ovulatietest

Discussion in 'Zwanger worden' started by mokkeltj, Feb 9, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lotteke82

Lotteke82 Bekend lid

Sep 29, 2008
    576
    1
    0
    Hey
    in vorige cyclus ben ik beginnen testen vanaf dag 1... omdat ik zo onregelmatig ben, kwestie van zeker mijn ei niet te missen...
    zal die foto ook even in album plakken...

nu weer beginnen testen vanaf dag 3 ofzo zeker dan?
    En tis redelijk donker...

2. Lotteke82

Lotteke82 Bekend lid

Sep 29, 2008
    576
    1
    0
    staat er ook op...

3. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

je hoeft helemaal niet zo vroeg te beginnen met ovutesten, is zonde van het geld

ik heb een cyclus van 34 dagen.. ik ben zoals hier in het schema van sensitest staat begonnen op dag 17 met ovutesten en dag 19 had ik een positieve test ( ze rekenen altijd dat je moet testen 2 dagen voor je vermoedelijke ei.)

jij had een cyclus van 38 dagen, dus zou je op dag 21 moeten beginnen met ovutesten ( dan zit je nog 2 dagen voor je vermoedelijke ei) maar voor je eigen geruststelling zou je dan bijv op dag 19 kunnen beginnen..

maar op dag 1 is veeeelte vroeg.. op Cyclusdag 1 begint je eitje pas te groeien en is het nog een speldenknopje.. je ei groeit gemiddeld 2 mm per dag en groeit tot ongeveer 18-22 mm.
    ik heb een cyclus van 34 dagen en op cyclusdag 7 was bij de gynecoloog op de echo nogineens een eitje te zien omdat die nog niet was begonnen met groeien, dus ik zou later gaan testen ;)

21 dag 4
    22 dag 5
    23 dag 6
    24 dag 7
    25 dag 8
    26 dag 9
    27 dag 10
    28 dag 11
    29 dag 12
    30 dag 13
    31 dag 14
    32 dag 15
    33 dag 16
    34 dag 17
    35 dag 18
    36 dag 19
    37 dag 20
    38 dag 21

4. Lotteke82

Lotteke82 Bekend lid

Sep 29, 2008
    576
    1
    0
    Ja, maar heb dan ook eens een cyclus van 26 dagen gehad... dus dan zou ik op dag 21 te laat geweest zijn...
    tis net zo moeilijk allemaal.
    + feit dat ik nu donkere testen heb..

grrrrr :)
    om zot van te komen allemaal...
    waarom kan het allemaal niet stukken eenvoudiger gaan :)

5. SeaShell

maar als je zo onregelmatig bent moet je uitgaan van je kortste cyclus..

ik zou dan toch beginnen met testen rond dag 10 ofzo..
    ( eerder kan je bijna onmogelijk je ei hebben omdat je ei maar 2 mm per dag groeit x 10 dagen = 20 mm, dus zou je dan in principe wel een ei kunnen hebben..

voel je je ei wel goed aankomen of dat ook niet?
    die testen van december en januari zien er eigelijk allemaal hetzelfde uit.. bijna allemaal even donker..
    ik zou dan toch 2 keer per dag testen, bijv om 10 uur en om 18.00
    stel om 10 uur is het streepje net zo licht als andere dagen, dan kan hij om 18.00 wel ineens donker zijn..

maar ik denk dat jij gewoon altijd wel een hoeveelheid LH in je urine hebt en dat daarom al jou ovutesten kleuren ipv wit blijven.

6. Lotteke82

Lotteke82 Bekend lid

Sep 29, 2008
    576
    1
    0
    Ik voel inderdaad -jammer genoeg- mijn ei ook niet aankomen..
    Maakt het dus allemaal extra moeilijk..
    en die testen tekenen inderdaad constant.. tis bizar, ik had me dat al afgevraagd of dat wel de bedoeling was :)
    neen dus.
    wat zou dat betekenen ? dus dat ik constant LH in mijn urine heb... duidt dat op iets ?
    of is dat gewoon uitzonderlijk? en onbeduidend ? :)
    allicht wel hehe

