Ovulatietest

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Pitahaya, 1 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Ik denk dat ik nu in mijn eerste vruchtbare dag zit en over 5 dagen mijn ovulatie heb. Zou dit kunnen kloppen denken jullie?
    Ik weet dat hij nog niet positief is hoor... maar hij is ook niet helemaal wit. Ik zie wel duidelijk een streepje bij de t.

2. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Ik zie een streep maar idd nog niet positief.. Aan de hand vd streep kan je helaas niet voorspellen wanneer je ei komt, hij kan ineens morgen knallen maar dat kan ook nog dagen duren..
    Je kan dus niet zeggen dat dit dag 1 is, voor hetzelfde geldt test je nog twee weken deze steeep
    Mijn advies doortesten en door blijven klussen 😉

3. Pitahaya

Oh nee?? Is dat zo?
    Maar waarom staat dan in de bijsluiter dat hij ook helemaal spierwit kan zijn. Ik dacht... dat er een streepje staat is wel een goed teken dat er in ieder geval iets van LH in urine zit?
    Ik weet niet wat dat betekend... betekend dat dus ook dat ik nu een klein beetje vruchtbaar ben? Of heb je altijd lh in je urine?

Ja, precies... door blijven testen. Dan moet hij toch wel morgen al iets donkerder zijn lijkt mij??

4. Bjarn

Bjarn Lid

28 aug 2013
    21
    0
    0
    Goes
    Ik heb al vanaf 20 juni een zichtbare streep op mijn testen, maar heb 1 dag een duidelijk kleur verschil gezien.... Zoals mijn testen zijn heb ik vorige week mijn eisprong gehad (maandag of dinsdag) maar nog steeds een waarneembare streep

5. Pitahaya

Dus hij kan ook soms nooit helemaal wit zijn?

Nou, lekker dan!

6. Pitahaya

Oh, trouwens, waarom ik denk dat ik op dag 1 zit, is omdat ik vanochtend vruchtbaar slijm heb gespot... Dus wilde even testen of dit echt klopt. Maar is het verstandig om vanaf nu elke dag te testen? Of om de dag?

7. JenniferM

JenniferM Lid

24 nov 2010
    70
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster (kinderdagverblijf)
    Zuid-limburg
    Je hebt altijd wel wat lh in je urine waardoor je lichte streepjes krijgt.. Dus door blijven testen tot een knaller!! ;)

8. XmoonlightX

Oh vruchtbaar slijm klinkt positief!
    Maar ik test ook altijd een streep vanaf dag 10 en soms heb ik een knaller op dag 14 maar soms ook pas op dag 29 en al die tijd streepjes en de ene keer duidelijker dan de andere keer.tot de echte knaller..dus dit streepje zegt nog helemaal niks helaas
    Dus ja je kan altijd een streepje testen...
    Ik zou zeker wel elke dag testen op dezelfde tijd

Gezien jou handtekening kan het ook zijn dat het nog even duurt, maar ik weet niet of je nog in het begin zit vd cyclus , maar vruchtbaar slijm is wel een goed teken , dus flink klussen maar :D

9. Pitahaya

Ik zit nu al op cyclusdag 26. Dacht eerst dat ovulatie al was geweest. Ik deed toen geen testen. Dus ik weet het niet. Ik dacht toen ook wat slijm te hebben. Maar nu denk ik toch dat mijn ovulatie nog moet komen. Ook omdat ik gisterochtend echt heel duidelijk slijm had. Normaal heb ik dan een paar dagen daarna gevoelige tepels. Dus ben benieuwd. Ik zou dan vrijdag gevoelige tepels moeten krijgen. We wachten het maar weer af...

Ik heb zojuist weer een ovulatietest gedaan. Deze lijkt alleen een beetje hetzelfde dan gisteren, al lijkt het streepje wel iets dikker.

Maar nog steeds niet positief zeker? Ik vind die controle streep ook niet echt heel dik eigenlijk...

