Hoi allemaal, Misschien staat deze vraag dubbel maar ik kon hem nergens vinden. Afgelopen dinsdag heb ik een echo gehad waarop een eitje van 28 mm te zien was. We kregen gelijk "klus advies" van de gyn. Dinsdag avond een ovulatietest gedaan en deze gaf een rondje (cb testen) Gister ochtend, gisteravond, vanmorgen en net had ik alle 4 de keren een smiley.. Super fijn natuurlijk maar hoelang kan dit nog duren? Want vind het nu erg moeilijk om mijn NOD te bepalen... Sorry hoor maar door mijn pcos had ik bijna geen eisprong en dus ik dit compleet nieuw voor ons.
Je kan zo 2 dagen een piek hebben, zou je kunnen rekenen dat hij morgen zal springen en dat overmorgen 1 dpo is.
28 mm is wel enorm groot voor een ei! En dan pas 1-2 dagen later een posi ovu wat dus betekent dat je ei dan ws morgen of overmorgen pas springt en dus sinds dinsdag nog ca 8 mm kan groeien.... en dan dus 36 mm is bij het springen. Dat is wel extreem groot (gemiddeld genomen springt hij tussen de 18 en 24 mm) Ik hoop voor je dat dit ei geen cyste wordt.
Over de grootte van eitjes weet ik niets. Maar ik heb bij CB ook ochtend, avond en weer ochtend positief gehad in de maand dat ik zwanger ben geworden. Helaas is die zwangerschap niet goed verlopen maar dat zegt volgens mij niets. De laatste twee maanden ben ik na een smiley gestopt met testen maar misschien als ik door was gegaan had wel opnieuw 3 of 4 smileys gehad. Ik zou het sowieso vanavond nog even gezellig maken!
Bedankt voor je reactie, maar als dit ei nou een cyste wordt heb je dan wel positieve ovulatietesten? Moet as dinsdag bloedprikken om te kijken of het een eisprong is geweest.
Mijn ovulatietesten knallen 3 soms 4 dagen en dan bedoel ik knal he. Met de gewone dipstick. Vind het soms ook irritant. Maar ik word altijd stipt 14 dagen na de eerste knaller ongesteld. Succes!
Ja dan worden ze wel positief, maar vaak springt het ei dus niet. Als je nu pas positieve testen hebt en de eisprong dus uiterlijk zaterdag zal plaatsvinden, zal dinsdag te vroeg zijn om bloed te prikken. Vaak gebeurd dat een week na de eisprong. Dinsdag zou in jouw geval dus 3-4 dagen na ei zijn.
Oef nu wordt ik toch weer onzeker.. Ik ga dinsdag wel gewoon, de gyn belt me donderdag dan kan ik altijd donderdag nog een keer bloedprikken.. Bedankt voor de info in elk geval