donkerder wordt, heb je meer LH en wanneer de lijn het donkerst is in vergelijking met je vorige testen, heb je de LH-piek bereikt. In de meeste gevallen heb je op die dag ook een smiley op de digitale tester. - Het maakt volgens mij niet uit hoe laat je test op de dag, als je maar niet heel veel hebt gedronken, en dus veel moet plassen in een korte tijd. Het beste is om 6 uur ofzo niet te plassen. (Nadat ik dat had ontdekt, waren mijn testjes eindelijk positief). - als je je vruchtbare dagen wilt vinden, kun je dat eigenlijk het beste doen door je baarmoedermond te voelen. In het begin is dat heel gek om te doen, maar na 2 maanden dagelijks checken van dag 10 tot dag 17 (ongeveer) voel je echt heel goed wanneer deze open gaat. Dan ben je vruchtbaar en verandert dat slijm ook vaak. - op de website fertility friend kun je ook heel veel goede informatie vinden in de 'opleiding' die je daar kunt doen. - het kan natuurlijk ook zijn dat er wel iets mis is als je ovu-test nooit positief wordt, in dat geval helpt het bovenstaande helaas niet. Succes allemaal en ik hoop dat jullie iets aan mijn tips hebben. Groetjes Suzan.
Zie dat je hem hebt gevonden eliseb! Zie ook dat je vandaag weer op dag 1 zit, balen maar goed je hebt hem gevonden. Ik wacht nog op mijn ongi en dan ga ik ook weer vrolijk testen.
Hee hoe gaatie daar ?! Goed dat je em gevonden hebt he! Nu afwachten voor je .. Voel je al dingetjes ? Hier gaat het goed, zit volgens mij dichtbij m'n eisprong!
Hallo dames, Tja, ik zit in hetzelfde schuitje. Ben wel blij jullie berichten te lezen, dat geeft iets meer rust. Ik zit in ronde 2. Ik ben 7 juli gestopt met de pil (microgynon 30), waarna ik de 10e ongesteld werd. Exact een maand later, op 10 augustus werd ik weer ongesteld. Tenminste, dat denk ik. Het was maar heel erg weinig (hoewel ik toen ik de pil slikte ook nooit superveel had) en ook maar 2/3 dagen. 2 dagen erg weinig en 1-2 dagen bijna niks. Ik ben er toch maar even vanuit gegaan dat dit een echte ongesteldheid was (en geen nasleep van de pil). Dus, heb ik hier de calculator op losgelaten. Ik zou vorige week woensdag m'n eerste vruchtbare dag moeten hebben en afgelopen vrijdag m'n ei. Helaas, ik heb de CB digital, ik heb geen idee hoe de smiley eruit ziet. Ik test al 6 dagen op rij negatief. :x Is test elke dag uit het werk rond 18.00-18.30 uur. Uiteraard hebben we wel sinds vorige week woensdag om de dag geklust, voor de zekerheid, zodat ik zeker geen dag zou missen. Het gekke is, ik voel echt (nog) helemaal niks gebeuren in m'n lijf. Geen buikpijn, helemaal niks. Ik ben nu 31 en heb 13 jaar de pil geslikt. Daarvoor was ik altijd regelmatig ongesteld. Vandaag is dag 20 van de cyclus. Is er nog hoop voor deze maand? Ik krijg toch wel weer een keer een eisprong? Word er helemaal onzeker van... ps. Heb inmiddels wel de Sensitest aangeschaft, maar nog niet gebruikt.
Kate 80, Het is allemaal erg frusterend als je maar niet je ei kan vinden, ik had precies hetzelfde. Ik dacht zelfs dat ik het misschien gemist had, maar de aanhouder wint! Ik ben door gaan testen en op dag 36 heb ik dan toch eindelijk mijn eisprong gevonden Als ik eerder had gestopt, had ik nu niet geweten dat ik nog onregelmatig ben door het ontpillen (ik ben 28 juni gestopt met de Nuvaring). Ik zou je willen adviseren om toch even door te gaan met ovu testjes, en misschien senisitest ovulatietestjes kopen? die zijn erg betrouwbaar en veel goedkoper dan CB. Er is dus nog hoop!
Nog 1 vraag: Ik las de volgende tekst op deze website: "Wat veel vaker gebeurt is dat het maanden duurt voor je eigen cyclus op gang is. Je kunt in het begin heel lange cycli hebben (meer dan 7 of 8 weken en er zijn nog wel langere cycli bekend). Deze cycli zijn meestal anovulatoir, dat wil zeggen, dat er geen eisprong is geweest. " Zal een ovu testje ook positief testen als er geen eisprong is geweest?
Dat zou kunnen inderdaad.. de ovulatietest geeft alleen maar aan dat het LH hormoon is aangemaakt (welke de eierstokken een seintje geeft dat hij een eitje mag loslaten zeg maar) dus dat geeft geen garantie dat er ook daadwerkelijk een eisprong is.
Heee EliseB! Hoe gaat het nu met je ? Was ik even benieuwd naar !! Menstruatie nog steeds weg gebleven ? Hope so!