Huhhh, waarom is mijn afbeelding nou weer verkeerd om?

10. XmoonlightX

Ik vind die van de tweede al iets donkerder dan de eerste maar hij kan nog donkerder denk ik!!

11. Pitahaya

Hoe kan het dat mijn foto verkeerd om is? Moet je em juist verkeerd om uploaden? Gisteren had ik dat niet...

Maar ik vind inderdaad ook dat mijn 2e iets donkerder is. Is dat een goed teken? Maar hij kan inderdaad nog donkerder he? Ik ga ze gewoon allemaal bewaren....
    Hopelijk is hij morgen nog donkerder!

Toch vind ik ook de controle streep vrij licht hoor!

En het is zo'n test waarbij je helemaal in zo'n bekertje moet plassen. Heb je ook testen waarbij je dat niet hoeft?

12. XmoonlightX

Ja die van de action kan je overheen plassen , van de kruitvat ook volgens mij..
    Ik bewaar ze ook altijd om een goed overzicht te krijgen .

Ik zou idd de volgende keer een ander merk kiezen vind deze ook wat lastig om te beoordelen

Misschien had je je telefoon anders vast?

13. Arendje

Arendje Fanatiek lid

30 mrt 2014
    2.124
    634
    113
    Vrouw
    Hey pitahaya. Deze zijn nog lang niet positief en deze streepjes betekenen niks. Ze kunnen zomaar op en aflopen totdat je opeens je knaller hebt. Ik zou zeker iedere dag testen als ik jou was. Op hetzelfde tijdstip en niet met 1e ochtendurine. Ik zal je mijn rijtje laten zien als voorbeeld van hoe de streepjes kunnen variëren.

14. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Hey Pitaya,

Jij had toch ook PCOS, maar je doet nog geen behandelingen toch?

Met PCOS is je LH hormoon hoger dan je FSH hormoon, waardoor je met PCOS bijna altijd een streepje plast.

Ik zou gaan temperaturen. Ovulatie testen zijn niet betrouwbaar bij PCOS.

http://www.antoniusziekenhuis.nl/1822865/1850369/PCOS.pdf

15. Pitahaya

En deze dan??? Die lijkt wel positief toch??

ja, klopt. Ik heb vorig jaar de diagnose PCOS gehad. Maar onlangs heb ik weer bloed laten prikken en mijn bloedonderzoek was goed. Er is ook aangetoond dat ik ovuleer dus ik denk dat mijn pcos een beetje 'genezen' is, voor zover dat kan.
    Ik heb ook slijmerige afscheiding gehad dus geloof wel dat ik nu zou kunnen ovuleren, dan kom ik op een cyclus van 44 dagen deze keer. Gezien het rijtje hieronder, zou dat kunnen kloppen.

Maar wat vinden jullie van deze???

16. Zonnetje80

Zonnetje80 Bekend lid

28 apr 2014
    630
    1
    16
    Belgie
    Nee net niet.... Hij moet echt knallen, en dat kan soms heel snel, misschien vanavond al ;)
    Nu 2xdd meten?

17. XmoonlightX

Zou idd voor twee x meten even gaan, en de volgende ronde voor een ander merk, vind deze idd wat lastig te beoordelen..maar hij lijkt eraan te komen!

18. Pitahaya

Maar hoezo is deze niet positief dan? De teststreep is toch donkerder dan de controle streep??

Ik ga vanmiddag nog even een keer testen...

19. mamalap

mamalap Niet meer actief

Ja hij is knalpositief! Inderdaad test streep donkerder dan controle streep! Ik vermoed dat ze hem verkeerd om hebben gezien ;)

20. Pitahaya

Oooh okay. Nou, ben blij te horen dat jij em knal vind.
    Gisteravond hebben we gevreeën. Als we dan vanavond weer vrijen en morgenavond weer, is dat dan goed/voldoende?

Deel Deze Pagina