Hoi ladies Weet ff niet goed waar ik deze vraag nou moest stellen, maar hoe bereken ik nu m'n termijn? Gisteren positieve cb digi 1-2 Eerste dag van laatste ms was 15 aug, dan zou ik nu 4w1d zijn en uitgerekend op 22 mei. Maar ik had een late eisprong, positieve ovu test was op 2 sept dan zou ik nu pas 3w4d zijn en u.d. 26 mei? Wat moet ik nu aanhouden?
Je eerste dag van je laatste menstruatie. De dagen voor je eisprong krijg je cadeau. Gefeliciteerd in ieder geval!
oh ik heb ook gerekend vanaf eisprong. eerste zwangerschap werd mijn uitgerekende datum 2 dagen verzet dus vermoedelijk was mijn eisprong ook 2 dagen later.
Is niet zo zwart-wit hoor. Bij een lange cyclus is het handiger om van je eisprong uit te gaan. Dan zit je vaak nauwkeuriger dan je laatste dag van menstruatie. Dit kan eigenlijk alleen als je een cyclus van 28 dagen hebt. Ik zou dus eerder uitgaan van je ovu testen.
Ja lastig he! Ik denk toch dat ik de ovulatie aan ga houden, heb liever dat ze me vooruit zetten dan terug zetten
Als je precies weet wanneer je eisprong was, dan reken je daarmee. Terug rekenen naar je eisprong + twee weken erbij = je zwangerschapsduur. De dag van de eisprong + 38 weken = je uitgerekende datum. Rekenen met de eerste dag van je laatste menstruatie klopt alleen als je eisprong precies op dag 14 was. Heb je een latere eisprong, dan zit je er qua termijn dus al snel naast.
Exact wat Jippie zegt! Als je je eisprong weet, dan reken je daarmee, dus 'vanaf eisprong + 2 weken'. Het 'eerste dag laatste menstruatie' verhaal gaat alleen maar op als je een cyclus van 28 dagen hebt, met je eisprong precies op dag 14.
Yes ok! Dan zat ik dus in eerste instantie goed met 26 mei Nu nog duimen dat het allemaal goed mag gaan deze keer! Thanks meiden
De eerste dag van je menstruatie aanhouden kan alleen als je een normale cyclus hebt. Zou anders betekenen dat ik nu al zes weken zwanger zou zijn
On topic: de termijn is je eisprong + 14 dagen Off-topic: who cares? Die paar dagen maakt toch niet uit! Gefeliciteerd met je zwangerschap. Hopelijk gaat alles goed
Weer wat geleerd. Bij mij hielden ze altijd de laatste dag aan. Mijn cyclus lag toen standaard op 28 dagen. Vandaar nu tussen 28- 30.
Ooooooow shart! Helemaal gemist; JE BENT ZWANGER! Gefeliciteerd Zal hard voor je duimen dat dit een plakkertje is..
Eens met Hilly, Jippie en andere dames: eisprong! Ik had daarmee m'n termijn zelf op de dag nauwkeurig goed berekend, terwijl ik een "gekke" cyclus van soms wel 45 dagen heb.... En idd, last but not least: van harte..!!!!!!!
Ik heb dus ook gerekend adh van ovulatietesten dit x. En die was op dag 17. Mijn uitgerekende datum is dan 25 mei. Bijna tegelijk
Hihi dankjulliewel ben erg onzeker nog, heb ook steeds ongi gevoel en lage rugpijn dus ben steeds bang dat ik gewoon ongi wordt terwijl ik weet dat het erbij kan horen... (Stresskip!) Leuk Nanda! Gefeliciteerd! Ik duim dat we allebei een plakbeebje hebben!
Gefeliciteerd shart! Mijn vk houdt laastse dag aan,maar zei bij m'n eerste echo al van ik ben nog geen 8 weken maar 7,3 en t klopte precies verder bepalen ze de uitgerekende data bij de termijn echo