Vraagje over LH-piek

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door BabyAngel, 11 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Kan het zo zijn dat een gevoelige zwangerschaptest (vals) positief is omdat de LH-piek op zijn hoogst is?

was me eigenlijk iets aan het bedenken (dat doe je als je onzeker bent helaas! haha:()

Ik zit wel pas in de eerste ronde, maar daarom is dé wil er niet minder op!
    Ik heb mijn eisprong berekend van een cyclus van 28dg, ik weet dat je dan eigenlijk niet van een cuclus mag praten maar toch.
    dus zou nu 8dg overtijd zijn maar de testen zijn negatief!
    Ook weet ik dat je kans hebt dat je lichaam een paar maanden moet ontpillen,maar toch weet ik dat er wel kansen zijn.

ik heb 31dec (vals:x) positief getest met een extra gevoelige test. (jaja laat dat nu net predictor zijn)
    heb net eens zitten kijken op internet en heb toen gewoon eens mijn cyclus opnieuw berekend maar dan met 40dg. (zit nu op 36dg)
    "Als" dat al zou kloppen dan zat ik dus waarschijnlijk op mijn hoogste LH-piek, en ben ik nu dus "eigenlijk" niet overtijd....ik bedoel...alles kan!:D

dus nu vroeg ik me dus af of gevoelige testen ook hierop kunnen reageren??
    je hoort namelijk ook wel eens dat een ovulatie-test reageert op een zwangerschap!

bedankt voor het lezen....e.v.t het antwoord!:D

Groetjes Melanie

2. HopeSept12

HopeSept12 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.031
    70
    48
    Ons Zoontje!
    België
    Als je het zo bekijkt... alles kan dan hé ;)

3. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    volgens mij zijn die dingen van predictor gewoon erg slechte testen! Ik hoor al jaren verhalen dat ze valspositief testen..

Tja je zult gedult moeten hebben! Alles kan natuurlijk!

4. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    jah indd, ik ga(ging) er maar meteen van uit dat ik aan't ontpillen ben.
    Maar aangezien ik niet weet hoelang mijn cyclus eigenlijk is kan ik rekenen tot ik groen zie:p en ook testen tot ik gek wordt:(:p

daarom vroeg ik me dat ook af van die gevoelige testen!

jij ook overtijd? of toe aan een nieuwe banner?

5. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Als je echt denkt dat je zwanger bent gebruik dan een digitale van CB.

Verder moet je echt geduld hebben, kijk wat je cyclus doet.
    Berekenen en alles heeft geen zin, je moet eerst kijken wat je lichaam doet.

Je kunt ovulatietesten doen zodat je daar in iedergeval zicht op hebt.

6. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Jah slecht zijn ze zeker!!!
    Het was daarom ook een flinke teleurstelling!!:x
    Ben goed het nieuwe jaar ingegaan, maar die morgen erna was een tegenvaller....negatief!!:(

Ohja, weet jij waar ik dat geduld kan vinden??:p:p

7. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    heb al testen gedaan, de laatste maandag en ook ook gewoon omo-wit!

en met ovulatietesten kun je toch pas testen als je eenmaal ongi bent geweest, in een nieuwe cyclus dus??

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik heb na de miskramen steeds een licht positieve test gehad bij m'n ei. Maar of dat komt door de LH of dat mijn lijf gewoon nog wat restantjes HCG er dan uit gooide, weet ik niet. Andere rondes iig nooit gehad, (wel eens verder uitgeprobeerd toen dat na de eerste miskraam de eerste eisprong dus gebeurde)
    Mijn gyn geeft aan dat tests wel op LH kunnen reageren, omdat LH en HCG nogal op elkaar schijnen te lijken qua samenstelling.

9. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    @ Rozemarijke

Bedankt voor je antwoord!
    Die test was ook paar licht positief, iniedergeval wel duidelijk genoeg om te zien dat hij positief was!

had wel net nog eens op internet gezocht en daar stond indd:
    Het is waar dat een ovulatietest positief kan uitslaan bij een zwangerschap, en andersom kan een zwangerschapstest ook positief uitslaan vlak voor je eisprong.

op een andere site lees ik:

Een ovulatietest test op de stof die bij beide aanwezig is . Dus wanneer je zwanger bent kan de ovulatietest een positief resultaat geven. Omgekeerd werkt het niet want een zwangerschapstest test op de stof die hCG uniek maakt.

dus ook niet erg duidelijk:(

10. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Je wilt weten of de zwangerschaps test gereageert heeft op een LH piek, waarom heb je dan niet ook een ovulatietest gedaan?

11. Heb zelf nog nooit gehoord dat een zwangerschapstest licht positief werd van het LH hormoon. Het zou technisch gezien ook niet mogelijk zijn. Hoewel de stoffen op elkaar lijken is er bij het HcG hormoon net iets anders waardoor LH niet waargenomen kan worden op een zwangerschapstest.

12. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Omdat dat in eerste instantie niet in mij op is gekomen!!
    Dacht eerst gewoon dat hij "echt" positief was!

Maar goed, had al wat gelezen op andere site's.
    maar dat geeft ook niet echt duidelijkheid!

normaal gesproken heb ik ook heel veel last van witvloed.
    nu heb ik eigenlijk al 2weken nergens last van gehad!
    De ongi krampjes blijven wel aanhouden met vlagen!
    maar is niet pijnlijk ofzo wel erg irritant omdat ik steeds denk "jah het is zover!"
    Nu heb ik al ongeveer 3 dagen af en toe een beetje wittige witvloed, maar wel waterig! zal maar nog 3dg afwachten en dan nog maar eens testen!;)

13. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Ik heb met het ontpillen ook aardig wat teleurstellingen gehad hoor, die symptomen lijken echt te veel op elkaar :S

Succes igg !

Deel Deze Pagina