Hoi, Wij zijn sinds afgelopen juni bezig om proberen zwanger te raken. Nu vallen de wintersportgidsen weer op de mat en begint het weer vreselijk te kriebelen om te boeken!!! Ik zou heel graag jullie mening willen weten; Stel nou dat we hebben geboekt, en ik ben tegen die tijd zwanger, ga ik niet skieen, omdat ik geen risico's van vallen enzo wil nemen. We gaan met een groep van 12 personen. Maar is het wel leuk om op wintersport te gaan als je niet kan skieen? Heeft iemand hier ervaring mee? Viel dit tegen of niet? Of zouden jullie op voorhand al niet boeken? Aan de andere kant denk ik, het kan nog wel een jaar duren voordat ik zwanger raak, dus nu gewoon lekker boeken en dan zien we het tegen die tijd wel. Stel, dat het deze ronde raak gaat zijn, dan zou ik als we gaan, ongeveer 23 weken zwanger zijn. Ben benieuwd wat jullie ervaringen/ adviezen zijn!
Ik ben zelf geen wintersporter en weet dus ook niet de regels. Maar weet wel dat je in het nu moet leven. Wat ik denk ik zou doen is gewoon boeken en stel nou dat je wel zwanger bent dan kun je altijd besluiten om wel mee te gaan maar vooral veel te wandelen en socializen met jullie vrienden. Kijk je kan natuurlijk ook pas over 3 maanden zwanger raken, dan ben je nog zo pril zwanger dat je best kunt skieen denk ik. maarja wat ik al zei ik ben geen wintersporter dus... misschien zijn er meiden die hier al ervaring mee hebben.
Ik zou ook gewoon boeken. Ik ga zelf waarschijnlijk ook. Heb ook al vaker gedacht; zal ik wel boeken...stel dat...Nou, 13 rondes verder is het nog steeds niet raak. Dus BOEKEN! Idd als je al wat verder bent is het evengoed lekker om te relaxen en als het nog pril is (of als je nog geen uitpuilende buik hebt) mag je best skieen. Zeker als je dit al vaker hebt gedaan. Veel plezier met het uitzoeken van je vakantie!
Ik zou even kijken hoe het zit met de annuleringsvoorwaarden. Of je mag annuleren vanwege een zwangerschap. Voor hetzelfde geld raak je zwanger en ben je heel ziek, of zie je het toch niet zitten om mee te gaan. Dan is het wel fijn als je je geld terug kunt krijgen.
Hoi, Ik zou gewoon boeken hoor! mijn ervaring met wintersport zonder skien is uitermate goed bevallen! Lekker rustig aan gedaan, boekje lezen, bij mooi weer lekker zonnen, saunaatje etc etc Volgende wintersport zal niet anders verlopen, ik heb de lange latten aan de wilgen gehangen. Groetjes Nomen
Je moet in het heden leven! Zelfs als je in verwachting mocht zijn is het geen ziekte en de wereld stopt ook niet met draaien als je zwanger bent, dus gewoon doorgaan met je normale leven (ik weet overigens dat je dan ook nog prima kan skieen hoor!). In een wintersport oord is er ook voldoende leuks als je niet gat skieen!! Geniet ervan!
Allemaal bedankt alvast voor de reacties!!! Toch wel fijn om te lezen! We gaan ons lekker orienteren op een vakantie, had wel ergens anders gelezen dat je met een zwangerschap beter niet hoger als 2000 meter kunt gaan, ivm het zuurstofgehalte. Misschien zijn er nog meer die hun ervaringen willen delen?
Nieke, geen rare vraag hoor! Daar ben ik inderdaad nog meer bang voor dan dat ik uit mezelf zou vallen, dus stel dat ik wel zwanger ben, ga ik ook echt niet skieen! Maar ik vraag me af of het dan evengoed leuk is om naar een wintersportgebied te gaan, eigenlijk denk ik dat dat wel goed komt, ook omdat we met een grote groep zouden gaan. En die andere kans is er ook gewoon he, dat ik misschien nog wel helemaal niet zwanger ben en nog gewoon kan skieen. Ik hoooooooop natuurlijk dat ik dan zwanger ben, maarja, je weet het gewoon niet he?!
