Nou we zijn gisteren bij de Uroloog geweest, en ondanks dat de ha ons vertelde dat bij het zaadonderzoek een paar weken geleden de kans op normale zwangerschap wel heel erg klein zou zijn omdat hij antistoffen aanmaakt tegen zijn zaadcellen en dat de concentratie zaadcellen heel weinig was, vertelde de uroloog ons gisteren dat dat toch nog wel meeviel... wat ook raar was, is dat de ha ons vertelde dat het juist beter zou moeten zijn bij een onthouding van 12-13 dgn (voor het onderzoek is 3 tot 5 dgn onthouding nodig, maar ik was de week ervoor ziek, dus dat werden er 12-13) terwijl ik vorige week op medische sites las dat bij onthouding langer dan 10 dgn er veelal oude en dode zaadcellen aangetroffen worden (wat volgens de uro idd klopt).... dus ik hoop dan ook dat dat de oorzaak is geweest dat het aantal zaadcellen wat minder was..... normaliter heb je 20 - 50 mlj zaadcellen per ml, en hij heeft er 28.000 dus gelukkig nog niet zo heel erg weinig als dat de ha ons vertelde.... nu moet ie de 24e zijn urine en zaad inleveren voor gewoon onderzoek, ook krijgt hij de 24e een flow/emg onderzoek, de week erna weer zaad en dan wordt dat op kweek gezet, de week erna (15-2) weer urine en zaad en dan krijgen we diezelfde dag nog alle uitslagen dus hopelijk worden we daar iets vrolijker van dan wat de ha ons vertelde... zo zijn jullie ook weer even op de hoogte van het hoe en wat gebeuren aan deze kant daar ik de laatste tijd niet zo heel veel zin had(heb) om op het forum rond te hangen... in ieder geval iedereen heel veel succes met zwanger worden....doen jullie je best, doen wij het ook....
Hoi Smoekie! Balen zeg dat je zo'n verschillende berichten krijgt. Dat maakt het er niet echt duidelijker op! Houd je ons op de hoogte van hoe het verder gaat? Hoop voor je dat het toch nog mee valt! Groetjes Jelske
Hoi smoekie Sterkte met de onderzoeken ten eerste. Maar wat gebeurt er dan als je antistoffen aanmaakt en hoe komt dat? Ging het bij je andere kindjes makkelijker? Liefs irisje
Smoek lieffie van me, We wachten in spanning met jullie mee! @irisje, toevallig weet ik dat het bij de andere kindertjes van Smoek snel raak was. Dat antistoffen verhaal kan smoek je beter uitleggen als ik. Het kan geloof onstaan door een ontsteking aan de ballen...
hey meis ...ik wil je heel veel suc6 wensen ...en ik blijf voor jullie duimen dat het snel raak zal zijn ...knuf asjuh
@Iriss, er is iets niet helemaal goed met zijn nieren, en op een of andere manier maakt zijn lichaam antistoffen waardoor zijn sperma minder bewegelijk is, die antistoffen hechten zich zeg maar aan mijn slijm waardoor ze niet vooruit zwemmen op weg naar mijn baarmoeder maar op dezelfde plaats blijven. Waarschijnlijk heeft hij die antistoffen of doordat hij een soort van verkalking in zijn bijbal heeft, maar het zou ook kunnen dat hij die antistoffen aanmaakt doordat er iets niet goed is met zijn nieren. Hij heeft al eerder diverse urine onderzoeken gehad, waaronder 24 uurs urine en daaruit bleek in ieder geval dat zijn nierfunctie wel goed was maar dat er toch iets niet goed was en heeft ze een hem door willen sturen naar de internist maar de wachtlijst is zo lang dat het nu in overleg met de uroloog gaat. Heel veel mannen die gesteriliseerd zijn maken die antistoffen aan, maar het is niet altijd te verklaren hoe en waarom het gebeurt ook bij hem niet dus het blijft gissen . Nu moet hij in ieder geval over 2 wkn weer sperma inleveren, en dan ook urine en krijgt hij s middags een flow/emg onderzoek. Over 3 wkn moet hij zijn weer sperma inleveren en dat zetten ze dan op kweek.. En over 4 wkn (15-2) nog een keer zijn sperma en urine en dan s middags afspraak bij de uroloog, en dan krijgen we alle uitslagen van de onderzoeken Dus tja het zijn nogal wat onderzoeken maar ik hoop dat de volgende uitslagen beter zijn en dat er een andere (simpele) verklaring is waarom het tot op heden nog niet tot een zwangerschap is gekomen . vooral niet als je je bedenkt dat ik destijds bij de oudste direct de 1e ronde al zwanger was, en bij de 2e wilden we na de bouwvak stoppen maar toen bleek ruim daarvoor dat ik al zwanger was dwars door de pil heen, maar die beschermde blijkbaar niet helemaal goed meer, nadat ik ziek ben geweest (diaree etc) dus tja toendertijd zo vruchtbaar als ik weet niet wat.... enne asjuh nog ff de laatste loodjes meid, het schiet nu op. lijkt nu achteraf wel gisteren dat ik las dat je zwanger was zeg...nog ff en het is er alweer zo zie je pas weer hoe snel de tijd gaat.... nou meiden ook weer op de hoogte als er nieuwe dingen zijn horen jullie het wel, bedankt voor de reacties in ieder geval... liefs smoekie