vraagje over OVUTEST!!

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Muurbloempje, 23 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Muurbloempje

Muurbloempje Fanatiek lid

Hoi,

Even een vraagje, ik gebruik Ovutesten...nu had ik vorige maand een cyclus van 29 dagen, nu daar ook weer vanuit gaande zou ik vanaf zondag een beetje vruchtbaar zijn....
    en dan ik geloof woensdag mijn EIsprong...

vanaf wanneer zou ik dan een beetje licht posi kunnen testen?? vanaf hoeveel dagen vantevoren geeft hij dit aan???

Graag jullie reactie!

Liefs van mij

2. hoop77

hoop77 Lid

6 sep 2009
    73
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een ovulatietest is 24 tot 48 uur voor je eisprong positief (dan is er namelijk een LH piek in je urine) als je het dan doet dan is het goed want dan krijg je daarna je ei en kan het bevrucht worden.

Alleen lang niet iedereen heeft zijn eisprong op dag 14 dat kan flink per persoon verschillen maar per cyclus kan het ook wel 1 of 2 dagen schuiven.
    Als ik jou was zou ik dus zaterdag/ zondag beginnen met testen en dan heb je maandag en/of dinsdag en/of woensdag positieve testen.
    Zelf had ik altijd 2 dagen een positieve test. Maar voor hetzelfde geld heb jij op dag 18 per je ei/ of misschien al op dat 11.

Gelukkig zijn ovulatietesten niet heel duur dus je zou ook een keer vrij vroeg kunnen tesen (bijv. 6 dagen achter elkaar) en dan zie je hem telkens donkerder worden. Pas als de testlijn minimaal even donker is als de controlelijn ben je echt vruchtbaar (en zit je dus 1 a 2 dagen voor je eisprong) daarna wordt je test weer lichter.

3. mama09

mama09 Fanatiek lid

21 jul 2009
    1.225
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik zou op tijd starten met testen. Zelf zie ik mijn test altijd wel iets oplopen vlak voordat deze echt positief is. Maar net wat hoop77 zegt, de testen zijn niet zo duur. Of gebruik je wel de dure testen?

4. Muurbloempje

Nee hoor ik gebruik van SENSITEST...dus jullie zeggen van zat/zon beginnen met testen???

5. Mamenzo

Mamenzo Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.108
    0
    0
    bezig bij'tje zijn
    zuid holland
    maar wanneer kan je dan het beste klussen en hoeveel als je test positief is? ik zit altijd een beetje in mn maag met het feit dat je het ook niet teveel mag doen... kijk de test is positief, maar is het beter om dan op de 2de dag te klussen of de beide positieve dagen???

6. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Ik deed het om de dag in de vruchtbare periode, zeg maar als ik weet dat hij er waars. aan komt tot hij echt zo 2 dgn negatief is.
    En de rest gewoon wanneer we wilde...

7. mama09

mama09 Fanatiek lid

21 jul 2009
    1.225
    1
    36
    NULL
    NULL
    Volgens mij zijn de meningen verdeeld over hoe vaak je het moet doen...laatst ook een onderzoek gezien waaruit bleek dat elke dag het beste was.

8. Muurbloempje

Nog even een vraagje....heb net nog een testje gedaan....ik zie nu dus wel een heel licht streepje, niet zo wit meer als gisteren, maar wanneer zou ik nu vruchtbaar zijn en wanneer zou me EI zijn???

Iemand enig idee????

9. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    heel licht is nog niets, dat kan het altijd zijn. Pas als hij echt donkerder wordt, meestal net als het andere streepje en dan weer echt afneemt, dan heb je je ei dus. NU dus nog niet en klopt ook als je zegt woensdag je ei. Dan zal hij morgen donkerder zijn en waars. maandag of dinsdag het donkerste, ligt aan wanneer je test en wanneer precies je ei is. ochtend/avond enz. Als je zeker weet dat hij woensdag is, zou ik persoonlijk waars. maandag, dinsdag ochtend en woensdagochtend klussen.

Deel Deze Pagina