Ovulatietest zinvol?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Katrien Duck, 20 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Katrien Duck

Katrien Duck Fanatiek lid

15 sep 2006
    1.683
    0
    0
    Ik heb vandaag een FM gehad, en daarna gelijk Pregnyl gespoten...

Toevallig had ik gisteren voor het eerst ovulatietesten besteld om dat eens te proberen. Ik vroeg me alleen af, kan je deze wel in combinatie met Pregnyl gebruiken? Of heeft dat geen zin?

2. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Volgens mij heeft een ovutest weinig zin omdat je ei na pregnyl zowiezo zou moeten springen (weet niet of ie zelfs een foutief negatieve of positieve uitslag zou kunnen geven).

Dames, correct me if I'm wrong (heb er geen ervaring mee maar wel al heeeeeeel veel gelezen!).

3. Katrien Duck

Katrien Duck Fanatiek lid

15 sep 2006
    1.683
    0
    0
    Het was mijn bedoeling ook om voor de pregnyl een ovulatietest te doen, zodat ik dan wist of ik niet al mijn LH piek had. Maar met nu heeft het denk ik, bij nader inzien, niet zoveel zin......

Ze moeten je in het ziekenhuis gewoon een 100% garantie op zwanger worden kunnen geven. ;)

4. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Heb wel al gelezen dat er mensen zijn die op basis van ovutesten IUI's krijgen maar ik denk idd dat het nu nog weinig zin heeft :)

Kan mss wel handig zijn volgende cyclus dat je zeker weet dat je nog geen eisprong hebt gehad maar langs de andere kant zie ik dat je FM's hebt dus dan weet je ook ongeveer wanneer je ei groot genoeg is om te springen he!

En idd, t zou wel handig zijn... ziekenhuis binnen en hop, zwanger terug buiten :D moest dat maar mogelijk zijn, zouden we hier tenminste niet zitten, maar dan zou het ook heel rustig zijn op dit subforum ;)

5. sjolie

sjolie Actief lid

11 dec 2006
    393
    0
    16
    verzorging
    friesland
    hoiii

Ik krijg ook pregnyl en de eerste ronde dat ik dit kreeg had ik 5 dagen achter elkaar positieve ov-testen ik dacht al dit klopt niet heb het opgezocht en dit kwam dus door de pregnyl.

groetjes sjolie

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Als je zwanger bent, heb je ook positieve ovulatietesten. En aangezien pregnyl het zwangerschapshormoon bevat, zal je ovulatietest dus positief zijn, maar dat zegt dan dus niets (behalve dat je HCG in je lichaam hebt, maar dat weet je al).

Deel Deze Pagina