7. SeaShell

iedereen heeft eigelijk altijd wel LH in de urine, alleen de een wat meer als de ander..

ik wil je niet bang maken, maar weet je wel zeker dat je een eisprong krijgt? mede omdat je lange onregelmatige cyclussen hebt?

ik zou eens een keertje een afspraak maken met de gyn..
    je ziet bij vrouwen die PCO hebben dat ze ook lange cyclussen hebben en geen eisprong voelen..

en als je PCO hebt, kan je ovulatietest ook donker kleuren staat in de gebruiksaanwijzing..

en als je pco hebt heb je helaas geen eisprong, omdat er per maand meerdere eitjes groeien in je eierstok, maar niet goed rijpen waardoor er geen eisprong ontstaat..

maar dat is heel goed te verhelpen..

dus niet om je bang te maken, maar omdat je eigelijk geen positieve ovulatietest hebt, en je eisprong niet voelt en lange cyclussen hebt zou dit best eens kunnen, en dan zou het zonde om zo lang te wachten voordat je erachter komt..

ik zou dus gewoon even een afspraak maken met de HA en een doorverwijzing vragen aan de gyn.. baad het niet dan schaad het niet

liefs daantje

8. Indogirl

Indogirl Lid

Dec 27, 2007
    71
    0
    0
    Ik ben sinds vorige maand ook begonnen met de ovutesten (sensitest) maar het lukt mij maar niet om mijn ei te vinden.

Heb bijna de hele vorige maand door getest en nu extra vroeg maar begonnen. Dacht dat ik mijn ei voelde springen, maar nog steeds geen positieve test.
    Ik snap er niks van.

9. mokkeltj

mokkeltj Lid

Oct 1, 2008
    93
    0
    0
    verzorgende
    Gelderland Some Where
    okeej nou ik begin gewoon op dag 21met 1x testen en dan zien we het wel... maar hopen dat het dan raak is xD

10. Lotteke82

Lotteke82 Bekend lid

Sep 29, 2008
    576
    1
    0
    Hey
    kben onlangs bij de HA geweest. Die heeft bloed getrokken en daaruit bleek dat ik geen eisprong had gehad. Zij heeft de gyn gecontacteerd, die zei dat er waarschlk toch een eisprong zou geweest zijn, aangezien ik ongesteld ben (of zoiets, maar half verstaan aan de telefoon)
    in alle geval op 25 febr moet ik naar de gyn en ik hoop dat ze me daar meer uitleg kan geven...

11. SeaShell

als je ei al is gesprongen krijg je ook geen positieve test meer.. als je test positief is dan krijg je binnen 24-48 uur je eisprong..
    als je een paar dagen last hebt van pijnlijke liezen of middenpijn die heel zeurderig aanvoelt, dan zal je waarschijnlijk je ei hebben gehad

12. SeaShell

balen meiss :(
    ik had na het stoppen met de pil dat ik 3 maanden lang geen eisprong heb gehad maar toch ongi was geweest.. nu heb ik gelukkig uit mezelf weer een eisprong gekregen..

maar wie weet heb je dan toch pco? maar gelukkig is dat met een paar tabletjes per maand te verhelpen en zijn je kansen om zwanger te worden net zo groot als de rest.

vrouwen met pco kunnen ook wel degelijk ongesteld worden, daar hoef je niet altijd een eisprong voor te hebben, dus beetje raar van de gyn.

kijk eens op http://www.vrouwenarts.nl/pagina/left/g ... chten/pcos

misschien heb je er iets aan? kun je alvast kijken wat er bij iemand met pco op de echo te zien is, STEL dat je het hebt, kan je bij de gyn op de echo meekijken

13. Lotteke82

Lotteke82 Bekend lid

Sep 29, 2008
    576
    1
    0
    Thanks !
    ben het aan het printen !
    Hopelijk kan de gyn me snel verder helpen om zwanger te worden...
    dat 2009 ook ons jaar mag worden :)

14. SeaShell

geen dank meiss.. hopelijk wordt je snel verder geholpen en zijn we snel zwanger

liefs xx

15. Lotteke82

Lotteke82 Bekend lid

Sep 29, 2008
    576
    1
    0
    fingers crossed ! :)

Share This Page