Ha dames, Voor degene die ook primolut hebben gebruikt, wanneer werder jullie ongesteld en hoe was die menstruatie? Deze ronde heb ik Clomid 50 gebruikt, helaas een cyste en een niet doorgegroeid eitje dus eigenlijk geen resultaat, daarna heb ik een kuurtje primolut voorgeschreven gekregen om de menstruatie op te wekken (heb van mezelf een zeer onregelmatige cyclus). De gyn had gezegd dat ik een aantal dagen na de laatste tablet primolut ongesteld zou worden, dan op dag 3 beginnen met Clomid 100. Gisterochtend had ik bij het opstaan een behoorlijke hoeveelheid helderrood bloed, mijn ongi dacht ik... Het vreemde was wel dat ik op dat moment nog 1 tablet primolut moest slikken.... Maargoed, ik dacht ik ben ook eens ergens snel mee. Ziekenhuis gebeld voor FM op dag 10. Maar toen was smiddags het bloedverlies al helemaal gestopt. Vandaag ook helemaal niets meer. Heb het ziekenhuis gebeld met de vraag of dit nu wel mijn menstruatie was en of ik dan morgen wel met clomid moet beginnen? Heb morgen een belafpsraak met de gyn om te overleggen want de assistente zei dat het niet de normale gang van zaken na een kuurtje primolut was... Nu was ik benieuwd naar jullie ervaringen mbt primolut....
Als je geen eisprong hebt gehad, is er ook geen baarmoederslijmvlies opgebouwd. Als je vervolgens Primolut neemt, wekt dit een onttrekkingsbloeding op. Maar omdat je lichaam tijdens je cyclus niks heeft opgebouwd, is er ook weinig af te stoten. Met als gevolg dat je heel kort ongesteld bent, of je hebt heel weinig bloedverlies, of maar een beetje rood met daarbij voornamelijk bruinverlies. Dit is normaal. Normaal word je ongesteld als je met de Primolut gestopt bent, maar het kan ook zo zijn dat je lichaam iets eerder reageert. Je schrijft dat je een behoorlijke hoeveelheid bloedverlies had. Dus ik zou dat als je menstruatie rekenen, ookal duurde het maar een dag. Dus dan was gisteren cyclusdag 1 en dan zou ik morgen met de Clomid beginnen. Succes!