Hoi, zo uit mijn hoofd gezegd komt de baarmoeder en dus het eventuele kindje pas bij een maand of drie boven het schaambeen uit en hoef je tot die tijd volgens mij niet zo bang te zijn voor vallen. Maar het is vooral je eigen gevoel he. Wij zijn ook wintersporters en gaan altijd in januari. Maar dit jaar staat ons hoofd gewoon naar iets anders en hebben we zoiets van; boeken kan altijd nog. Maar wat ik net ook al zei: het is vooral je gevoel. Je skiet echt niet lekker als je krampachtig bezig bent niet te vallen uit angst voor eea. Dus ga gewoon na hoe relaxed jij ermee om kun gaan, zou ik zeggen. Succes met beslissen meid!
Hai, Ik zit en beetje met hetzelfde probleem: afgelopen week met mensen afgesproken dat we gaan skieen in januari, en nu 2 dagen terug positief getest. Hmm. Als alles goed gaat ben ik tegen die tijd bekant 6 maanden zwanger.. Maar denk dat ik toch ga, lekker eigenwijs . En ik kijk wel hoe ik me tegen die tijd voel qua skieen... Ben een ervaren wintersporter dus een blauwe piste moet ik hoe dan ook nog wel kunnen 8) (sprak zij naief...). groetjes!
nou ik hoop dat mijn laatste ski-verhaal jullie niet al te erg laat schrikken, want is een complete nachtmerrie. We zijn jaren (meer als 12 jaar) op ski-vakantie geweest en toen mijn zoontje 15 maanden was zijn we weer gegaan. De laatste dag van de vakantie 10 minuten voor sluitingstijd op een lege piste ben ik van achteren aangeskied door een kind, en nog wel op de blauwe piste Ik ben bewusteloos geraakt en kwam op de piste toch weer bij en zag alleen maar bloed op de witte sneeuw. Gelijk met de helikopter weggebracht naar het ziekenhuis en mijn zoontje en man achterlatend Ik heb een heel ernstige schouderbreuk aan overgehouden en waar ik een jaar na dato nog ben aan geopereerd. Dit was natuurlijk vette pech, ik weet het wel, maar heb mijn ski's gelijk verkocht want in de praktijk betekende dat ik mijn kind niet kon verzorgen, geen pampers omdoen, geen badje geven, niet optillen, niet auto rijden, ik kon me nauwelijks mijn eigen broek omhoog trekken. Dus 2x een aantal maanden helemaal afhankelijk van iedereen die me maar ff kon helpen vooral met mijn kindje. Als je in Oostenrijk in een ziekenhuis heb gelegen en ziet wat er allemaal gebeurt en helaas is dat veel meer dan dat je kan voorstellen, hoeft het voor mij niet meer....het best een hoger risico dan dat er door de toeristen industrie ons wordt voorgehouden. Ieder z'n keuze natuurlijk, ik was geeneens zwanger, maar de gevolgen ik heb nu na meer als 3 jaar sukkelen nog constant pijn en mijn rechter arm funktie wordt nooit meer goed Er worden zelfs beneden op de pistes mensen omver geskied die niet aan het skieen waren Nee, geen ski vakantie voor mij de eerste jaren want zou alleen maar een stress vakantie worden liefs
Marit, gefeliciteerd met je zwangerschap!!! Diana, ja dat is inderdaad wel een nachtmerrie zeg, vreselijk vervelend allemaal!!! Kan me voorstellen dat je het voorlopig wel even gehad hebt met skieen! Maar ik ga dus absoluut niet skieen als ik wel zwanger mocht zijn tegen die tijd, daar ben ik wel van overtuigd. Dan ga ik me maar op een andere manier vermaken. Ik ben vorig jaar ook door iemand omver geskied en dat is inderdaad absoluut geen leuke ervaring, al heb ik er verder niets aan overgehouden. Maar ik ben er wel angstig door geworden. En als ik dan al angstig op de skies sta, steeds achterom kijkend, dan moet ik het gewoon niet doen. Want dan gebeurd er natuurlijk juist iets. Ik denk dat ik er met m'n vriend al aardig uit ben, we gaan boeken, als ik niet zwanger ben, ga ik lekker skieen, als ik wel zwanger ben, ga ik daar wat wandelen, relaxen en van de omgeving genieten Maar meer ervaringen blijven welkom hoor!
