Hallo. 29maart gestopt met de pil. 1april een ontrekkingsbloeding gehad en 1mei gelijk positief getest op een zwangerschap. Helaas begon ik maandag (4mei) te bloeden. Het bloed was soms donker soms licht van kleur. Af en toe stopte het, af en toe vloeide het zelfs in de wc-pot. Verder geen pijn gehad en geen klonters verloren (niet dat ik weet alvast). Sinds eergister geen bloedverlies meer. Vandaag opnieuw een zwangerschapstest gedaan en die was negatief. Is de miskraam dan zo snel verlopen en is alles er wel uit aangezien mijn HCG gelijk weer nihil is? Ik had voor 19mei een afspraak staan bij de verloskundige. Moet zij kijken of mijn baarmoeder weer schoon is, of hoor ik hiervoor bij de huisarts te zijn? En wanneer kan ik beginnen aan ronde 2 met proberen?
Hoi Stralend, ik denk dat het heel vroeg al mis is gegaan, wellicht al voor je test. Dan is je hCG hormoon echt nog maar laag, maar wel net genoeg voor een positieve test. Na de bloeding is het hormoon verder gedaald en nu niet meer waarneembaar met een test. Als je verder nergens last van hebt of krijgt, kun je gewoon je volgende menstruatie afwachten. Blijft die dan uit, kun je het beste weer testen en anders even advies inwinnen bij de huisarts. Je kunt trouwens al wel weer proberen zwanger te worden, want je hebt waarschijnlijk deze keer ook gewoon je eisprong. Groetjes Brigitte