Zo mijn eerste positieve OV test heb ik achter de rug, ik heb voor mezelf het een en ander bijgehouden: Dag 12: 1ste OV test, negatief - sex gehad Dag 13: 2e OV test negatief - temp. 36.5 Dag 14: 3e OV test negatief - temp. 36.6 - sex gehad Dag 15: 4e OV test negatief - temp 36.0 Dag 16: 5e OV test negatief - temp 36.0 - sex gehad Dag 17: 6e OV test postitief - temp 35.9 - sex gehad Dag 18: 7e OV test negatief - temp 36.2 Zo nu is mijn vraag aan jullie, heb ik het zo goed aangepakt en kan ik er nu vanuit gaan dat het dus bij mij zo is dat na een positieve OV test ik binnen 24 uur mijn eisprong heb? Voor mij is dit allemaal erg nieuw vandaar een beetje de onzekerheid. Ben wel blij dat ik het nu een keer goed heb bijgehouden, want tot voorheen dus blijkbaar een hele verkeerde timing gehad. Ben benieuwd naar jullie reacties.
Ik heb geen ervaring met ov-testen, maar wel met temperaturen. Ik denk dat je op dag 17 een temp dipje hebt gehad en op dag 18 je ovulatie hebt gehad. Zeker als de temperaturen op dag 19 en dag 20 even hoog blijven of hoger worden. Misschien even een fertility friend account aanmaken? Spannend hoorl!
MM1981 Ik zit vandaag in dag 18 dus wat denk jij, vanavond nog maar even samen met manlief vroeg onder de wol of zou dat niet meer helpen?
Zou vanavond nog wel een 'klusje klaren'. Ik heb ook voor de eerste keer ovutesten gedaan deze maand, en had op dag 16 een positieve ovutest, 's avonds kramp/steken onder in mijn buik en 's nachts even heel erg en toen was het over... Dag 17 was de ovutest weer super licht. Mijn temp was gisteren 37,0. En heb zaterdag- zondag en maandagavond geklust dus weet ook niet of dat goed was... Lastig eigenlijk he?!
Ik denk dat je eisprong nog moet komen, omdat je temp niet heel veel hoger is...op dag 23 en 24 zelfs hoger dan dag 18. Als je ovutest negatief is, wil dit niet zeggen dat je eisprong al geweest is, alleen dat je LH-piek geweest is. Na die piek springt je ei meestal (!) binnen 24-48 uur. Nog een paar dagen doortempen dus, en doorklussen. Succes!
Thanks! Dan gaan we vandaag maar weer lekker vroeg onder de wol, er is toch niets op TV hier in Duitsland
Ik denk (weet bijna zeker) dat jouw eitje vandaag/morgen gaat springen. Dat betekent dat je vanavond nog ff een keertje sex moet gaan hebben En dat betekent dan ook dat je morgen/overmorgen je eerste temp verhoging gaat krijgen. Heb je trouwens pas vanaf dag 13 getempt???
Ik ben idd toen pas gaan temperaturen...waarschijnlijk niet zo heel betrouwbaar, maar goed ik dacht beter laat als nooit. Als het dan deze maand niet raak mag zijn dan ga ik natuurlijk gewoon alle dagen door. Manlief maar eens een leuk mailtje sturen, en hem alvast aangeven dat we vanavond lekker gezellig gaan doen
Ik zou vandaag en morgen nog even gaan klussen als ik jou was. Dan weet je zeker dat je de juiste dagen hebt gehad. spannend! Laat je de uitslag over een week of 2 nog even horen?