Ik ben ook een ervaren skier maar zou dus nooti gaan skien als ik zwanger ben. Want inderdaad ook al kan je zelf goed skien, je bent afhankelijk van de anderen op de piste. Als je van lezen houdt kan je lekker op je balkonnetje lezen, wandelen, zwemmen, winkelen, luieren.Volgens mij is er genoeg te doen.
Tja mijn moeder heeft nof op de skies gestaan toen ze zwanger was van mij.. er is toen niets gebeurd, maar dat had natuurlijk wel zo kunnen zijn. Ik ga wel op wintersport en mocht ik me goed voelen als ik tegen die tijd zwanger ben, dan ga ik ook skien. Gewoon in de ochtend of middag. Mocht het deze ronde lukken dan ben ik 4 maanden. Geen tochten maken of naar extreme hoogte, maar in de buurt van het huisje. Mocht ik toch niet gaan skien dan lekker op balkon in de zon of lekker een stukje wandelen. Ik zie het tegen die tijd wel. Wij gaan met de hele familie en zijn met 17 personen. Wil de gezelligheid iig niet missen. Liefs Britt
Ik zou die vakantie gewoon boeken! Je bent nu toch nog niet zwanger, dus waarom zou je daar nu al rekening mee houden?? En er is vast nog wel meer te doen in dat ski-oord. Dat is mijn mening natuurlijk, maar ik vind het jammer om mezelf dingen te ontzeggen die nog niet nodig zijn. Succes met je beslissing.
een weekje naar een ski gebied zonder te skieen kan ook erg lekker zijn. afgelopen februari zijn wij naar noorwegen geweest en wegens ziekte kon ik niet skieen. mijn moeder en ik hebben heerlijk gewandeld en geshopt, zalig gewoon.
wij gaan ook altijd op wintersport maar ik ski of snowboard nooit en vermaak me prima met shoppen omgeving bekijken en dfat soort dingen je kunt je ook zonder skien je prima vermaken hoor
ik heb ook ontzettend getwijfeld of we wel of niet op wintersport gaan. ook met de gedachten van misschien is het dan wel zover en ja ga en kan ik dan skien, nou wij gaan gewoon mee en zien tegen die tijd wel of er misschien een zwangerschap is en hoe ik me voel en anders ga ik gewoon lekker genieten en bovenin de hut zitten trouwens van die hoogte en zuurstof heb ik ook gelezen en weet niet precies hoe dit zit in mijn omgeving zijn er veel vrouwen zwanger op wintersport geweest dus ook hoog, en allemaal gezond bevallen. misschien eens navragen want dat was iets waar ik ook mijn ??? bij heb!!
HI ik zit met het zelfde. Lekker snowboarden dit jaar?? Ik vind net als al eerder is beschreven, je leeft in het heden, wat de toekomst je zal brengen.....??? Daar moet je je leven niet door laten beinvloeden. Je moet leuke dingen niet gaan laten, omdat je misschien wel eens zwanger zou kunnen zijn, je leeft nu. En ontspanning is super belangrijk!!!! Toch?? En mocht het zo zijn dat je zwanger bent....mooi toch!!! Met een goed boek en lekker relaxen kom je die vakatie ook wel door. Bedankt ik ben er uit na dze topic gelezen te hebben, wij boeken een wintersport!!! Groetjes een kreeftje