Gestopt met de pil... verschijnselen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Notte, 9 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Notte

Notte Lid

8 feb 2009
    7
    0
    0
    Hai allemaal,

Ik ben sinds 3 februari jl. gestopt met de pil na 12 jaar en heb de strip niet afgemaakt. Misschien wel moeten doen maar ja als je vent eindelijk zegt 'we gaan er voor' dan wil je wel eens te snel handelen :) .

Twee dagen later begonnen de krampen in mijn buik en rug en een knallende koppijn die maar niet weg wil gaan. Het voelde alsof ik zwaar ongesteld moest worden. Het gekke is dat mijn ongesteldheid inderdaad zo was voordat ik aan de pil begon.

Sinds gister bloed ik enorm, heel donker, bijna zwart bloed en best hevig.
    Tot op heden nog niet opgehouden dus ik zou zeggen; ik ben ongesteld. Maar ik hoor ook veel over een 'doorbraakbloeding'?!

Ik zou graag willen weten of jullie dit ook hebben gehad en of ik dit inderdaad als mijn ongesteldheid moet zien. Want dan was gister zeg maar mijn 1e dag van mijn cyclus, toch?!

Ik hoor graag jullie mening/ideetjes!

Thanks, liefs Notte :thumup:

2. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

het is eigelijk logisch dat deze ongi hetzelfde was als toen je nog aan de pil zat, omdat dit geen echte ongi is, maar een onttrekkingsbloeding..
    ( hetzelfde als dat je in je stopweek zit)

de volgende ongi die je zult krijgen is wel een echte ongi

de 1e dag van helderrood bloedverlies is dag 1 van de cyclus, je telt vanaf dag 1 van de cyclus totaan de dag voorafgaand aan de volgende ongi..

deze ronde is trouwens wel ronde 1.. de volgende keer als je ongi wordt gaat ronde 2 in

liefs daantje

3. Notte

Notte Lid

8 feb 2009
    7
    0
    0
    Hoi Daantje,

Bedankt voor je berichtje.
    Dus ik kan dit wel als de eerste ronde zien? En dus gister als mijn eerste 'ongesteldheidsdag' zien?

De calculator geeft dan aan dat in het weekend van de 20e de grootste kans is om zwanger te worden maar ik weet dus niet of dat nu ook al voor mij geld..

Hi hi raar he, ik weet er zo veel over maar toch ook eigenlijk weer niets... :-k

4. SeaShell

hey meiss..

ja gister is dag 1 van je cyclus, en dit is dus de eerste ronde..

alleen weet je niet wanneer je nu ongi wordt, dus die calculator heeft nu weinig nut..
    je kan hem voor het gemak op 28 dagen instellen ( dat is ook je ''cyclus'' met de pil)

maar soms duurt het erg lang voordat je de eerste keer ongesteld wordt.. bij mij duurde het na het stoppen ket de pil 78 dagen, maar het kan best dat je gelijk op 28 dagen zit..

liefs daantje

5. Notte

Notte Lid

8 feb 2009
    7
    0
    0
    Nou ben erg benieuwd.
    Vind het allemaal erg spannend en natuurlijk hoop je op snel resultaat maar ik weet dat het lang zou kunnen duren dus ik probeer niet teveel ermee bezig te zijn.

Nog even terugkomend op deze 'ongesteldheid', normaal gesproken in mijn stopweek voel ik me echt niet zo belabberd. Nu is het allemaal veel heftiger. Zal er allemaal wel bijhoren toch?!

6. SeaShell

je lichaam weet eigelijk toch nog niet dat je bent gestopt met de pil?

normaal neem je in je stopweek ook geen pilletje, net zoals nu..

pas op de dag dat je de pil weer zou moeten innemen kan je denk ik pas iets 'anders' voelen, omdat het nu precies hetzelfde is als wanneer je nog aan de pil bent

7. Notte

Notte Lid

8 feb 2009
    7
    0
    0
    Dat snap ik en daarom vind ik het ook zo raar!
    Ik stop normaal gesproken op een zaterdag, dan neem ik de laatste pil en wordt dan altijd pas de vrijdag daarop ongesteld. Nu ben ik op de 3e gestopt en de 8e kreeg ik al de bloeding. De dagen daarvoor heb ik constante kramp en hoofdpijn gehad, nu nog. Dit had ik niet in de stopweek. Ja een beetje maar niet zo heftig.

Misschien dat het komt omdat ik nu de strip niet heb afgemaakt? Ach boeien ook, we zien het wel! Ik verwacht er voorlopig maar even niets van maar ga straks wel verder met klussen hi hi...

8. Kan idd komen omdat je je strip niet hebt afgemaakt, spannend hoor je eerste ronde ;)

9. SeaShell

aha, je hebt de strip niet afgemaakt.. heb je net pas aangepast ofniet? hihi
    daardoor kan het inderdaad komen..
    eigelijk niet slim om halverwege een strip te stoppen.. nou is je cyclus nog meer in de war als dat ie misschien al zou zijn na het stoppen met de pil

met de pil wordt je altijd elke 28 dagen ongi, en nou ben je misschien alweer na 14 dagen ongi geworden omdat je de strip niet hebt afgemaakt..

10. Notte

Notte Lid

8 feb 2009
    7
    0
    0
    Nee niet aangepast hoor, kijk maar in de eerste zin van mijn 1e bericht ha ha..
    Nee slim misschien niet maar als je al zo lang deze wens hebt en je ventje dan eindelijk zegt er voor te willen gaan, dan wil je gewoon niet meer wachten.

Vind het ook niet erg verders hoor alleen is de eerste maand dus even erg onduidelijk hoe of wat..

Deel Deze Pagina