Kunnen jullie mij alsjeblieft helpen! Ik kom er niet meer uit.

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Prissey, May 24, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Prissey

Prissey Lid

Apr 20, 2011
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo iedereen,

aangezien mijn vorige topic ben ik die maand gewoon ongi geworden!
    Ik had toen 2 dagen voor mijn ongi een posi ovutest in handen wat voor mij heel onduidelijk was.

Deze maand:

Ik ben nu precies 4dagen overtijd ik heb ook totaal geen menstruatie klachten zoals pijn in de buik rug etc (heb ik altijd al een week van te voren) Nu op dag 4 begint een afentoe een licht stekende/verkrampte pijn in mijn onderbuik, ben wel al zeker 6dagen goed misselijk waarbij het afentoe zo erg is dat ik echt moet liggen voor ik alles onder spuug, ben al zeker een week of anderhalf er moe en zo nu en dan krampachtig gevoel in mijn kuiten(weet niet waar dat mee te maken kan hebben)
    Heb totaal GEEN pijnlijke borsten, wel het gevoel dat ze voller lijken:( waars door de hormonen. En witte pukkels op mijn tepels!

Nu komt dus mijn raadsel begrijp er echt geen drol meer van:
    3dagen overtijd = posi ovutest (lees echt overduidelijk posi) eind ochtend begin middag getest.
    halverwege middag = nega kv2v5 test!
    4dagen overtijd = nega ovutest (lees heel dun licht streepje) ochtend urine + nega kv2v5 test!

Ik begrijp die posi ovutest gewoon niet!

Iemand ervaring iemand een verklaring? help me alsjeblieft!

Intussen nog niet ongestelt waarschijnlijk zal ik het wel gewoon worden maar toch brengt dit weer spanning met zich mee. net juist ik het zwanger worden van me af had gezet raak ik zo overtijd

gr prissey

2. surf

surf VIP lid

May 21, 2007
    14,595
    1
    36
    Noord-Holland
    kan het niet zijn, dat je ei flink verlaat is??
    anders maar weer wachten en over een paar dagen weer testen...
    het is zo lastig, alles wat we kunnen doen is gissen, maar we weten helaas ook niets zeker...
    succes!

3. happymama

happymama Niet meer actief

miss een andere test gebruiken !!!
    wanneer had je getest ??? gister of eergister ? als t eergister was kun je vandaag nog es testen

4. happymama

happymama Niet meer actief

ow jah en even in de ochtend testen , anders als je niet veel gedronken heb

5. KateK

KateK VIP lid

Dec 26, 2008
    5,185
    0
    36
    Drenthe
    hmmm raar.. de kv testjes zijn anders wel heel betrouwbaar..
    wat is je normale cyclus dan? Kan natuurlijk zijn dat je deze maand wat langer onderweg bent. (mijn minimale cyclus was 24 en mijn maximale was 30)..

6. Prissey

Prissey Lid

Apr 20, 2011
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn cyclus is al zeker 4jaar 28dagen zit nu dus 4 dagen overheen 32dagen. de ovutests zijn van cb en zwtests kv2v5

heb gister en vandaag getest

7. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Ovulatietesten zijn bedoeld om je eisprong mee op te zoeken. Je hebt altijd een hoeveelheid LH in je lichaam, dus je kunt altijd een streepje op een ovulatietest hebben. Heel soms kan een ovulatietest een kruisreactie geven met het HCG-hormoon, waardoor je bij een zwangerschap een positieve ovulatietest hebt (teststreep en controlestreep minimaal even dik). Maar dit komt lang niet altijd voor en is uiterst onbetrouwbaar. Er zijn genoeg vrouwen die een positieve ovulatietest hadden, maar helemaal niet zwanger waren. Of geen positieve ov-test, maar wel zwanger.

Mijn advies: Gebruik ovulatietesten alleen waarvoor ze bedoeld zijn! Testen na je eisprong heeft totaal geen meerwaarde en zegt helemaal niks over een zwangerschap. Test rond je NOD alleen met een zwangerschapstest en ga van die uitslag uit. Dat scheelt een hoop onzekerheid en gedoe.

Succes!

8. Utrecht

Utrecht Actief lid

Mar 7, 2011
    135
    0
    0
    utrecht
    hoi hoi,

ik heb hetzelfde als wat jij beschrijft. Ik ben 26 april gecuretteerd maar vrijwel daarna posi ovutest gehad...nu ben ik 6weken verder en nog niet ongi, niet zwanger maar wel WEER een posi ovu test en dus 2 weken over tijd... snap er ook niets meer van..

in jou geval zou ik nog heel even wachten en dan weer zwangerschapstest doen, en ondertussen gewoon blijven klussen ;)

succes.
    x

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Meerdere malen een positieve ovutest is helemaal niet raar hoor, Utrecht :) Je kunt namelijk een LH-piek hebben, zonder dat er een eitje springt. En dan probeert je lijf het later gewoon nog eens...
    In jouw geval zou dat dus betekenen dat je NOD over 2/2,5 week is...

10. ecl

ecl Niet meer actief

Prissy waarom blijf je steeds ovutesten doen???
    Zoals je nu zelf al 2 keer hebt gemerkt, geeft het alleen maar onduidelijkheid, onzekerheid en misschien ook valsehoop!
    Laat die ovutesten gewoon voor wat ze zijn en test gewoon alleen met een zwangerschapstest!

Meis je maakt jezelf gek voor niets!

liefs ecl

11. Utrecht

Utrecht Actief lid

Mar 7, 2011
    135
    0
    0
    utrecht
    hoi rozemarijke,

dacht vanochtend ik ga toch een zwangerschapstest doen...en ja hoor heb ik een
    streep!!!! misschien pakte de ovu testen dus het zwangerschapshormoon mee...?!
    ongelooflijk!!!!! ik ben 26ste gecuretteerd!!!

12. Ellenk

Ellenk VIP lid

Na mijn curretage had ik nog bijna 2 weken HCG in mijn lijf en ook een positieve ovutest.
    Na 2 weken ging ik op na controle en daar zagen we dat een nieuw eitje nog 5 dagen nodig had om te rijpen.

Je houdt dus nog ff zw hormoon in je na je curretage.

Over vraag TS kan het ook niet zijn dat je een korte lf hebt? Dus dat je ei altijd later is dan dag 14? Misschien lijk je wel een gewone cyclus te hebben met 28 dagen maar is je ei er pas op dag 20 ofzo?

Share This Page