Uitgestelde/vervroegde eisprong?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Roxie, Aug 24, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Roxie

Roxie Actief lid

Aug 23, 2013
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve mama’s en mama’s in spé,

Na zo lang gelezen te hebben op diverse forums en een hele hoop onbeantwoorde vragen heb ik besloten om een account aan te maken, zodat ik de voor mij op dit moment belangrijkste vraag/vragen kan stellen. Ik hoop zo dat iemand mij advies kan geven of verder kan helpen!
    Uiteraard zal het antwoord uiteindelijk vanzelf blijken maar net als zo veel van jullie ben ik zo ontzettend nieuwsgierig en ongeduldig… Dus dan maar mijn ei kwijt op een forum hè :)

Ik zit met het volgende.
    Ik heb een best regelmatige cyclus, word altijd ongesteld rond de 1e van de maand (lekker makkelijk).
    Mijn eisprong is dus altijd rond de 14e/15e van de maand. Ik ben al vijf jaar niet meer aan de pil dus dit is mijn natuurlijke cyclus zeg maar.
    Tot vorige maand, ik ineens ongesteld werd rond de 27e. Deze maand had 31 dagen dus ik was 5 dagen te vroeg. Dit heb ik normaal nooit. Het begon met wat bruin bloed, ik hoopte nog dat het een innestelings-bloeding zou zijn (maar daarvoor was het alweer iets te laat). Bleek helaas mijn menstruatie toch echt te zijn, rond de 28e in de avond was het ‘vers bloed’ (sorry voor de details maar ik geloof dat jullie wel wat kunnen hebben haha).
    Rond de 2e van deze maand (augustus) was mijn laatste menstruatie-dag.

Wat ik me nu (en trouwens ook een tijd terug al eens) afvroeg, is het volgende: Als je een keer eerder, of later ongesteld word dan ‘normaal’ zeg maar, schuift je eisprong dan ook op (of vervroegd deze), of blijft die zoals ‘normaal’? En als hij verschuift, in mijn geval, is hij dan 5 dagen eerder (omdat mijn menstruatie 5 dagen eerder op gang kwam)?

Omdat ik altijd heel regelmatig ben geweest, ‘klussen’ mijn vriend en ik (buiten alle andere keren hihi) om altijd bewust rond de 14e/15e. Alleen nu zijn wij de afgelopen 3 weken op vakantie geweest, ben ik niet zo bezig geweest met de datum (misschien maar beter ook een keer). Nu ik zo achteraf terugkijk, kan ik me herinneren dat we hebben gevreeën op de 8e en de 12e en de 17e .

Als mijn eisprong nu eerder heeft plaatsgevonden dan denk ik dat dat rond de 10e geweest moest zijn, maar ik weet dus niet of ik dat zo kan berekenen… en gek genoeg kan ik nergens echt het antwoord vinden op internet.

Waarom ik deze vraag nu toch echt plaats is omdat ik sinds drie dagen geleden (de 21e) ziek ben geworden. Of nou ja, ziek… het begon met ver-schrik-kelijke steken in mijn baarmoeder/eierstokken (ik stond op het punt de huisarts te bellen), welke een uur of 4 aanhielden tot ik eindelijk in slaap viel, midden in de nacht ook weer steken maar iets minder dan daarvoor. De volgende ochtend rommelende darmen, luchtbelletjes in mijn buik (baarmoeder?), koortsig gevoel, hoofdpijn, misselijk, draaierig, moe… noem maar op. Ik heb sindsdien op bed gelegen, voel me net sinds een uur weer wat beter maar ik dacht dat ik echt een griepje te pakken had. Tot ik ging googlen en las dat meer vrouwen ‘ziek’ zijn door/na de innesteling.

Ik weet het, wachten is het beste antwoord… maar zoals ik al zei ben ik zo ongeduldig, en wie weet kan iemand mijn vraag over de eisprong beantwoorden. :)

Dankjulliewel, liefs!

2. Mami22

Mami22 Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    2,231
    1
    0
    NULL
    NULL
    Het zou indd kunnen dat je ei eerder is of het was eenmalig een kortere cyclus, das het leuke weer, niks is bijna te voorspellen aan een vrouwenlijf.

Maar heb even beetje gerekent, als je een cyclus hebt van 31 dagen ongeveer dan is je eisprong rond dag 17 en niet 14/15.. Als je 2 weken terug rekent vanaf de dag dat je ongi bent geworden dan zou je dan ongeveer je eisprong hebben gehad.

Dus deze cyclus zou je je ei kunnen heb en gehad rond de 10de tot 14de aug. Dus aan je klus dagen te zien heb je een goede kans:D

3. Roxie

Roxie Actief lid

Aug 23, 2013
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanks voor je reactie! :) Uiteindelijk is het natuurlijk maar weer afwachten maar ben zoooo ongeduldig... ;)

4. Mami22

Mami22 Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    2,231
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wachten duurt lang! Succes met wachten:D

Share This Page