Hallo Even achtergrond verhaal: Ik heb al jaren last van giga rammelende eierstokken en daarom ben ik ook hierop gekomen. Mijn vriend is er nog niet aan toe en ik had op geven moment elke keer als ik ongesteld werd huilbuien, dromen over zwanger zijn etc etc. Ik werd gek van mezelf en had een uitlaatklep nodig omdat ik het idee had dat niemand me begreep omdat ik nog best jong ben (word dit jaar 23) Nu heb ik een maand geleden mijn mirena laten verwijderen omdat ik steeds meer klachten kreeg van mijn borsten zo erg zelfs dat ik twee weken lang geen bh aan kon en eigenlijk niet kon auto rijden zo gevoelig en pijnlijk waren ze. We gebruiken dus nu gewoon condooms in vruchtbare tijd en daarbuiten niks. Ik voel al jaren mijn eisprong (al heb ik hier geleerd dat dit de laatste groei is) Nu las ik laatst hier dat ondanks deze pijn het niet hoeft te betekenen dat je daadwerkelijk een eisprong hebt en hier raakte ik een beetje in paniek van. Gigantisch op de zaak vooruit lopen maar ik ben bang dat als mijn vriend zegt dat hij er klaar voor is dat het dan nog jaren duurt. Dus ik wou mijn eisprong bevestigen met ovulatietesten. Kan iemand mij vertellen of de kans aanwezig/groot is dat als ik de laatste groei voel, een positieve ovulatietest heb en na 14/15 dagen ongesteld word dat ik geen eisprong heb? Ik weet dat ik paranoia klinkt maar soms heb ik even geruststelling nodig en ik ben stiekem ook heel nieuwsgierig naar de testen Bedankt voor het lezen
Ik snap het verhaal niet helemaal... Als je een positieve ovulatietest hebt dan heb je een eisprong... Alleen niet op het moment van de positieve test maar 1 tot 2 dagen erna... Hoe weet je zo zeker wat je vruchtbare dagen zijn? Als je alleen dan condooms gebruikt is dat ook geen zekerheid dat je niet zwanger raakt...
Een positieve ovulatietest is helaas geen garantie op een eisprong, het geeft alleen aan de het LH dan piekt en je lichaam zich klaar maakt voor een eisprong. Meestal komt ie dan ook, maar soms ook niet. Dus het betekent niet per definitie dat je dan ook altijd een eisprong hebt. Ik denk niet dat je hier zekerheid over gaat krijgen op deze manier.
Als je ovulatie pijn hebt en positieve ovulatie testen is de kans denk ik vrij groot dat je wel een eisprong hebt, maar geeft niet 100% garantie. Die heb je pas bij gynaecologisch onderzoek of bij temperaturen. Ik zou me daar niet teveel zorgen over maken nu al Waar ik wel goed over na zou denken in jouw geval, of eigenlijk moeten jullie dit samen doen natuurlijk, is het feit dat jullie alleen veilig vrijen tijdens de vruchtbare periode. Maar die periode is nooit helemaal met zekerheid te zeggen, je eisprong kan wat eerder of later vallen dan je denkt en daarbij kunnen zaadcellen wel een aantal dagen blijven leven. Je geeft aan dat je vriend nog niet klaar is voor kinderen en dus lijkt mij het echt niet verstandig op deze manier. Zou het persoonlijk daar wel met hem over hebben. Succes!
Sorry het is ook een warrig verhaal als ik het nu teruglees, mijn hoofd is nu gewoon wat warrig/emotioneel. Ben ongesteld We weten dat het niet 100% veilig is en natuurlijk is de kans er altijd dat het later of eerder komt dan ik denk maar ik het ondertussen vier jaar altijd rond dezelfde dagen mijn eisprong en we tellen er flink aantal dagen bij hoor als 'vruchtbare dagen' zodat het alsnog goed zou gaan als het paar dagen verschilt. Is nog niet 100% maar goed genoeg voor ons. Thanks Proudmama voor je uitleg ik ga het deze ronde gewoon proberen met die testen en daarna weer loslaten want het is gewoon gigantisch op de zaken vooruit lopen.
Maar een mirenaspiraal bevat hormonen, dat betekent toch dat je al die tijd geen natuurlijke cyclus hebt gehad of niet? Want dan is de kans zeer wel aanwezig dat je cyclus na verwijdering van je spiraal helemaal anders zou kunnen zijn. Heb je daar ook rekening mee gehouden? En als je pas begint met condooms als je "eipijn" voelt is dat ook te laat volgens mij. Want het zaad dat al klaar ligt zeg maar kan dan ook nog voor een bevruchting zorgen.
Hormoon in mirena is zo licht dat je zeker wel een eisprong kan hebben. En wat ik hier boven al aangaf we beginnen al veel eerder met condooms om het veiliger te houden voor als het keer paar dagen zou verschillen Mijn cyclus is helemaal hetzelfde gebleven. Maar dat was mijn vraag niet. https://www.dokterdokter.nl/aandoening/mirena/