Stoelgang..

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Kalush, 26 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Hallo,

    Heb deze vraag ook bij de topic 'zwangerschap' staan, maar vind het toch wel belangrijk om het zeker te weten.
    Sinds mijn zwangerschap ben ik eigenlijk alleen nog maar in de diaree geweest.. Lijkt me niet gezond.
    Waar het aan ligt weet ik zelf niet, ik eet normaal zoals ik altijd doe, dus naar mijn idee kan het daar niet aan liggen.

    Is dit schadelijk voor mijn kindje?
    Alvast bedankt voor het antwoordt!

    Groetjes Kalush
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    Hoi Kalush,

    dit zien we niet vaak moet ik eerlijk zeggen, bij de meeste vrouwen zorgt het zwangerschapshormoon juist voor obstipatie, oftewel, moeilijke stoelgang.
    Op zich is diarree niet erg, maar als je het al zo lang hebt is er misschien iets anders aan de hand.
    Heb je koorts, buikpijn of andere klachten? Misschien heb je een virusinfectie waar het van komt. Het lijkt me handig om even naar de huisarts te gaan om het te bespreken. Je moet namelijk niet uitdrogen. Het is niet schadelijk voor je kindje, maar het is niet zo gezond voor jezelf, bij diarree is er namelijk weinig tijd in je darm om alle voedingsstoffen eruit te halen. Dus maar even naar de huisarts voor de zekerheid!

    Mirjam
     

Deel Deze Pagina