Ovulatietest

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Swaan7, 8 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Swaan7

Swaan7 Actief lid

8 mrt 2016
    404
    267
    63
    Hi allemaal,

Dit is mijn eerste berichtje op het forum hier.
    Afgelopen januari is mijn koper spiraal eruit gekomen tijdens mijn menstruatie. Toen hebben wij besloten dat ik geen nieuwe zou nemen en ook geen verdere vorm van anticonceptie te gebruiken.

Mijn eerst gemeten cyclus was 28 dagen. Ik ben sinds deze maand voor het eerst aan het temperaturen en ovulatietesten aan het gebruiken, ik heb alleen moeite met aflezen van de dipsticks en heb daarom de ovulatietesten van Clearblue gekocht. Ik gebruik ze sinds zondag 28 februari -laatste menstruatiedag 26 februari- en heb sinds die tijd negatief getest volgens de Clearblue. Volgens de app zou ik gisteren/vandaag moeten ovuleren,maar nog helemaal niks.

Ik kom er op internet niet uit of het nou betekend dat als je menstrueert dat je ook ovuleert, of kan het ook zo zijn dat ik wel menstrueer en geen ovulatie heb?

Is het nu verstandig om te blijven testen even 1 maand door? Om te kijken of die ovulatie wel komt als ik nu weer een cyclus heb van 28 dagen?

Alvast bedankt allemaal

2. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Het kan zijn dat je cylus nog niet helemaal gelijk loopt elke maand en dat daar wat verschil in zit.
    Ik zou er persoonlijk voor kiezen om het eens even rustig aan te zien. Kijk wat je cyclus doet de aankomende tijd. Om nou een hele maand die cb testen te gebruiken wordt ook wel een duur grapje.
    Zelf gebruikte ik de dipsticks van zwanger en kids en kon je echt heel duidelijk een knaller er tussen zien. Op de dagen dat mijn testen bijna gelijke streepjes gaven gebruikte ik ter controle wel de cb.

Volgens mij is het zo als je een cyclus hebt van meer dat 40 dagen kan het zijn dat er geen eisprong plaats vindt. Dit was info van mijn gyneacoloog.

3. Swaan7

Swaan7 Actief lid

8 mrt 2016
    404
    267
    63
    Ja inderdaad met de CB testen wordt het een dure aangelegenheid. Ik wil na deze maand ook overstappen op de dipsticks -heb die ook van zwanger en kids- en dan wellicht rond mijn berekende ovulatie met CB testen. Ik zal ze hier plaatsen want ik vind het lastig om ze nog goed af te lezen.

4. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    met een cyclus van 28 dagen kan je eisprong plaats vinden van dag 10 t/m dag 18. Dit is gebaseerd op een luteale fase van 10 tot 18 dagen. Had je ook een cyclus toen je je koperspiraal had? Hoelang waren deze? Luteale fase is de periode van eisprong tot menstruatie. Deze is dus niet standaard 14 dagen later zoals vaak wel in de boekjes wordt beweerd

Deel Deze Pagina